Szakmai beszélgetések során többször felmerül, hogy érdemes lenne a hazai online marketing szakembereknek nyitottabbnak lenni a Google mellett más keresőmotorok szolgáltatásai iránt is. Remek ajánlatai vannak például a Bing vagy a Yahoo nevű keresőknek. Ezekkel a véleményekkel nem értek egyet, ennek pedig egy nagyon egyszerű oka van:

A Google piaci részesedése Magyarországon 95 százalék felett van minden évben

Mélyebb elemzés nélkül is kitalálható, hogy miért alakult így a haza keresőpiac. A Google-t leszámítva nem sok keresőmotor fektetett energiát abba, hogy az algoritmusait magyar és más kisebb nyelvekhez igazítsa. Ez egy természetes jelenség és úgy gondolom, hogy nem a digitális lemaradásunkat mutatja. Sajnos Magyarország és a magyar nyelv egy kis piac, ezért kevésbé éri meg jelentős összegeket befektetni a megszerzéséért. Egyszerűen nem térülne meg.

Nemzetközi viszonylatban viszont már más a kép: ugyan továbbra is megkerülhetetlen szereplő a Google, de mintha kezdene kirajzolódni egy új trend. A Google piaci részesedése kismértékben csökken és vetélytársai is egyre komolyabb szereplővé válnak. Valószínűleg sokan kételkednek ebben, de ha vetnek egy pillantást a nyers adatokra, hamar eloszlanak a kétségek: a netmarketshare.com oldalon például ingyenesen lehet tájékozódni a keresőmotorok piaci részesedéséről. 

A legfontosabb kérdés mindig a célcsoport: ha egy honlapot magyar nyelvű közönségnek szánnak és magyar nyelvű tartalom található rajta, addig nem érdemes sokat vesződni más keresőmotorokhoz igazított optimalizálással és keresőmarketing (SEM) kampányokkal. Ha azonban nemzetközi kampányokat készítünk, érdemes átgondolni és összevetni más keresőmotorok előnyeit is. A keresőmotorok piaca ráadásul eltér országonként és kontinensenként is, így mindig a helyi viszonyokhoz igazítva kell meghatározni az optimális marketing mixet.

A Marketing21 is kizárólag a Google szolgáltatásaival foglalkozik jelenleg, amikor keresőoptimalizálásról vagy keresőmarketingről (SEM) beszélünk. Amennyiben érdekelnek ezek a nagyszerű lehetőségek, vedd fel velünk a kapcsolatot és tudd meg, hogyan lendítheti fel a vállalkozásodat!

Érdekelnek a Google szolgáltatásai? Kérj ajánlatot kivitelezésre a Marketing21-től!

Ajánlatkérés

Marketing eszközök a gyakorlatban

Ingyenes tanfolyam hírlevél feliratkozóknak 

✔️ 6 nap, 6 lecke

✔️ Hatékony, teljesítmény alapú kampányok

✔️ Gyakorlatban tesztelt, bevált módszerek

✔️ Haladó eszközök innovátoroknak

Sikeres feliratkozás: hamarosan küldjük az első leckét!