Egy sikeres Google AdWords kampány működtetése rengeteg tényezőn múlik, de néhány alapvető beállítással megelőzhetjük a figyelmetlen versenytársakat. Legyen akár alacsony költségvetésű kisvállalkozás vagy egy hatalmas multi webáruháza, fontos, hogy a rendelkezésre álló összeget az adott feltételek mellett hatékonyan használjuk fel és ne essünk felesleges kiadásokba. Egy jól beállított Google AdWords kampány lehetőséget nyújt arra, hogy a megfelelő célközönséget érjük el éppen akkor, amikor a termékeinket vagy szolgáltatásainkat keresi. Az alábbi pontokban 10+1 AdWords tipp segíti az eligazodást, azonban ha valaki nem tud, vagy nem akar ennyi időt szánni a Google reklámokra, érdemes felkeresni egy profi AdWords ügynökséget.

1. AdWords Tipp: Határozzuk meg előre a hirdetések célját

Minden hirdetés egy jól körülhatárolt célt kíván elérni. Ez a cél valamilyen fogyasztói interakció végrehajtásakor teljesül és szinte minden esetben vásárlással végződik az értékesítési csatorna végén. Lehet ez egy tréning cég tanfolyamának jelentkezési lapja, egy webáruházban végrehajtott vásárlás, esetleg egy telefonhívás, ami árajánlat kiküldéséhez vezet. Ha megvan a célunk, akkor találnunk kell egy módszert a teljesülés mérésére és érdemes meghatároznunk egy reális célértéket is (KPI: key perfomance indicator).

2. AdWords Tipp: A vásárlók fejével kell gondolkozni

A Google kereséseket akkor alkalmazzák a potenciális fogyasztók, amikor valamilyen problémára keresnek választ. Teszem azt, ha elromlott a laptopom akkor beírom a keresőbe hogy: asus laptop szerviz 9. kerület. A cégünk szolgáltatását figyelembe véve, olyan hirdetésszöveget írjunk, amiből a jövőbeni vásárlóink egyből láthatják, hogy az adott problémára megoldást nyújtunk. Keltsük fel az érdeklődésüket, adjunk választ szükségleteikre, biztassuk valamilyen cselekvésre (call-to-action) és biztosítsuk a gyors megoldást az érkezési oldalon.

3. AdWords Tipp: Tegyük minél egyszerűbbé a vásárlók dolgát

A célzásra szolgáló kulcsszavaknak és a hozzájuk kapcsolódó hirdetéseknek szorosan kapcsolódniuk kell a landing page tartalmához. Ha szükséges, akkor szedjük külön hirdetéscsoportokba a különböző termékkategóriákat, hogy minél pontosabb/relevánsabb legyen a hirdetésünk. Például, ha a honlapunkon külön oldal tartalmazza a digitális, analóg és japán karórákat, akkor a karórák kampányon belül lehet egy-egy különálló hirdetéscsoportunk. Ha termékpalettánk bővül, akkor pedig tovább bonthatjuk kampányainkat és hirdetéscsoportjainkat.

4. Alkalmazzunk kizáró kulcsszavakat

Ez jelenti számunkra a célcsoport szűkítés következő lépését. Zárjuk ki azokat a szavakat amelyek hasonlóak kulcsszavainkhoz, de nem kapcsolódnak szolgáltatásunkhoz. Ha csak karórákat árulunk, de nincs szervizünk, akkor a szerviz, javítás, óramester szavakat nyugodtan kizárhatjuk. Kiváló eszköz ennek a bővítésére már futó hirdetéscsoportok esetén a keresési kifejezések funkció. Innen könnyedén tudunk átvezetni új negatív kulcsszavakat.

5. Érdemes minél pontosabban célozni

A kulcsszavak esetén bontsuk szét minél jobban egy logikus és rendszerezett kampánystruktúrára fiókunkat. Általában érdemes elkerülni az általános egyezésű kulcsszavakat, ami kevés konverzióhoz vezet és könnyen félre viszi a kampányokat. Használjuk a módosító egyezést (+kulcsszó), kifejezésegyezést (“kulcsszó”) és a pontos egyezést [kulcsszó]. Szűkítsünk földrajzi helyre és használt nyelvre is.

6. Gondolj a mobilosokra is!

AdWords kampányok tervezésekor érdemes kifejezetten a mobil használat megkönnyítését is szem előtt tartani. Használjunk olyan cselekvésre ösztönzést, amit a mobilfelhasználók is könnyen teljesíthetnek. Ilyenek a hívásbővítmények, helybővítmények amik segíthetnek például egy szendvicsező bárnak a közelben tartózkodó embereket vezetni az üzletbe. Használjunk mobilra optimalizált, reszponzív weboldalt, ahol biztosított a gyors és egyszerű vásárlási élmény.

7. Az AdWords kampányokat folyamatosan javítani kell

Meg kell találnunk az értékesítési csatornánkban jól és rosszul működő eszközöket, majd az utóbbiakat le kell cserélni. Kulcsszavak, hirdetésszövegek, bővítmények, landing page, webshop mind olyan dolgok, aminek az elkészítésekor egy tapasztalt marketingesnek bevált fogásai vannak. Éles helyzetben viszont kiütköznek az apróbb hibák, amelyeket egyesével célszerű javítani. A vásárlói igények és a piac mindig változik, ezért nekünk is folyamatosan keresnünk kell a legjobb megoldást.

8. Be kell állítani a konverziókövetést

Talán a legfontosabb lépés. Innen fogjuk látni mely kulcsszavak és hirdetések vezettek vásárláshoz vagy más konverziós célhoz. A költségek és a konverziós értékek figyelésével mindig tudni fogjuk, hogy mely eszközöket kell erősítenünk vagy épp kivennünk az Google AdWords fiókunkból. Ahogy a minőségmenedzsment egyik atyja Deming mondta: „Istenben bízunk, mindenki más hozzon adatokat!”

9. Az eredményeket követni, a kampányokat optimalizálni kell

Hetente legalább egyszer érdemes átfutni, hogy miként teljesítenek a kampányok. Kulcsszóárajánlatok, kizáró kulcsszavak, kulcsszóütközések, hirdetéselutasítások, minőségi mutatók, konverziós adatok figyelésével rengeteg adathoz lehet jutni. Az adatok alapján pedig bátor döntéseket kell hozni, amiket át kell vezetni a meglévő kampánystruktúrába. Időigényes és mikromenedzser munka ez, de szükséges a költségminimalzálás és eredménymaximalizálás szempontjából.

10. Be kell állítani a remarketing listákat

A Google Analytics vagy az AdWords megfelelő beállítása után remarketing listába kell gyűjteni a honlaplátogatókat.  Ha megfelelő mennyiségű adat áll rendelkezésre, lehetőség lesz megtalálni azokat a potenciális vevőket, akik már jártak ugyan az oldaladon, de nem sikerült konverziós műveletre vezetni őket. Fontos, hogy ilyenkor is hasznos megoldást kell nyújtani a vásárló problémájára.

+1 AdWords Tipp: Fejleszd magad is a kampány mellett

A Google hirdetési szolgáltatásai folyamatosan változnak. Vannak olyan új eszközök, amelyek azonnal hasznosak, mások akár több hónapos finomításon is átesnek, amíg kikerülnek a béta fázisból. A lehetőségeket folyamatosan figyelni kell és érdemes néha legalább egy teszt erejéig belevágni az új dolgokba.

Érdekel még több AdWords tipp? Kövesd a Marketing21 Facebook oldalt!