Online marketing eszközök toplistája 2018-ban

A vállalkozások évről évre szembe néznek azzal a problémával, hogy hatékony csatornákat találjanak az ügyfeleik és vásárlóik elérésére. 2018-ban pedig az online marketing eszközök a leghatékonyabb hirdetési módszerek a legtöbb iparágban. Természetesen ez nem jelenti azt, hogy az offline marketing eszközökkel nem érdemes foglalkozni, mégis azt látjuk, hogy a marketing költések folyamatosan terelődnek az online térbe.

Ma már számtalan online marketing eszköz között válogathatnak a cégvezetők és marketingesek. A Marketing21 marketing ügynökség pedig összegyűjtötte a leghatékonyabbak toplistáját 2018-ra vonatkozóan.*

* Megjegyzés: a toplista nem tekinthető reprezentatívnak. Minden cég és termék esetében mérlegelnie kell az alábbi eszközök várható megtérülését előzetesen. Ha cégre szabott segítségre van szükség, a marketing tanácsadást ajánljuk.

 

10 ütős online marketing eszköz

 

Google AdWords hirdetések

Az tapasztaljuk, hogy keresőhirdetéseket manapság kezdik unalmas, maradi eszköznek tekinteni. Nem érdemes bedőlni ezeknek a tévhiteknek. A keresőhirdetések (idehaza 99%-ban a Google AdWords keresőhirdetések) még ma is a legjobban célzott online marketing eszközök. A lehető legjobb forgalmat terelhetjük így honlapunkra: hirdetéseink kizárólag azoknak jelennek meg, akik éppen a mi szolgáltatásunkat keresik.

Facebook hirdetések

A Facebook hihetetlen változásokon ment keresztül az elmúlt időszakban: folyamatosan dráguló elérésről olvasni, adatvédelmi botrányok (például a Cambridge Analytica ügy) vágták vissza a tech óriás részvényindexeit. Ennek ellenére még mindig nagyon jó eszköz a marketingesek kezében: remek célzási lehetőségek adottak ügyfeleink megtalálására. Érdemes addig kiaknázni az eszközben rejlő lehetőségeket, amíg nem vezetnek be további szigorításokat.

Meta Searchengine – metakereső oldalak

Meta Searchengine-nek nevezünk minden olyan oldalt, ami más keresőoldalakról merít adatokat. Máshogy fogalmazva: keresőoldalak, amelyek összehasonlítanak más keresőoldalakon található ajánlatokat. Hotelek esetében nagyon jó kis forgalmi forrás lehet például a Trivago vagy a Google Hotel Ads.

Nem meta search, de hasonlóan hasznos az árösszehasonlító oldalak használata is. Elektronikai termékeket értékesítő webshopoknak egyenesen kötelező a katalógus megosztása. Magyarországon a legelterjedtebb az arukereso.hu.

Keresőoptimalizálás

A SEO egy nagyon régi, de folyamatosan fejlődő online marketing eszköz. Segítségével olyan látogatókhoz juthat weblapunk, amelyekért egy fillért se kell fizetni a tech óriásoknak. Látni kell azonban azt is, hogy nagyon kemény munkát és rengeteg időt igényel egy-egy weblap keresőoptimalizálása. Az online marketingre is igaz, hogy így vagy úgy, de fizetni kell a vásárlók megszerzéséért.

E-mail marketing

Sokszor temettük már az e-mail marketinget. Mégis nagyon úgy tűnik, hogy még jó ideig velünk lesz. A profin kialakított értékesítési tölcsérek legfontosabb eleme lesz 2018-ban is az e-mail marketing. A kérdés inkább az, hogy képesek vagyunk-e minőségi tartalommal kényeztetni feliratkozóinkat. Az unalmas reklámlevelek ideje már régen lejárt.

Bannerek, display hirdetések

Az átkattintási arányok csökkennek évek óta a Display hálózaton. Ettől függetlenül remek ismertséget építő eszköz és forgalmi forrás egyaránt a banneres hirdetés. A Marketing21 a Google Display hálózati hirdetéseket használja, illetve ezt kínáljuk ügyfeleinknek is. Jól célzott, minőségi tartalmakkal és profin felépített landing oldalakkal jó eredményeket lehet elérni a display hirdetésekkel.

Dinamikus remarketing hirdetések

A fogyasztók elvárják, hogy releváns hirdetéseket lássanak. Ebben pedig a dinamikus remarketing a legjobb. Az online marketing eszközök között talán nincs is hatékonyabb hirdetési forma webshopok számára.

A dinamikus remarketing hirdetés során tanulmányozni tudjuk a fogyasztók érdeklődését. A böngészési előzmények alapján megtudhatjuk, hogy milyen termékeket tekintettek meg egy-egy webshopon. Ezt követően kizárólag olyan termékeket reklámozhatunk nekik, amelyek valóban érdeklik őket.

Ha előző héten nyomtatót keresgéltek a webshopon, akkor nyomtatókkal fognak találkozni a Facebook timeline-on is. Ha fürdőruhákat nézegettek a strandszezonra, akkor a hírportálon olvasott cikk mellet fürdőruhákat kell reklámozni nekik.

Blogolás és content marketing

Az igazán ügyes marketingesek tudják, hogy a milliós marketing büdzsé is feleslegesen elégetett pénz szórakoztató, oktató vagy elgondolkodtató tartalom nélkül. Minden cégnek ki kell használni a blogolásban rejlő lehetőségeket. Tudjuk, hogy sok vállalkozásnak nincs erre ideje, vagy egyszerűen nincs content marketing specialistája. Szerencsére manapság sok online marketing cég kínál content marketing szolgáltatást, így ez se jelent akadályt.

PR cikkek szakmai oldalakon

Ha egy vállalkozásnak sikerült körülhatárolni a célcsoportját, akkor tudhatja azt is, hogy milyen típusú oldalakat, újságokat vagy bloggereket követnek a vásárlói. Érdemes felvenni a kapcsolatot a média tulajdonosokkal (vagy egy ügynökséggel), majd elhelyezni a saját tartalmainkat a felületen. Ha a szakmád sztárjává akarsz válni, a PR cikkek igazi aranybányát jelentenek. Sokszor azt hisszük, hogy a PR cikkek eszméletlen drágák – néha tényleg azok – azonban vannak költséghatékony megoldások, média együttműködések is.

Waze hirdetés

Az online marketing ügynökségek még csak most kezdik el igazán felismerni ennek a nagyszerű online marketing eszköznek az erejét: könnyedén megszólíthatóak a Waze közösségi navigációs appal a közelben autózók. Nem érdemes azonnali forgalombővülést várni a Waze-től, hiszen vezetés közben nem kattintunk át egy honlapra. A hatékony márkaépítésnek viszont az egyik legjobb eszköze lesz idén. Ha kíváncsi vagy mélyebben is a Waze-ben rejlő lehetőségekre, ismerd meg szolgáltatásunkat.

 

+1 ütős marketing eszköz: Instagram

 

Az Instagram egy igazi tinédzser marketing eszköz: gyorsan növekszik, gyorsan tanul és napról napra meg tudja lepni a marketingeseket. Érdemes időben kitanulni az Instagramban rejlő lehetőségeket, mert nem lennénk meglepve, ha néhány év múlva csökkenő organikus eléréssel és növekvő PPC költségekkel találkoznánk ezen a felületen is. Ma viszont egy igazi aránybánya.

Kíváncsi vagy, hogy a te cégedhez, termékedhez melyik eszköz illik a leginkább? Ismerd meg a marketing tanácsadás szolgáltatásunkat!