6+1 tipp landing page tervezéshez

Szerző:

6+1 tipp landing page tervezéshez

Szerző:

A landing page minden online marketing folyamatban központi szerepet játszik: adatokat gyűjthetsz a látogatóidról, növelheted a konverziós rátádat, leadeket szerezhetsz és a keresőoptimalizálásban is sikereket érhetsz el. Aki készített már landing oldalt, az tudja, hogy nem is olyan egyszerű feladat megtervezni: az elrendezés, a design és a szöveg együttesen hatnak az olvasóra. Cikkünkben összegyűjtöttük a landing page tervezés legfontosabb tudnivalóit, melyek betartásával te is új vásárlókra tehetsz szert!

1. Kell egy ütős címsor

A landing oldal címe jelenti az első benyomást, amikor valaki az oldaladra kattint. Érdemes érdekesre, de ugyanakkor rövidre fogalmazni, mert az emberek nem szeretik elolvasni a hosszú és bonyolult mondatokat. Koncentrálj inkább a terméked, szolgáltatásod értékeire. Ha sikerül már a címsorban (és az utána következő rövid bevezetésben) meggyőznöd a látogatódat, akkor nagy valószínűséggel szert tettél egy új érdeklődőre.

Többféle módszert is kipróbálhatsz, amikor címet választasz a landing oldaladhoz: kiemelhetsz jó tulajdonságokat (például vízálló LED szalag) és azt is kipróbálhatod, hogy negatív vagy pozitív megfogalmazással tudsz több kattintást szerezni. Például: Tartós LED lámpa: ha eleged van a folyamatos izzócseréből vagy Spórolj tízezreket LED fényforrással!

2. Fókuszálj az előnyökre!

Általánosságban elmondható, hogy a tömör, előnyökre fókuszáló tartalmak működnek a legjobban. A landing oldal célja, hogy motiválja a látogatót az általunk kitűzött feladat elvégzésére: vásárlás, ajánlat kérés, feliratkozás stb. Ezt úgy tudod elérni, ha megfogalmazol egy konkrét problémát vagy vásárlói igényt, amire a te szolgáltatásod jelenti a megoldást.

Ne feledd, hiába ragadtad meg a címmel az arra járó látogató figyelmét: az érdeklődést fenn is kell tartanod egy jól megkomponált szöveggel. Ezzel a néhány trükkel villámgyorsan leelőzheted a konkurenciát:

  • Előnyökre fókuszáló tartalom: a terméked hasznosságát támaszd alá a jó tulajdonságokkal. Például:
    • LED fényforrással kevesebb lesz a villanyszámlád: a LED lámpa kevesebb szükségtelen hőt működés közben, ezért felesleges áramot sem használ.
  • Használj felsorolást: szedd pontokba, listákba a gondolataidat, ugyanis az emberek szívesebben olvassák a tagolt szövegeket.
  • Emeld ki a lényeget: az oldalad legyen átlátható, hogy a látogató végig menjen rajta és eljusson az űrlapig. Nyugodtan alkalmazhatsz félkövér vagy dőlt stílust a fontos részeknél.

 landoló oldal kinézete 

A jó landing page szerkezete: balra az információdús tartalom, jobbra a Call-To-Action

3. A képek ereje

Ha szeretnéd vizuálisan erősíteni a landing page hatását, akkor érdemes a terméket vagy a márkát bemutató képeket is elhelyezni az oldalon. Mivel az agyunk sokkal gyorsabban dolgozza fel a képi információt, ezért másodpercek alatt fel tudod csigázni a leendő ügyfeledet, ha a megfelelő képekkel tarkítod a szöveget.

 képek szerepe egy landing oldalon

 A tisztaság reprezentálása takarító ügyfelünk esetében egy látványos képpel

A LED fényforrás példájánál maradva, ha egy okos világítás szettet szeretnél eladni, akkor egy képen bemutathatod a szettben található termékeket. Bonyolult ábrákat vagy egymás alatt rengeteg fotót megosztani viszont nem érdemes: ha sokat kell görgetni az űrlapig, akkor előfordulhat, hogy a látogatód meggondolja magát és inkább elkattint az oldaladról megnézni egy másik ajánlatot.

4. Legyenek megbízhatóságot sugárzó elemek

Te is biztosan szívesebben költesz olyan termékekre, melyekről tudod, hogy az ismerőseid kipróbálták már őket és tutira bevált nekik. A landing oldal esetében ez ugyanígy működik az interneten: ismeretlen helyzetekben az emberek szívesen követnek másokat. A te feladatod, hogy megossz egy-két olyan információt magadról vagy a cégedről, amivel megerősítheted a vásárlódat, hogy jó döntést fog hozni, ha téged választ:

  • pozitív vásárlói vélemények
  • a rólad megjelent cikkek, videók a médiában
  • elégedett vásárlók száma
  • kitüntetések, szakmai elismerések

A megbízhatóságot sugárzó elemek akkor működnek a legjobban, ha az űrlap előtt vagy mellett helyezkednek el közvetlenül az előnyeid ismertetése után. Ha pedig szeretnéd, hogy legyen egy hosszabb bemutatkozás is a vállalkozásodról, akkor a Rólunk oldalon részletesen is ismertetheted a céget.

Alapkövetelmény, de nem tudjuk elégszer hangoztatni: valódi vásárlói visszajelzésekre és komoly szakmai kitüntetésekre van szükség ahhoz, hogy hiteles legyen a vállalkozásod.

5. Mitől lesz jó az űrlap?

A landing page kulcsfontosságú része az űrlap (különösen lead generáló kampányok esetében), hiszen a weblapon szereplő teljes tartalommal az a szándékunk, hogy meggyőzzük a látogatót a kitöltésről. Épp ezért elsősorban azt kell végig gondolnod, hol kapjon helyet az oldal szerkezetén belül: egy rögtön látható helyen, vagy az oldal alján.

Ha egy ingyenes csaliterméket reklámozol, vagy olyan szolgáltatást, ami nem szorul részletes bemutatásra, akkor az a legjobb, ha már a rövid lead után elhelyezel egy űrlapot (például a lead mellett a képernyő jobb oldalon). Összetettebb szolgáltatás esetében is felhívhatod a figyelmet az ajánlatkérésre, feliratkozásra az oldal elején. Ebben az esetben mi előszeretettel használunk úgynevezett horgony linkeket: ha rákattint a felhasználó azonnal a lap aljára, az űrlaphoz irányíthatjuk vele a felhasználót.

A másik nagy kérdés, hogy mennyi adatot célszerű elkérni az űrlapon a lead gyűjtéshez. Nekünk az a tapasztalatunk, hogy a kevesebb mindig több: annyi adatot érdemes bekérni, ami feltétlen szükséges az ajánlatadáshoz vagy előzetes konzultációhoz. A hosszú űrlapok jelentősen csökkenteni tudják a konverziós rátát (100 felhasználóra jutó ajánlatkérések/vásárlások száma), ezért felesleges adatokat el kell hagyni.

A Marketing21 ajánlatkérő űrlapján például a következőket kérjük be:

  • kapcsolatfelvételhez szükséges adatok: név, email cím, telefonszám
  • honlap címe: a weboldal segítségével minden fontos információt ki tudunk deríteni a cégről, így felesleges bekérni például cégnevet vagy az iroda címét
  • rövid üzenet: az ajánlatkérő itt fel tudja sorolni a marketing célokat és meg tudja jelölni a szükséges szolgáltatásokat

 a contact form ideális beállítása

A lényegretörő űrlapok hozzájárulnak a magas konverziós arányhoz

6. SEO szempontok

A legjobb eredmények érdekében néhány technikai SEO követelményt is érdemes betartani. A title és a meta leírás kitöltése szinte kötelező. A Google keresések alkalmával így több esélyed lesz bekerülni az első oldalra. Ráadásul a meta leírás egy rövid bemutatkozási lehetőséget is biztosít. További keresőoptimalizálás tippeket ebben a bejegyzésben olvashatsz: 40 ingyenes keresőoptimalizálás tipp.

+1. Tesztelés és optimalizálás

Érdemes folyamatosan fejleszteni és tesztelni a landing oldalakat. Ma már rengeteg webanalitika eszköz érhető el, ami alkalmas a konverziós arány mérésére és a lemorzsolódási pontok azonosítására. A jó ötleteket minél gyorsabban meg kell valósítani, ezután pedig teszteléssel lehet validálni a módosításokat.

Összegzés

Vannak alapvető szabályok, melyek nagyot lendíthetnek a landing oldalad hatékonyságán. De azt is figyelembe kell venned, hogy egyes szolgáltatások esetében ki kell kísérletezni a legjobb megoldást. Néha a hosszabb szövegek válnak be, máshol pedig elég egy rövid leírás az űrlap mellé. A lényeg, hogy a célodnak megfelelően alakítsd a tartalmadat.

Somogyi Zsófia