Az a szép a marketingben, hogy üzlettől függően más és más praktikákat lehet alkalmazni a termék vagy szolgáltatás eladásainak növelésére. Ezért van az, hogy nem létezik univerzális marketing stratégia vagy mindenre kiterjedő marketingfogás. A webshopok esetében is más eszközökhöz kell nyúlni, mint például szoftverek értékesítése esetében. Maga a médium lehet ugyanaz, például a közösségi média használata, viszont annak az alkalmazási módja minden esetben teljesen egyedi. Nézzük meg, hogy érdemes belevágni a webshop marketingbe 2019-ben.

1. Upsell: a felülértékesítés művészete

Az upsell az a folyamat, mely elérhetővé teszi az eredeti megrendeléshez kapcsolódó termékek hozzáadását a kosárhoz, még mielőtt a vásárló véglegesítené rendelését. Nagyon kevés webshop használja ki ezt a lehetőséget, pedig alkalmazásával akár 20-25%-os bevételnövekedésre is számítani lehet. Például, ha laptopokat árulsz, ajánlj a hozzá illő méretben táskákat, egereket vagy képernyőtisztító folyadékot.

Az upsell folyamat kialakítása meglehetősen sok energiabefektetéssel jár, viszont vigasztaljon a tudat, hogy csak egyszer kell tökéletesen elkészíteni, utána pedig passzív módon, folyamatosan növeli webáruházad bevételét és az átlag kosárértéket. A felülértékesítést mindenképp tedd online marketing stratégiád egyik elemévé, hiszen nagyságrendekkel képes növelni éves jövedelmed.

2. Értékesíts az Instagram-on

A Facebook Marketplacehez hasonlóan, már Instagramon is tudod értékesíteni termékeid. Azt már biztosan tudod, hogy úgy lehet a leghatékonyabban növelni Instagram követőid számát, ha vizuálisan attraktív, jó minőségű képeket készítesz, és őszinte, de mégis magával ragadó szöveget írsz hozzá. Viszont az Instagram bolt funkciójával a webshopodban levő termékeket össze tudod kötni az üzleti fiókoddal, és megjelenítheted a termék árát, nevét a képen. Sőt, kattinthatóvá is teheted a kép egyes részeit, így könnyen elnavigálhatod az online boltod megfelelő oldalára potenciális vevőidet.

webshop marketing az Instagramon

3. Ne feledkezz meg a remarketingről

Az Árukereső és a GKI digital 2018-as felmérései alapján a magyar webshopoknak csak a 21%-a használja a személyre szabott remarketing, azaz utánkövetési hirdetéseket. Ez egyszerre egy szomorú tény és egy hatalmas kiaknázatlan lehetőség. Az utánkövetés abban segít, hogy azokat a vásárlókat csábítsd vissza weboldaladra, akik egyszer már meglátogatták azt, nézegették termékeid, vagy elhagyták a kosarat. Remarketingre használhatsz Facebook vagy Google Ads hirdetéseket is, mind a kettő maradéktalanul megfelel a célnak.

A remarketing hirdetések beállításakor nagyon kell figyelni a megcélzott közönség kiválasztására és a remarketing időtartamra is.

4. Optimalizáld a kategória és termékoldalaidat

A SEO, vagy más néven keresőoptimalizálás, egy olyan webshop marketing lehetőség, melynek nem győzzük kihangsúlyozni fontosságát. Még akkor is érdemes némi energiát fordítani a SEO-ra, ha alapvetően nem ezen alapul a webshop marketing stratégiád.

Ami a kategória és termékoldalak optimalizációját illeti, mindenképpen írj egyedi tartalmat és termékleírást. Ez azért elkerülhetetlen, mert duplikált tartalom esetén a Google algoritmusa hátrább fogja sorolni a weboldalad releváns kulcsszavakra, amivel rengeteg organikus eléréstől eshetsz el. Fontos s kategóriafa logikus átgondolása is: rendezd értelemszerű kategóriákba termékeid és adj nekik érthető nevet. A precíz kategorizálás segít, hogy a Google és a látogatók is könnyebben tájékozódjanak.

Emellett, ne feledkezz meg a meta leírásokról és a meta címekről sem a termékoldalaidon és a kategóriák esetében. Ezek beállítása biztosan elvesz jó pár órát az idődből, főleg ha több száz terméket értékesítesz. Azt tanácsoljuk, hogy kezd a legfontosabb termékekkel és kategória oldalakkal, később pedig folytasd a kevésbé fontos termékeid optimalizálásával.

Szerző:

Szabó Nikoletta
tartalom specialista & alapító
Rocketing Marketingügynökség