Minden évben vannak trendek, amik tovatűnnek és helyükre színre lépnek újabb változatok, amelyek diktálják a divatot. 2018-ban sincs ez másképp. A minimalizmus és egyszerűség útján haladunk tovább, de régi kedvenceink is visszaköszönnek megújult köntösben. Lássuk tehát, melyek azok a grafikai trendek, amelyek divatosak lesznek az elkövetkezendő évben.

1. Rugalmasság

A logót számtalan helyen és sokféle felületen alkalmazzuk. A mai modern világban pedig még több és változatosabb helyen tűnnek fel, mint például a mobilalkamazás felületein. Sokan ezért felismerték, hogy újításra, modernizálásra van szüksége a logóknak. A minimalizmus és egyszerűség jegyében időnként re-dizájnolják a logókat, hiszen ezekkel a gyakorlatban is könnyebb bánni. Ez egy olyan marketing fogásnak tekinthető, amellyel a felhasználók internetezési szokásaihoz igazodnak a vállalkozások.

2. Tipográfiai logók

A tipográf logók örök életűek. A betűkkel való tervezéssel mindig is kísérleteztek, hiszen a technológiai újítások és innovatív koncepciók ezt lehetővé is teszik. Gondos betűválasztás és precíz kivitelezés szükséges és nem árt némi kreativitás, ha néhány betűvel és grafikai elemekkel szeretnénk kifejezni mindazt, amit egy adott cég képvisel. Szabályos és szabálytalanabb vagy kalligrafikus (kézírásos) karakterek egyaránt megjelennek. A tipográfia és az üres felületekkel bátran játszhatunk, különböző alakzatokat jeleníthetünk meg, illetve rejthetünk el. Értelmezésükhöz odafigyelésre van szükség. A hosszú márkanevekkel sem lesz probléma, ha a betűket, szavakat megfelelően egymásra halmozzuk, így egy egységes, összetettebb tipográf logót kapunk.

3. Minták, texturák, színátmenetek

A minták, textúrás és színátmenetek az elmúlt években is nagy hangsúlyt kaptak. Ráadásul az alakzatok egyre változatosabbá válnak. A színátmenetek ma már megtalálhatóak szinte minden weboldalon, és egy logó sem lesz elég menő színátmenetek nélkül. A minták színátmenetei látványosan alkalmazhatók alakzatokon, ikonokon, nagyobb terjedelmesebb betűkön. Az átfedésekkel különleges vizuális hatást alkothatunk a logón belül.

4. Geometriai formák

Az egyszerűség, minimál stílus itt sem jelent hátrányt. A szabályosság miatt letisztult, egységes logók szerkeszthetők.

5. Negatív üres terek

Népszerűvé válnak az olyan logók, ahol vastag fehér vonalak szeletelik fel a logót, így szellőssé és légiessé válik, illetve háromdimenziós, texturált logót kaphatunk ezáltal.

6. Fokozott mélység

A mély árnyékolás használata hivatalosan is visszatér 2018-ban. A mélység értékes eszköz lesz, mely segítséget nyújt a felhasználóknak a vizuális hierarchiában. Az árnyékok a “flat design” egyik alapkövévé válnak.

7. Vibráló duotones

A duotone-ok hagyományosan egy féltónusos nyomtatási eljárással alakultak ki, amikor egy féltónust egy másik kontrasztos szín tetejére nyomtattak ki, ezzel kéttónusú képet alkotva. A merész színek és gyönyörű alkamazási lehetőségei miatt a dutone 2018 legdögösebb hullámának számít majd.

8. Minták és patternek a 80-as, 90-es évekből

A 80-as, 90-es évek neon színei, a korszak által inspirált absztrakt és geometrikus mintázatok talán a 2018-as trendek grafikai csúcsát jelentik. A korszak gyermekeire nosztalgiával hathat e trend alkalmazása, amit a vezető márkák hamar felismertek és alkalmaztak.

Az ideális logó megtervezése nem egyszerű feladat: ebben segít a Marketing21 arculattervezés szolgáltatása. Designer-ünk segítségével végigvezetjük a vállalati arculattervezés összes lépésen, végül pedig összeállítjuk a cég egységes vizuális megjelenését.

Források:

https://99designs.com/blog/trends/graphic-design-trends-2018/#gradients
http://designakademia.hu/logodesign-trendek-2018/

Marketing eszközök a gyakorlatban

Ingyenes tanfolyam hírlevél feliratkozóknak 

✔️ 6 nap, 6 lecke

✔️ Hatékony, teljesítmény alapú kampányok

✔️ Gyakorlatban tesztelt, bevált módszerek

✔️ Haladó eszközök innovátoroknak

Sikeres feliratkozás: hamarosan küldjük az első leckét!