Nagyon sok alacsony minőségű keresőhirdetéssel találkozok a Google Adwords reklámok között nap mint nap. Minimális odafigyeléssel és a szakmai oldalak gyakori megnyitásával javítani lehetne ezeken, így a hirdetők nagyobb fogalmat generálnának. Érdemes legalább az alapokkal tisztában lenni egy hirdetés megszerkesztése előtt, de a Google irányelveinek tanulmányozása is sokat jelenthet.

Ha az alábbi tanácsokat betartjuk, várhatóan nem esünk a versenytársak által leggyakrabban elkövetett hibákba, így olcsóbb és nagyobb hatásfokú kampányokat csinálhatunk.

Neked is van egy jó tanácsod? írd meg nekünk, vagy oszd meg mindenkivel kommentben!

1. Az Adwords hirdetésbe mindig kerüljön be legalább egy kulcsó!

kulcsszavak és keresőszavak, valamint a céloldal tartalma közötti kapcsolat valószínűleg az alapfokú Adwords felhasználóknak is világos. Mégis sokan elfelejtik a kulcsszavakat beleírni a hirdetés szövegébe is, pedig ezzel sokat javulhat a hirdetés minőségi mutatója. A CPC ajánlat növelése előtt mindenképp nézd meg, hogy valóban szerepel-e a kulcsszó a hirdetésedben! Van, hogy a minőség több hasznot hoz, mint a nagyobb befektetés. Igazán profi felhasználók automatikus hirdetésszövegeket is írhatnak a „Keyword” parancs használatával.

2. A céloldalhoz kell igazítani a hirdetést vagy a hirdetéshez a céloldalt

A hirdetés szövegét és a céloldal tartalmát összehasonlítja a Google, így itt is értékes pontokat lehet veszíteni a licitálási versenyben. A jó minőségű hirdetés egyenlő az olcsóbb és jobb eredményeket hozó kampánnyal.

3. Nem kell mellébeszélni. A hirdetésben a kínált termék/szolgáltatás tömör leírása is szerepeljen!

A Google hirdetés nem egy irodalmi műfaj. Arról kell írni, ami miatt az ajánlatunk különleges, amiért a fogyasztónak megéri minket választania. Ha nem tudjuk felkelteni a figyelmét, a hirdetés akár mehet is a levesbe. A jó hirdetésből kiderül, hogy mi az a fogyasztói probléma, amire megoldást kínálunk.

4. A hirdetés ugyan nem irodalmi műfaj, de ne is hasonlítson a sarki kifőzde A4 lapra kinyomtatott hirdetésére

Mindannyian ismerjük azokat az amatőr marketing megoldásokat, amitől égnek áll a hajunk. Végig NAGYBETŰVEL írt címszavak, rossz helyesírás, összefüggés látszatát is nélkülöző mondatok. Ezek nem csak a fogyasztókat zavarják, de komoly büntetőpontokat is osztogatnak miatta a Google-nél. (Lásd: Google szerkesztői követelmények)

5. „Call to action”: A cselekvésre buzdítás a keresőhirdetés esetében is nagyon jól működik

Akkor se készültünk el, ha a hirdetésünk már tartalmazza az ajánlatunkat. Kutatások bizonyítják, hogy fogyasztók szeretik, ha azt is megmondjuk nekik, hogy mit kell tenniük azért, hogy megkapják a termékünket, vagy részt vegyenek az akciónkban. Nagyon hasznos „call to action” példamondatok lehetnek: „kattints és igényeld ingyenes bemutatónkat!”, vagy „hívj fel még ma és megajándékozunk egy …-al!”. A Google Ads PPC marketing lehetőséget biztosít olyan szöveg megírására is, ami például visszaszámlálót tartalmat. A határidős akciók hatásfoka még nagyobb lesz. Például: „2 napig tart az akció, jelentkezz még ma!”

6. Az árak feltüntetése – ha lehetséges – megsokszorozza a keresőhirdetés hatékonyságát

Amennyiben fel tudod tüntetni a terméked árát a hirdetésben is (például nem kell előzetes árajánlatkérőt kitöltenie az ügyfélnek), akkor mindenképp kerüljön bele a szöveges részbe. Az ár egy nagyon fontos adat az ügyfélnek. Valószínűleg azt a szolgáltatót fogja választani, akinél nem kell kopogtatni és könyörögni a termékek és szolgáltatások áráért. Az ár egy olyan alapvető információ, amit nem kell eltitkolni.

7. Ki kell tölteni a rendelkezésre álló hirdetési teret

Az Adwords hirdetés nem sokban különbözik ebben a tekintetben egy újsághirdetéstől. Ha megveszel egy oldal a helyi lapban, akkor nem hagyod a felét üresen. Minél több releváns és hasznos információt tartalmaz a hirdetés, annál nagyobb felületet foglalsz el a képernyőn. Ráadásul ha több információt kap a fogyasztó, könnyebben kerül a hirdetés a Google digitális pole-pozíciójába.

+1. Nem elég hirdetéscsoportonként egy hirdetést megírni!

Nem véletlenül adott a lehetőség, hogy több szöveges hirdetést is létrehozz. Az Adwords rendszer olyan tanulékony, hogy a hirdetéseidet eleinte rotálva, később pedig a nagyobb megtérülésűt felülsúlyozva jeleníti meg. A sikeres hirdetéseidet így te is megismerheted és megtanulhatsz jó szövegeket írni.