A márkanév választás 7 szabálya
A márkanév választás 7 szabálya
A cégeknek nem elég minőségi termékeket és szolgáltatásokat kínálni. A cég neve és arculata határozza meg, hogy mit gondolnak róla vásárlói és partnerei. Ha épp vállalkozás indításon vagy egy új brand felépítésén töri a fejét, a következő hét aranyszabályt érdemes megjegyezni.
A jó márkanév:
- Egyszerű: kimondani, leírni, megjegyezni
- Nincs mögöttes asszociáció: olyan kifejezést érdemes választani, amihez nem társul semmilyen asszociáció, így nem összetéveszthető és a szóhoz kapcsolódó értékek is szabadon alakíthatóak
- Nem ütközik védjegyekkel
- A név utaljon a vállalkozás tevékenységére (pl: Rendi, Marketing21) vagy egyáltalán ne utaljon semmire (pl: Google)
- Könnyen és olcsón megszerezhető domain, Facebook és más közösségi média nevek
- Nem érdeme halmozni benne a kulcsszavakat, hiszen a rövid egyébként is jobb
- Google keresésben nincs rá (sok) releváns találat
Ilyen és ehhez hasonló ötletekkel találkozhatsz Facebook oldalunkon is. Ha tetszett, kövess minket!