Szolgáltatások
Hirdetéskezelés
Content & SEO
Rólunk
Hasznos

Marketing alapok
Online marketing
Ajánlatkérés
A landing page minden online marketing folyamatban központi szerepet játszik: adatokat gyűjthetsz a látogatóidról, növelheted a konverziós rátádat, leadeket szerezhetsz és a keresőoptimalizálásban is sikereket érhetsz el. Aki készített már landing oldalt, az tudja, hogy nem is olyan egyszerű feladat megtervezni: az elrendezés, a design és a szöveg együttesen hatnak az olvasóra. Cikkünkben összegyűjtöttük a landing page tervezés legfontosabb tudnivalóit, melyek betartásával te is új vásárlókra tehetsz szert!
A landing oldal címe jelenti az első benyomást, amikor valaki az oldaladra kattint. Érdemes érdekesre, de ugyanakkor rövidre fogalmazni, mert az emberek nem szeretik elolvasni a hosszú és bonyolult mondatokat. Koncentrálj inkább a terméked, szolgáltatásod értékeire. Ha sikerül már a címsorban (és az utána következő rövid bevezetésben) meggyőznöd a látogatódat, akkor nagy valószínűséggel szert tettél egy új érdeklődőre.
Többféle módszert is kipróbálhatsz, amikor címet választasz a landing oldaladhoz: kiemelhetsz jó tulajdonságokat (például vízálló LED szalag) és azt is kipróbálhatod, hogy negatív vagy pozitív megfogalmazással tudsz több kattintást szerezni. Például: Tartós LED lámpa: ha eleged van a folyamatos izzócseréből vagy Spórolj tízezreket LED fényforrással!
Általánosságban elmondható, hogy a tömör, előnyökre fókuszáló tartalmak működnek a legjobban. A landing oldal célja, hogy motiválja a látogatót az általunk kitűzött feladat elvégzésére: vásárlás, ajánlat kérés, feliratkozás stb. Ezt úgy tudod elérni, ha megfogalmazol egy konkrét problémát vagy vásárlói igényt, amire a te szolgáltatásod jelenti a megoldást.
Ne feledd, hiába ragadtad meg a címmel az arra járó látogató figyelmét: az érdeklődést fenn is kell tartanod egy jól megkomponált szöveggel. Ezzel a néhány trükkel villámgyorsan leelőzheted a konkurenciát:
Ha szeretnéd vizuálisan erősíteni a landing page hatását, akkor érdemes a terméket vagy a márkát bemutató képeket is elhelyezni az oldalon. Mivel az agyunk sokkal gyorsabban dolgozza fel a képi információt, ezért másodpercek alatt fel tudod csigázni a leendő ügyfeledet, ha a megfelelő képekkel tarkítod a szöveget.
A LED fényforrás példájánál maradva, ha egy okos világítás szettet szeretnél eladni, akkor egy képen bemutathatod a szettben található termékeket. Bonyolult ábrákat vagy egymás alatt rengeteg fotót megosztani viszont nem érdemes: ha sokat kell görgetni az űrlapig, akkor előfordulhat, hogy a látogatód meggondolja magát és inkább elkattint az oldaladról megnézni egy másik ajánlatot.
Te is biztosan szívesebben költesz olyan termékekre, melyekről tudod, hogy az ismerőseid kipróbálták már őket és tutira bevált nekik. A landing oldal esetében ez ugyanígy működik az interneten: ismeretlen helyzetekben az emberek szívesen követnek másokat. A te feladatod, hogy megossz egy-két olyan információt magadról vagy a cégedről, amivel megerősítheted a vásárlódat, hogy jó döntést fog hozni, ha téged választ:
A megbízhatóságot sugárzó elemek akkor működnek a legjobban, ha az űrlap előtt vagy mellett helyezkednek el közvetlenül az előnyeid ismertetése után. Ha pedig szeretnéd, hogy legyen egy hosszabb bemutatkozás is a vállalkozásodról, akkor a Rólunk oldalon részletesen is ismertetheted a céget.
Alapkövetelmény, de nem tudjuk elégszer hangoztatni: valódi vásárlói visszajelzésekre és komoly szakmai kitüntetésekre van szükség ahhoz, hogy hiteles legyen a vállalkozásod.
A landing page kulcsfontosságú része az űrlap (különösen lead generáló kampányok esetében), hiszen a weblapon szereplő teljes tartalommal az a szándékunk, hogy meggyőzzük a látogatót a kitöltésről. Épp ezért elsősorban azt kell végig gondolnod, hol kapjon helyet az oldal szerkezetén belül: egy rögtön látható helyen, vagy az oldal alján.
Ha egy ingyenes csaliterméket reklámozol, vagy olyan szolgáltatást, ami nem szorul részletes bemutatásra, akkor az a legjobb, ha már a rövid lead után elhelyezel egy űrlapot (például a lead mellett a képernyő jobb oldalon). Összetettebb szolgáltatás esetében is felhívhatod a figyelmet az ajánlatkérésre, feliratkozásra az oldal elején. Ebben az esetben mi előszeretettel használunk úgynevezett horgony linkeket: ha rákattint a felhasználó azonnal a lap aljára, az űrlaphoz irányíthatjuk vele a felhasználót.
A másik nagy kérdés, hogy mennyi adatot célszerű elkérni az űrlapon a lead gyűjtéshez. Nekünk az a tapasztalatunk, hogy a kevesebb mindig több: annyi adatot érdemes bekérni, ami feltétlen szükséges az ajánlatadáshoz vagy előzetes konzultációhoz. A hosszú űrlapok jelentősen csökkenteni tudják a konverziós rátát (100 felhasználóra jutó ajánlatkérések/vásárlások száma), ezért felesleges adatokat el kell hagyni.
A Marketing21 ajánlatkérő űrlapján például a következőket kérjük be:
A legjobb eredmények érdekében néhány technikai SEO követelményt is érdemes betartani. A title és a meta leírás kitöltése szinte kötelező. A Google keresések alkalmával így több esélyed lesz bekerülni az első oldalra. Ráadásul a meta leírás egy rövid bemutatkozási lehetőséget is biztosít. További keresőoptimalizálás tippeket ebben a bejegyzésben olvashatsz: 40 ingyenes keresőoptimalizálás tipp.
Érdemes folyamatosan fejleszteni és tesztelni a landing oldalakat. Ma már rengeteg webanalitika eszköz érhető el, ami alkalmas a konverziós arány mérésére és a lemorzsolódási pontok azonosítására. A jó ötleteket minél gyorsabban meg kell valósítani, ezután pedig teszteléssel lehet validálni a módosításokat.
Vannak alapvető szabályok, melyek nagyot lendíthetnek a landing oldalad hatékonyságán. De azt is figyelembe kell venned, hogy egyes szolgáltatások esetében ki kell kísérletezni a legjobb megoldást. Néha a hosszabb szövegek válnak be, máshol pedig elég egy rövid leírás az űrlap mellé. A lényeg, hogy a célodnak megfelelően alakítsd a tartalmadat.
Somogyi Zsófia