A sikeres Facebook post titka nem mágia: piaci ismeret és közösségi média kommunikációs tapasztalat kell hozzá. Bármely bejegyzés típussal érhetünk el sikereket, de ehhez jó időzítés és megfelelő célkitűzés kell. A mai bejegyzésben felvillantunk öt Facebook poszt típust, amivel termékünk vagy szolgáltatásunk széles társadalmi rétegeket érhet el.

Fontos a jó célkitűzés

Mielőtt reklámoznánk a Facebook közösségiportálon, érdemes átgondolni a célkitűzést. Amennyiben gyorsan szeretnénk eladni egy termékünket, vagy azt szeretnénk elérni, hogy minél több embert elérjen a reklámunk, figyelemfelhívó tartalmakra van szükségünk. Viszont ha márkaépítés a célunk, érdemes rendszeresen postolni a jelenlegi fogyasztóknak szánt tartalmakat is. Ilyen lehet egy humoros bejegyzés is, amely nem feltétlen reklámoz terméket, csupán a meglévő fogyasztók szórakoztatására készül.

1. Esemény hirdetés

A gyors kattintások és eladások érdekében érdemes olyan posztokat alkalmazni, ami egy eseményt reklámozz. Az események azért is jó marketing eszközök, mert a reklámmal elért emberek jó eséllyel tovább adják az információt olyanoknak, akikkel együtt szeretnének menni.

2. Több terméket tartalmazó hirdetés (Carousel)

A több terméket reklámozó postok egyszerűek és azonnal a kiválasztott termékoldalra irányítják a felhasználót. Egy webshop kategória oldal hirdetése esetében esetében megeshet, hogy a felhasználónak kellene felkeresnie a weblapot és kikeresni a terméket. Ezalatt az idő alatt sajnos gyorsan elveszti az érdeklődését.

3. Kreatív kampányok

Egy kreatív – vagy legalább annak látszatát keltő – kampány is könnyen érhet el tömegeket, mivel az ilyen tartalmakat jobban szeretik és gyakrabban osztják meg a fogyasztók. Ilyen volt például a „Worldwide Breast Cancer” nevű mellrákmegelőzésével foglalkozó Facebook oldal kampánya, amely citromokat használt képein a női mellek helyett. Ez egyébként nem teljesen egyedi ötlet, előtte egy Tony Futura nevű grafikus is posztolt hasonlóan szerkesztett képet az Instagram felületén. Nem mindig kell valami teljesen újszerűvel próbálkozni: elég lehet az is, ha egy korábban jól működő koncepciót gondolunk újra.

Egyébként a National Geographic idei híres jéghegy-nejlon zacskó borítója se teljesen új alkotás. Már több éve létezik az ábrázolás, de csak az újság címlapjaként kapott nagy figyelmet. (A kép alkotóját egyébként megvádolták plagizálással is. Erre nagyon figyelni kell online hirdetések esetében is!)

4. Videó posztok és hirdetések

A kreatív reklám videó formát is ölthet. Fontos arra készülni, hogy nagyon rövid idő alatt kell egy pozitív üzenetet átadni a fogyasztónak. Ilyen például a Visa reklámja is, amely 15 mp alatt közli velünk az alkalmazása egyszerűségét, mindezt ráadásul izgalmasan tálalva. A “főszereplő” egy érintéssel átlép egy szórakoztatóbb eseményre, ahová el szeretett volna jutni. Az üzenet egyszerű és ütős: pár érintéssel megvalósíthatjuk az terveinket bárhonnan, bármikor.

5. Abszurd vagy gerilla marketing

A virális elérés miatt a leginkább áhított bejegyzés típusok a gerilla marketing kampányok. Ilyen volt például az Antonia Saint New York cipő márka kampánya, amely a Kickstarteren keresett vevőket. A Kickstarter általában egy új ötlet megvalósítására használatos oldal, ezért teljesen meglepő volt, hogy egy már sikeres cipőmárka ott keresett előzetesen vevőket a cipőire. A furcsa kampánynak elterjedt a híre és korábban elkerült célcsoportokat szólított meg. Ehhez a jelenséghez hasonló az úgynevezett „Hypebeast” márkák működése, amelyeknél gyakran csak előzetes regisztrációval lehet vásárolni. Később pedig viszonteladók árusítják a cég termékeit többszörös áron pl. Ebay-en.

A Marketing21 reklámügynökség segítségével a Te Facebook oldalad is kiemelkedő sikereket érhet el: ismerd meg a közösségi média marketing szolgáltatásunkat is!