Szolgáltatások
Hirdetéskezelés
Content & SEO
Rólunk
Hasznos
Marketing alapok
Online marketing
Ajánlatkérés
A Google Ads Script-ek hatalmas segítséget jelentenek a PPC hirdetéskezelés során. Segítségükkel olyan adatokhoz juthatunk, amelyeket csak nagyon nehezen, vagy egyáltalán nem tudunk megszerezni a Google Ads fiókon belül, valamint automatizálhatjuk a feladatokat. A felszabaduló időt pedig produktívabb stratégiai tervezéssel tudjuk tölteni. Cikkünkben összeszedtük a legjobb Google Ads Script-eket, amivel nagyságrendekkel jobb kampányok készíthetők.
A Google Ads Script egy olyan automatizálási eszköz a Google Ads hirdetési platformon, amely lehetővé teszi a felhasználók számára, hogy JavaScript kódokkal elemezzék, irányítsák és kezeljék kampányaikat. Ezek a scriptek különböző feladatok automatizálására használhatók, például:
A script-ek célja, hogy gyorsabban reagáljunk, hatékonyabb kampányokat csináljunk, és kevesebb időt töltsünk manuális feladatokkal a Google Ads kampányokban.
Sok kampánykezelő azért veti el ennek a nagyszerű funkciónak a használatát, mert attól tart, hogy nem fogja tudni megírni a kódokat.
Valóban nem árt legalább alapszintű programozói tudás a kódok értelmezéséhez, de az igazság az, hogy általában előre gyártott kódokat használnak és alakítanak át a saját igényeik szerint a hirdetéskezelők. Nagyon sok jó szakember dolgozik (különösen a tengerentúlon és Nyugat-Európában), akik közzéteszik a script sablonokat. Egy kis utána olvasással, és a JavaScript-ek szerkezetének ismeretével ezeket bármelyik PPC szakember használhatja.
A Performance Max kampányok nagyszerűen működnek, és webshopok esetében nélkülözhetetlen részei a kampánystruktúrának. Viszont gyakran előfordul, hogy ezek a kampányok kannibalizálják a Brand kampányt, ezért félrevezető megtérülési adatokat láthatunk. Az ausztriai gyökerű SMEC ügynökség ingyenesen elérhető szkriptje segít megismerni a márkakeresések arányát, és időben elkülöníteni azt. Így nem csak pillanatképet láthatunk, hanem a kampánymódosítások utáni javulást is elemezhetjük. Szükség esetén pedig újbóli módosításokat végezhetünk.
Link: https://smarter-ecommerce.com/en/google-ads-scripts/search-term-insights/
A következő szkript is a Performance Max-hoz kötődik. Ez nem véletlen: bármennyire szeretjük is ezeket a kampányokat, sajnos nem kényeztetnek el minket elegendő adattal a Google Ads felületen. Mike Rhodes kódja részletes betekintést nyújt olyan adatokba is, amelyeket nem, vagy csak nehézkesen tudnánk kibogozni a felületből. Mi leginkább arra használjuk, hogy megértsük milyen irányba költött a kampány: a Search, Display vagy Shopping, esetleg a videó elhelyezések működnek jobban.
Link: https://github.com/agencysavvy/pmax/wiki/PMax-Script-Wiki
Ha egy fiókban sok RSA hirdetés van, akkor nagyon komoly manuális munkát jelent ezek optimalizálása. Végig kell nézni, hogy melyik milyen minőségű, és egyesével optimalizálni azokat. Miközben nagyon fontos lenne, hogy minél jobb minőségi pontszámokat érjünk el. Tibbe Van Asten Google Ads Script-je ebben tud segíteni. Kisebb fiókoknál nem létszükséglet, de sokat tud segíteni, ha priorizálni szeretnénk a feladatainkat.
Link: https://adsscripts.com/scripts/google-ads-scripts/rsa-quality-overview
Hirdetéskezelőként nincs is annál idegesítőbb mintha a jól felépített stratégiába valaki (vagy valami!) belenyúlna a tudtunkon kívül. Lehet ez az ügyfél új marketingese, egy automatikus Google módosítás vagy egy figyelmetlen kolléga házon belül. A legjobb, ha a módosításokról azonnali e-mail értesítést kapunk, így eldönthetjük, hogy megfelelnek-e az elképzeléseinknek. Nils Rooijmans Google Ads Script-je ebben tud segíteni. Ráadásul a kóddal ki lehet szűrni a figyelmeztetések közül azokat a felhasználókat, akikkel együtt dolgozunk a fiókon, így tényleg csak akkor jön email, amikor szükséges.
Link: https://nilsrooijmans.com/google-ads-script-change-history-alerts/
Francesco Cifardi kódja abban segít, hogy adatalapú módosításokat hajtsunk végre a költségkereten. Könnyebben és gyorsabban lehet azonosítani a túlteljesítő és az alulteljesítő kampányokat, ráadásul a szkript arra is kísérletet tesz, hogy javaslatot adjon az ideális napi büdzsére. Mint minden automatizált megoldásnál, a végső döntés itt is a PPC hirdetéskezelő kezében van, de a megérzés helyett adatalapon lehet dönteni.
Link: https://docs.google.com/document/d/1xNdwgPVosfQ5crmCFdp2RKopZwU2pjUl9vk06EW_Ab4/edit
A felsorolásból is látszik, hogy a kedvenc Google Ads Script-ek többségét elemzéshez és javaslattételhez használjuk. Ennek az oka, hogy a Marketing21-nél igyekszünk óvatosan bánni az ügyfél büdzséjével, és ritkábban merünk automatikus módosításokat elvégző kódokat használni. Bármilyen jól is van egy kód megírva, szeretjük mi meghozni az optimalizálási döntéseket, nehogy egy automata az ügyfél igényeivel ellentétes módosítást hajtson végre.