Szolgáltatások
Hirdetéskezelés
Content & SEO
Rólunk
Hasznos
Marketing alapok
Online marketing
Ajánlatkérés
Szépen bővül a szakirodalom az online marketing könyvek piacán is, bár még nem kell tartanunk attól, hogy belefulladjunk egy könyvtárnyi papírba. Mégis eljön az idő, amikor az online cikkektől folyik a szemünk, az egész napos tréningektől pedig fáj a hátunk. Ilyenkor kellemes feloldódást tud nyújtani, ha a tanulási időnket a könyvek klasszikus információ forrása felé fordítjuk.
Alapvető előnye a könyveknek, hogy egy egységes stílusban és egy helyen kapjuk meg a szükséges információt, valamilyen logikai vonalon felfűzve a fejezeteket, ami egy komplexebb és érthetőbb élmény ad. Ehhez képest az online felületeken, főként blog bejegyzések formájában, általában nincs egy komolyabb összeboronálás. A témához lazán kapcsolódó cikkek külön szerzőktől származnak és nincs egy egységes stílus iránti törekvésük.
Nem akarom rátukmálni senkire egyik vagy másik tanulási forrást. Mindenki érzi, hogy az adott pillanatban melyik felület fogja őt segíteni egy adott szakmai terület pontosabb megértésében.
Akik már alapszinten megismerkedtek az online marketing világával, érdemes a vállalkozásukhoz / munkájukhoz kapcsolódó könyveket is végigolvasni. Azok pedig, akik már javában benne vannak egy szakterület gyakorlásában, mindig tudják bővíteni a tudásukat. A grafikus kereshet ötleteket SEO témában vagy az AdWords-ös ráerősít a Facebook marketing tudásra.
Jöjjön most 4 online marketing könyv, szigorúan szubjektív listája, amivel gyorsan lehet fejlődni kezdőknek és junioroknak egyaránt.
Már 3 éves a könyv, de ez volt a beugró az AdWords világába számomra. Mint a legtöbb marketinges könyvnél itt is a fogyasztói gondolkodás megértését és valamiféle racionalizálását próbálja a könyv átadni. Igen érdekes a játékelméleti gondolatsor már az első fejezetben, miszerint folyamatosan harcban áll egymással a Google, a Hirdető és a Kereső személy. Az ilyen típusú gondolatok végig benne vannak a könyvben, de az alapelvek kialakítása is nagyon hasznos lesz az olvasónak: a hirdetések, a kulcszszókutatás és a tesztelés fejezeteinél el lehet sajátítani az alapokat.
Ha frissebb irodalomra vágyik valaki, akkor is van lehetőség bőven. Irány az amazon oldala és már dobálja is ki a releváns találatokat olvasói véleményekkel kiegészítve.
A-tól Z-ig típusú könyv, ahol a szerző saját történetén és vállalkozásain keresztül bontja ki a keresőoptimalizálás gondolati láncát és mutatja be a legfontosabb tényezőket egyesével, alaposan érintve a gyakori hibákat is. A könyv inkább mentalitást próbál átadni az első részében, csak ezután tér át SEO technikákra. Bonyolult megoldások részletes leírására senki ne számítson, de ha valaki kicsiben akarja kezdeni, ez a könyv egy délután alatt megérteti vele a SEO lényegét és a mögötte rejlő gondolatmenetet.
Hosszú a cím, még hosszabb az alcím, de egy remek és folyékony összefoglalót / útmutatót kapunk, hogyan is vágjunk bele a legnépszerűbb közösségi média portálon vállalkozásunk hirdetésébe. Ennél a könyvnél kevésbé dominál a filozófia, sokkal inkább a technikai megvalósításra koncentrál az üzleti fiókbeállításoktól egészen a hirdetéstesztelésig és jelentésekig. A Facebook Blueprint akadémiája és korábban a súgó része mindig is kicsit gyenge volt áttekinthetőségében, így ezen a platformon érdemes egy hasonló könyvvel meglapozni a tudásunkat.
Az előző könyvvel ellentétben itt nem a hirdetéseken, sokkal inkább az organikus tartalmakon lesz a hangsúly. A közösségi médiában (nem kizárólag csak a Facebook-on), ha a hirdetéseinket releváns tartalmakkal egészítjük ki, sokkal erősebb elköteleződést alakíthatunk ki a célzott fogyasztói szegmenseinkben. Remekül használhatóak a negatív példák, amiket felsorol a szerző, hiszen ha ezeket el tudjuk kerülni, akkor sok fejfájástól megkímélhetjük magunkat. Jó alapot és áttekintést nyújt kezdő marketingeseknek és junior social media managereknek egyaránt.
Erdődi Balázs, online marketing szakértő