Szolgáltatások
Hirdetéskezelés
Content & SEO
Rólunk
Hasznos

Marketing alapok
Online marketing
Ajánlatkérés
Nagyon sok alacsony minőségű keresőhirdetéssel találkozok a Google Adwords reklámok között nap mint nap. Minimális odafigyeléssel és a szakmai oldalak gyakori megnyitásával javítani lehetne ezeken, így a hirdetők nagyobb fogalmat generálnának. Érdemes legalább az alapokkal tisztában lenni egy hirdetés megszerkesztése előtt, de a Google irányelveinek tanulmányozása is sokat jelenthet.
Ha az alábbi tanácsokat betartjuk, várhatóan nem esünk a versenytársak által leggyakrabban elkövetett hibákba, így olcsóbb és nagyobb hatásfokú kampányokat csinálhatunk.
Neked is van egy jó tanácsod? írd meg nekünk, vagy oszd meg mindenkivel kommentben!
A kulcsszavak és keresőszavak, valamint a céloldal tartalma közötti kapcsolat valószínűleg az alapfokú Adwords felhasználóknak is világos. Mégis sokan elfelejtik a kulcsszavakat beleírni a hirdetés szövegébe is, pedig ezzel sokat javulhat a hirdetés minőségi mutatója. A CPC ajánlat növelése előtt mindenképp nézd meg, hogy valóban szerepel-e a kulcsszó a hirdetésedben! Van, hogy a minőség több hasznot hoz, mint a nagyobb befektetés. Igazán profi felhasználók automatikus hirdetésszövegeket is írhatnak a „Keyword” parancs használatával.
A hirdetés szövegét és a céloldal tartalmát összehasonlítja a Google, így itt is értékes pontokat lehet veszíteni a licitálási versenyben. A jó minőségű hirdetés egyenlő az olcsóbb és jobb eredményeket hozó kampánnyal.
A Google hirdetés nem egy irodalmi műfaj. Arról kell írni, ami miatt az ajánlatunk különleges, amiért a fogyasztónak megéri minket választania. Ha nem tudjuk felkelteni a figyelmét, a hirdetés akár mehet is a levesbe. A jó hirdetésből kiderül, hogy mi az a fogyasztói probléma, amire megoldást kínálunk.
Mindannyian ismerjük azokat az amatőr marketing megoldásokat, amitől égnek áll a hajunk. Végig NAGYBETŰVEL írt címszavak, rossz helyesírás, összefüggés látszatát is nélkülöző mondatok. Ezek nem csak a fogyasztókat zavarják, de komoly büntetőpontokat is osztogatnak miatta a Google-nél. (Lásd: Google szerkesztői követelmények)
Akkor se készültünk el, ha a hirdetésünk már tartalmazza az ajánlatunkat. Kutatások bizonyítják, hogy fogyasztók szeretik, ha azt is megmondjuk nekik, hogy mit kell tenniük azért, hogy megkapják a termékünket, vagy részt vegyenek az akciónkban. Nagyon hasznos „call to action” példamondatok lehetnek: „kattints és igényeld ingyenes bemutatónkat!”, vagy „hívj fel még ma és megajándékozunk egy …-al!”. A Google Ads PPC marketing lehetőséget biztosít olyan szöveg megírására is, ami például visszaszámlálót tartalmat. A határidős akciók hatásfoka még nagyobb lesz. Például: „2 napig tart az akció, jelentkezz még ma!”
Amennyiben fel tudod tüntetni a terméked árát a hirdetésben is (például nem kell előzetes árajánlatkérőt kitöltenie az ügyfélnek), akkor mindenképp kerüljön bele a szöveges részbe. Az ár egy nagyon fontos adat az ügyfélnek. Valószínűleg azt a szolgáltatót fogja választani, akinél nem kell kopogtatni és könyörögni a termékek és szolgáltatások áráért. Az ár egy olyan alapvető információ, amit nem kell eltitkolni.
Az Adwords hirdetés nem sokban különbözik ebben a tekintetben egy újsághirdetéstől. Ha megveszel egy oldal a helyi lapban, akkor nem hagyod a felét üresen. Minél több releváns és hasznos információt tartalmaz a hirdetés, annál nagyobb felületet foglalsz el a képernyőn. Ráadásul ha több információt kap a fogyasztó, könnyebben kerül a hirdetés a Google digitális pole-pozíciójába.
Nem véletlenül adott a lehetőség, hogy több szöveges hirdetést is létrehozz. Az Adwords rendszer olyan tanulékony, hogy a hirdetéseidet eleinte rotálva, később pedig a nagyobb megtérülésűt felülsúlyozva jeleníti meg. A sikeres hirdetéseidet így te is megismerheted és megtanulhatsz jó szövegeket írni.