A digitális marketing jelentése
A digitális marketing hihetetlenül gyors fejlődésen ment át az utóbbi évtizedekben, így a vállalkozások sikerének egyik kulcsává vált. Jól mutatja ezt, hogy tavaly a teljes globális reklámköltés több mint 50 százaléka már online marketing csatornákon realizálódott a Dentsu Aegis Network kutatása szerint. 2021 lélektani határ volt ugyan, de a növekedés nem áll meg: az előrejelzések szerint 2022-ben 55,5, 2024-re pedig 59,4 százalékra fog növekedni a digitális marketing részesedése a reklámtortán belül.

A digitális marketing jelentése
Digitális marketing fogalma: a digitális marketing a marketing azon részterülete, amely az internet és az online technológiák segítségével népszerűsít termékeket vagy szolgáltatásokat.
A digitális marketing mellett a cégek gyakran használnak egyéb eszközöket is: telemarketing, print, RTV (rádió-tv), event, outdoor, direkt marketing eszközökkel is népszerűsítik termékeiket. A digitális reklámok térnyerése ezeknek a csatornáknak a visszaesésével járt.
Az online marketing hirdetések előnyei
A globális reklámtorta növekedett ugyan az utóbbi évtizedekben, de a konvencionális eszközök összességében visszaesést szenvedtek el. Ennek pedig az az oka, hogy az internetfelhasználók száma és az online eltöltött idő is növekedett az utóbbi években. A marketing alapszabálya pedig az, hogy a hirdetéseknek ott kell lennie, ahol a fogyasztók elérhetők.
Az internethasználat erősödése ugyanakkor nem indokolna önmagában ekkora átrendeződést a piacon. Ehhez számos további innováció is kellett:
- Alacsony belépési korlát: már kis költségvetéssel is el lehet indulni az online marketingben
- Mérhető eredmények: a webanalitika könnyen mérhetővé teszi a kampányokat
- Jó célzási beállítások: könnyen lehet szűkíteni a digitális kampányok célközönségét, így nem kell tömegeket elérő reklámokért fizetni
- Magas megtérülési ráta
- Rugalmasság: az online térben nem kell hónapokra vagy évekre kötelezettségeket vállalni. A kampányok percek alatt bekapcsolhatók, a költéseket gyorsan át lehet csoportosítani.
- Kétirányú kommunikáció: a tradicionális marketingben a vállalat kommunikál a fogyasztóhoz, tehát egyirányú a kommunikáció. A közösségi média ezt végleg megváltoztatta: a vásárlók kapcsolatba tudnak lépni a márkákkal, és a cégek is be tudják vonni a fogyasztókat a kampányokba.
A digitális marketing típusai
Végül pedig nézzük meg, hogy milyen szerteágazó területei vannak a digitális marketingnek a leggyakrabban használt online marketing típusok listájával:
Keresőmarketing
A keresőmarketing célja, hogy a weboldalak a keresőmotorok találati listáin könnyen megtalálhatók legyenek és minél nagyobb forgalmat szerezzenek. Két részterülete van: a keresőhirdetés fizetett hirdetés útján juttatja a honlapokat kiemelt pozícióba; a keresőoptimalizálás pedig abban segít, hogy organikusan előre kerüljön egy-egy weboldal.
Keresőhirdetés
A keresőhirdetés a PPC (pay-per-click) hirdetések egy típusa is amellett, hogy a keresőmarketing részterülete. Mivel a keresők piacán a legnagyobb részesedéssel a Google rendelkezik, így a keresőhirdetésre fordított büdzsé többségét a Google Ads rendszerében költik el a hirdetők. Ezek azok a keresési találatok, amelyek a lista elején láthatók kiemelten, „Hirdetés” jelöléssel.
Keresőoptimalizálás (SEO)
A keresőoptimalizálás legnagyobb előnye, hogy úgy lehet a honlapokra organikus forgalmat terelni, hogy nem kell kattintás alapon fizetni a hirdetésért. Nehézsége, hogy egy-egy SEO projekt jóval hosszabb, legalább 6-12 hónap. A keresőoptimalizálás lépéseiről részletesen ebben a cikkben lehet olvasni.
A közösségi média is része a digitális marketingnek
A SMM (social media marketing) célja, hogy a közösségi platformok segítségével növelje a weboldalak látogatóinak számát és a konverziók mennyiségét (vásárlás, ajánlatkérés, regisztráció, stb.). A legnagyobb hirdetési platform jelenleg a Facebook, amelynek része az Instagram is, de gyakran hirdetünk például a LinkedIn vagy újabban a TikTok rendszereiben is.
PPC hirdetés
Pay-Per-Click Advertising, másnéven PPC hirdetés. Minden olyan hirdetési platform ide sorolható, ahol kattintási alapon számol el a hirdető. Általában valamilyen hirdetésaukciós rendszer határozza meg, hogy mennyit kell fizetni egy-egy kattintásért. A legnagyobb hirdetési hálózat a Google Ads és a Facebook, de gyakran hirdetünk például a Taboola hálózatán is.
Email marketing
Email címlisták segítségével eljuttatott marketing üzenetek a fogyasztókhoz. Számos típusa van a tömeges marketingtől a személyre szabott ajánlatokig és értékesítési tölcsérekig. Sokan azonosítják a gyenge minőségű tömeges SPAM email kampányokkal, de rendkívül hatékony márkaéptő hatású formái is vannak.
Tartalom a digitális marketing világában
Azt a marketing stratégiát nevezzük tartalommarketingnek, amikor értékes, érdekes és releváns tartalmak segítségével érünk el egy jól körülhatárolt célközönséget. Része lehet például a céges blogolás, a közösségi média kommunikáció, de egy infografika vagy egy kutatás elkészítése is.
Összefoglalás
A digitális marketing rendkívül sokat fejlődött az utóbbi években és hihetetlen sok részterülete van. Cikkünkben bemutattuk a digitális marketing fogalmát és fejlődési irányát, valamint a leggyakrabban használt típusait is. A digitális marketing eszközök tárháza ugyanakkor jóval szélesebb (például magában foglalja a céges weboldalt és annak fejlesztését is).
Ahogy a digitális marketing fejlődik, egyre többrétű tudást igényel. Az online marketing ügynökségek csapatában emiatt több részterület szakértője dolgozik együtt egy-egy projekten: webdesigner felel a honlap felépítéséért, tartalom marketing szakértő írja a webszövegeket, PPC hirdetéskezelő állítja be a hirdetéseket, grafikus készíti el a hirdetéseket és a közösségi média kommunikáció kreatívjait. A digitális marketing folyamatosan fejlődik, ezért évről évre nőnek ki az újabb szakágak a területen.
Felhasznált forrás: https://www.dentsu.com/reports/ad_spend_january_2022
Digitális marketing Gy.I.K
Szüksége van a vállalkozásomnak online marketing kampányokra?
Természetesen! A digitális marketing legnagyobb előnye, hogy a célközönséget költséghatékony módon tudjuk elérni. Az olyan online marketing eszközök, mint a keresőhirdetések, a közösségi média tartalmak gyártása, keresőoptimalizálás stb. nemcsak ösztönzően hatnak az online értékesítésre, de növeli a márkaismertséget is. Ráadásul napjainkban egy vállalkozás jól felépített weboldal nélkül szinte labdába sem rúghat a piacon. A versenytársak is mind aktívan jelen vannak az online térben, így velük szemben is fel kell venni a kesztyűt digitális marketing kampányokkal.
Hogyan vágjak bele az online marketingbe?
A Marketing21 ügynökségnél a közös munka általában egy marketing tanácsadással kezdődik. Ezen a személyes vagy online találkozón megismerjük vállalkozását és céljait, így személyre szabott ajánlatot tudunk készíteni. A konzultációnak ugyan van egy egyszeri költsége, de szerződéskötés esetén a díjat kedvezményként jóváírjuk az ügyfeleknek – így a marketing tanácsadás tulajdonképpen ingyenes lesz.
Egyszeri digitális marketing kampányok is léteznek?
A folyamatos és egyre növekvő eredményekhez a kampányok rendszeres felügyelete szükséges, amelyet ügynökségünknél dedikált szakértők végeznek el. Ügyfeleinknek hosszútávon segítünk elérni a kitűzött célokat, számunkra a legnagyobb elismerés, ha partnereink fejlődéséhez mi is hozzájárulhatunk a kemény munkával töltött évek alatt. Szolgáltatásink ezért skálázható havidíjas csomagokban érhetők el.
Milyen árakon vehetők igénybe a szolgáltatások?
Mivel a marketing költségek az igénybevett szolgáltatásoktól és a befektetett munkaórák számától is függenek, ezért előzetes konzultáció nélkül sajnos nem tudjuk megmondani az árakat. Célunk, hogy ár-érték arányban a legjobb digitális marketing szolgáltatást nyújtsuk a piacon: ügyfeleinknek ezért teljes szakértő csapatot bocsátunk rendelkezésére, transzparensek vagyunk az elért eredményekkel kapcsolatban (24/7 riportálás) és biztosítjuk a kiemelkedő minőséget.
Online marketing szakértőkkel, profi csapattal
Segítünk eléreni az üzleti célokat: vegye fel velünk a kapcsolatot!