Szolgáltatások
Hirdetéskezelés
Content & SEO
Rólunk
Hasznos

Marketing alapok
Online marketing
Ajánlatkérés
Az online marketing anyanyelve még mindig az angol, amit a Marketing21 GyIK lapja is alátámaszt. Mindenhol angol rövidítések és angolból átvett szavak tarkítják a fogalmakat. Ha valaki a téma szakértőjévé akar válni, akkor bizony meg kell tanulnia angolul. A szakszavak elsajátításának pedig egy nagyon hasznos módja, ha angol nyelvű minőségi blogokat is olvas az ember. Számtalan gyenge blog is elérhető a neten, amelyek jól megbújnak a minőségi tartalmak között. A mai cikkben összeválogattam 7 olyan külföldi blogot, amit a marketing szakembereknek és cégvezetőknek egyaránt érdemes legalább havonta egyszer átlapozni.
Az Online Behavior blog nagyon hasznos, ha webanalitikával, marketingeredmények mérésével és optimalizálási technikákkal akar foglalkozni az ember. A blog nem csak aktuális kérdéseket és híreket tárgyal, hanem középhaladó felhasználóknak, stratégiaalkotó menedzsereknek és honlaptulajdonosoknak is hasznos. Olyan kérdésekkel foglalkoznak a blogban, mint a célzás, szegmentálás, felhasználói élmény javítás és keresőoptimalizálási technikák. A blog tehát több mint egy szimpla Google Analytics bemutató, hiszen az adatgyűjtésen túl a fejlesztési lehetőségeket is feltárják.
Ha a maximumot akarod kihozni a tartalom marketingből, akkor kötelező ellátogatni a Convince and Convert-re és a Contently-re. Az első cikkeket megnyitva azonnal látni fogod, hogy itt komoly szakmai háttérrel rendelkező emberek blogolnak. Érdekes esettanulmányok, infografikák, szakértők cikkei és interjúi egyaránt megtalálhatóak mindkét blogon. A Convince and Convert ráadásul neves elismeréseket is bezsebelt már (Content Marketing Institute: #1 content marketing blog), így írásait rendszeres idézik a szakmában.
Természetesen a keresőoptimalizálás leghitelesebb technikáit mindig a Google Blogon kell keresni. Közel vannak a tűzhöz és olyan információhoz is hozzáférnek itt, ami máshol elérhetetlen lenne. Nem szabad azonban kizárólag erre a vállalati blogra támaszkodni, hiszen „minden szentnek maga felé hajlik a keze” és néha az az érzése támadhat az embernek, hogy a saját termékeiket erőltetik olyankor is, amikor más lehetőségek is adottak.
A MOZ Blog egyértelmű vezető a saját kategóriájában már évek óta, amit annak köszönhet, hogy saját tartalmak mellett fenntartja a YouMoz blogot is, ahol az olvasók cikkeit közlik le. A keresőoptimalizálás iparág legnagyobbjai írják itt le a tanácsaikat, kutatásaik eredményeit és bevált módszereiket.
A szavaknál itt jobban beszélnek a számok: több mint 18.000 cikk, 600.000-nél is több marketinges szakemberből álló tagság, 451 online szeminárium. Ha kérdésed van az online marketinggel kapcsolatban, kizárt, hogy itt ne lenne rá válasz.
Végül de nem utolsó sorban az Agorapulse.com mellett se lehet elmenni. A személyes véleményem, hogy néha túlhangsúlyozza a lényegtelent és elfelejti az igazán fontos közösségi média képességeket, de ettől függetlenül elnyerték a socialmediaexaminer.com legjobb közösségi média blog címét 2016-ban. Nem maradhatnak le a listáról!
Természetesen sehogy, ha nincs napi egy-két órád erre a célra. A blogok többsége azonban kínál hírlevél feliratkozási lehetőséget is, így azok is könnyedén naprakészek maradhatnak, akiknek nincs idejük állandóan a friss cikkekre vadászni. Én például fenntartok egy külön mappát a levelezőrendszerben, ahová automatikusan érkezhetnek a kedvenc blogok hírlevelei. Ha havonta egyszer belépek a mappába, akkor egy értékes tartalmakkal teli aranybányát olvashatok és nem maradok le semmiről.