Mindig kíváncsi voltál, hogy miért töltenek annyi időt még a legnagyobb versenytársaid is céges blog készítéssel? Cikkünkben bemutatjuk, hogy hogyan használható egy marketing célú blog a vállalkozásod fellendítéséhez.

A blogok nagyon régóta itt vannak velünk, gyakorlatilag már az internet gyerekkorától kezdve, ezért könnyen azt hihetnénk, hogy a blog készítés egy elavult módszer, amivel már nem szabad foglalkozni. A valóság azonban az, hogy ez egy örökzöld marketing eszköz, amit elhanyagolni felér önmagunk lábon lövésével.

A probléma abban áll leginkább, hogy a legtöbb cég egyszerűen rosszul csinálja és nem a megfelelő célra használja ezt a céges kommunikációs felületet. A bloglás ugyanis akkor tud jól működni, ha egy olyan kidolgozott stratégia van mögötte, ami figyelembe veszi a célközönség összetételét, érdeklődési körét, valamint az alapvető keresőoptimalizálási elveket is. A bloglást érdemes a célcsoport megértésével kezdeni, majd pedig kulcsszókutatással folytatni.

Profi kivitelezés mellett a céges blog készítés növeli a weboldal forgalmát, segít felépíteni a márkaismertséget, valamint új lead-eket is tud generálni az értékesítő csapatnak. A blogról érkező új ügyfelek pedig igencsak jó hatással lesznek a vállalkozás árbevételére és nyereségére is. Tapasztalataink alapján azért nem vágnak bele a legtöbben, mert rendkívül időigényesnek gondolják például a fizetett hirdetésekkel összehasonlítva. Ebben ugyan van némi igazság, de a növekvő PPC kattintási költségek mellett érdemes rá áldozni akár házon belül, akár kiszervezéssel.

A marketing vezérelt céges blog készítés pozitív hatásai

1. A blog készítés építi a megbízhatóságot és lojalitást

A céges blogok leggyakrabban tippeket és ötleteket adnak egy olyan témakörben, amivel a vállalat foglalkozik. Mi például marketingesek vagyunk, ezért a marketinghez többé-kevésbé kapcsolódó témákról írunk.

A tippeknek köszönhetően a blogoló szakértővé válik az olvasók szemében, és megmutatja, hogy valóban ért ahhoz, amivel foglalkozik.

Sokan tartanak attól, hogy a közzétett információból esetleg a versenytársak fognak tanulni és így piaci hátránnyá válik, de tapasztalataink alapján ezek általában hamis félelmek. A témában laikus felhasználókhoz kell szólni, meg kell válaszolni a felmerülő kérdéseiket, ők pedig hálásak lesznek a segítségért és felépül a szakértői márka.

2. A céges blog növeli a weboldal elérését

A blog készítés tagadhatatlanul egyik legnagyobb előnye, hogy a keresőmotorok is díjazzák. A hasznos információ egy olyan kincs, amit a Google algoritmusa is keres, és szívesen fogja megmutatni a keresőtalálatok között.

Ha olyan jó tartalmakat készítünk, amelyek megválaszolják a vásárlók kérdéseit és a kulcsszó stratégiába is beleillenek, biztosan nem fognak elmaradni az eredmények. A weboldal előre kerül az organikus találatok között és egyre gyakrabban fogják látni a felhasználók a Google böngészése közben.

Gyakori hiba, hogy azonnal eladni akarnak a blogon is a vállalkozások, pedig a céges blognak nem kell feltétlenül értékesítő jellegűnek lennie. Épp az a szép a céges blogban, hogy – ellentétben például egy webshop termékoldalával – itt meg lehet célozni olyan kulcsszavakat is, amelyek mögött nincs vásárlási cél. Például, ha a céged bútorokat árul, akkor írhatsz egy bejegyzést a skandináv lakberendezésről: közvetlenül nem fogsz tudni értékesíteni a blogposzttal, de olyanok fogják olvasni, akiket érdekel a lakberendezés. Megismerik a márkád, esetleg bekerülnek a remarketing listádba, később pedig bátrabban fognak a szakértőtől vásárolni.

3. A márkaismertség növelésének is hatékony eszköze

Az eredeti és exkluzív tartalom képes kiemelni céged a szürkeségből és érdekessé tesz.

Gondolj bele a saját vásárlási folyamatodba: mielőtt megvennél egy új telefont, biztosan utána olvasol a témának. Termék összehasonlításokat böngészel, esetleg megnézel egy bemutató videót, vagy utána olvasol, hogy valóban jó-e az a kamera típus, amit a kinézett készülék tartalmaz.

Ez még nem a vásárlási pont, ekkor még csak az információgyűjtés zajlik. A márkáknak ekkor hatalmas lehetőségük van arra, hogy megszólítsák a fogyasztót a vásárlási döntést.

A döntés pillanatában a vevőnek több opciója lesz: vagy megveszi a készüléket egy ismeretlen webshopról, amiről még sose hallott; vagy közvetlenül azoktól, akik már bizonyították, hogy szakértői a témának. A vevők többsége a megbízhatóságot fogja választani, így nagyobb eséllyel fog az ismert helyről vásárolni.

4. Ajánlatkéréseket (lead-eket) szerezhetsz a marketing vezérelt bloggal

Ugyan a blogcikkek általában nem közvetlen értékesítési céllal készülnek, de így is alkalmasak arra, hogy új lead-eket generáljanak.

Az olvasóknak fel lehet ajánlani például egy ingyenes csaliterméket, vagy egy hírlevél feliratkozási opciót egy popup ablakban. Az ingyenes csalitermék után pedig már csak a sales funnel képességein múlik, hogy vásárló legyen az olvasóból.

Különösen a külföldi oldalakat böngészve lehet látni ezt a hatékony technikát, ami általában az alábbi lépéseken vezet végig:

  • Az olvasónak megjelenik egy popup (például 30 másodperccel az oldalra érkezés után, vagy a kilépési szándék érzékelésekor)
  • Az olvasó kap egy visszautasíthatatlan ajánlatot az ablakban, például egy ingyenesen letölthető eBook-ot
  • Feliratkozás után elindul az automatizált értékesítési folyamat, aminek a végén érkezik egy olcsó belépőtermék, például egy konzultáció

5. Fellendíti a közösségi média kommunikációt

A blogposztok nem csak a Google organikus találatai közül szerezhetnek látogatókat. A tartalmakat tovább lehet terjeszteni a közösségi média felületeken is. Ha jó a tartalom, rengeteg látogató fog érkezni például a Facebook vagy LinkedIn irányából is.

Ráadásul a blog készítés a közösségi média kommunikációt is színesíteni fogja! Végre nem csak unalmas promóciós üzenetek, vagy megosztott termékek jelennek meg az oldalon, hanem értékes és informatív tartalmak is.

Gyakori jelenség, hogy a blog megosztások az átlag posztok teljesítményének sokszorosát érik el: elkezdenek beszélgetni róla a követők, megosztják a saját oldalaikon és tömegével érkeznek a reakciók. Ez jó hatással lesz a közösségi oldal elérésére, ezért érdemes minden blogbejegyzés megosztani.

6. A blog készítés során megérted a vásárlóid igényeit

Talán nem annyira magától értődő haszon, mint a jól mérhető weboldal látogatószám, vagy a közösségi média reakciók, de a tanulásnak is az egyik legjobb módja a blogolás.

A blog írása során megismered azokat a keresőszavakat, amelyeket a vásárlóid használnak. Ezután válaszokat írsz nekik és utánanézel rengeteg olyan témának, amit egyébként nem biztos, hogy érintettél volna.

A blog megírása során pedig rendezed azokat a gondolatokat, amelyek előtte információ morzsaként voltak meg a tudatodban, így sokkal jobb leszel a saját szakmádban is.

Hihetetlenül hangzik ugye? Pedig talán ez a legnagyobb előnye a céges blognak: próbáld ki még ma és nem fogsz csalódni benne!

Néhány blog készítés tipp útravalónak

Ha már eldöntötted, hogy belevágsz, adunk öt tippet, amivel biztosíthatod, hogy ne legyen elfecsérelt idő a blogposztok megírása.

  • Ismerd meg a célközönséget az első blogposzt megírása előtt
  • Készíts kulcsszó stratégiát, így megismerheted, hogy mire kíváncsi a közönséged
  • Törekedj a minőségre, ne a mennyiségre: egy-egy jól eltalált blogposzt több eredményt hoz, mint 50 gyengébb tartalom
  • Inspirálódj, gyűjts forrásokat: a blogposztok megírása során nem kell feltalálni a spanyol viaszt. Nincs olyan téma, amivel még nem foglalkoztak volna a neten. Gyűjts információt, hozz be új tudást külföldről és add hozzá a saját tapasztalataidat, így jobb tartalmat fogsz gyártani, mint a versenytársaid.
  • Soha ne plagizálj: a forrásgyűjtés nem egyenlő a plagizálással. A forrásokat le kell hivatkozni, másolni pedig egyenesen tilos mind jogilag, mind SEO értelemben.

Felhasznált források: