A Google Ads Script-ek hatalmas segítséget jelentenek a PPC hirdetéskezelés során. Segítségükkel olyan adatokhoz juthatunk, amelyeket csak nagyon nehezen, vagy egyáltalán nem tudunk megszerezni a Google Ads fiókon belül, valamint automatizálhatjuk a feladatokat. A felszabaduló időt pedig produktívabb stratégiai tervezéssel tudjuk tölteni. Cikkünkben összeszedtük a legjobb Google Ads Script-eket, amivel nagyságrendekkel jobb kampányok készíthetők.

A kedvenc Google Ads Script-jeink

Mik is azok a Google Ads Script-ek?

A Google Ads Script egy olyan automatizálási eszköz a Google Ads hirdetési platformon, amely lehetővé teszi a felhasználók számára, hogy JavaScript kódokkal elemezzék, irányítsák és kezeljék kampányaikat. Ezek a scriptek különböző feladatok automatizálására használhatók, például:

  1. Jelentéskészítés: Számtalan formátumú és adattartalmú jelentés generálását teszik lehetővé. Mi alapvetően akkor használjuk ezt a funkciót, ha az alap riportok adattartalmánál összetettebb jelentésekre van szükségünk, vagy ha az adatok csak nehezen kinyerhetők a fiókból.
  2. Kampány módosítások és költségkeret módosítás: minden marketing ügynökség és fiókkezelő optimalizálási körökkel dolgozik, azonban vannak olyan feladatok, amelyekkel nem érdemes várni. Jobb eredmények érhetők el, ha automatikus szabályokat állítunk be. Például kikapcsolhatunk rosszul teljesítő hirdetéseket, csökkenthetjük vagy növelhetjük a költségkeretet.
  3. Kulcsszavak és hirdetések optimalizálása: Vannak olyan fiókok, ahol több ezer kulcsszót és hirdetést kell figyelnie a kampánykezelőnek. Minden héten lehetetlen végigmenni ekkora listákon, de ha meghatározott KPI értékek alapján optimalizálunk, a több órás manuális feladat percek alatt elvégezhető.
  4. Szabályok beállítása: Automatikus szabályokat is be lehet állítani, amivel a kampányok reagáljanak a különféle piaci körülményekre. Például, ha a versenytársak nagyon agresszíven hirdetnek, és emiatt elszállnak az árak, automatikusan szüneteltethetünk kampányokat. Az ügyfeleink így biztosan nem szenvednek el veszteséget akkor se, ha épp éjszaka vagy hétvégén következik be a változás.

A script-ek célja, hogy gyorsabban reagáljunk, hatékonyabb kampányokat csináljunk, és kevesebb időt töltsünk manuális feladatokkal a Google Ads kampányokban.

Google Ads Script-ek

Szükséges fejlesztői tudás a JavaScript-ek megírásához?

Sok kampánykezelő azért veti el ennek a nagyszerű funkciónak a használatát, mert attól tart, hogy nem fogja tudni megírni a kódokat.

Valóban nem árt legalább alapszintű programozói tudás a kódok értelmezéséhez, de az igazság az, hogy általában előre gyártott kódokat használnak és alakítanak át a saját igényeik szerint a hirdetéskezelők. Nagyon sok jó szakember dolgozik (különösen a tengerentúlon és Nyugat-Európában), akik közzéteszik a script sablonokat. Egy kis utána olvasással, és a JavaScript-ek szerkezetének ismeretével ezeket bármelyik PPC szakember használhatja.

A Marketing21 kedvenc Google Ads script-jei

PMax Brand Traffic Analyzer (SMEC)

A Performance Max kampányok nagyszerűen működnek, és webshopok esetében nélkülözhetetlen részei a kampánystruktúrának. Viszont gyakran előfordul, hogy ezek a kampányok kannibalizálják a Brand kampányt, ezért félrevezető megtérülési adatokat láthatunk. Az ausztriai gyökerű SMEC ügynökség ingyenesen elérhető szkriptje segít megismerni a márkakeresések arányát, és időben elkülöníteni azt. Így nem csak pillanatképet láthatunk, hanem a kampánymódosítások utáni javulást is elemezhetjük. Szükség esetén pedig újbóli módosításokat végezhetünk.

Link: https://smarter-ecommerce.com/en/google-ads-scripts/search-term-insights/

PMax költés allokáció (Mike Rhodes)

A következő szkript is a Performance Max-hoz kötődik. Ez nem véletlen: bármennyire szeretjük is ezeket a kampányokat, sajnos nem kényeztetnek el minket elegendő adattal a Google Ads felületen. Mike Rhodes kódja részletes betekintést nyújt olyan adatokba is, amelyeket nem, vagy csak nehézkesen tudnánk kibogozni a felületből. Mi leginkább arra használjuk, hogy megértsük milyen irányba költött a kampány: a Search, Display vagy Shopping, esetleg a videó elhelyezések működnek jobban.

Link: https://github.com/agencysavvy/pmax/wiki/PMax-Script-Wiki

Reszponzív keresési hirdetések minőségellenőrzése (Tibbe Van Asten)

Ha egy fiókban sok RSA hirdetés van, akkor nagyon komoly manuális munkát jelent ezek optimalizálása. Végig kell nézni, hogy melyik milyen minőségű, és egyesével optimalizálni azokat. Miközben nagyon fontos lenne, hogy minél jobb minőségi pontszámokat érjünk el. Tibbe Van Asten Google Ads Script-je ebben tud segíteni. Kisebb fiókoknál nem létszükséglet, de sokat tud segíteni, ha priorizálni szeretnénk a feladatainkat.

Link: https://adsscripts.com/scripts/google-ads-scripts/rsa-quality-overview

Google Ads változás figyelmeztetés (Nils Rooijmans)

Hirdetéskezelőként nincs is annál idegesítőbb mintha a jól felépített stratégiába valaki (vagy valami!) belenyúlna a tudtunkon kívül. Lehet ez az ügyfél új marketingese, egy automatikus Google módosítás vagy egy figyelmetlen kolléga házon belül. A legjobb, ha a módosításokról azonnali e-mail értesítést kapunk, így eldönthetjük, hogy megfelelnek-e az elképzeléseinknek. Nils Rooijmans Google Ads Script-je ebben tud segíteni. Ráadásul a kóddal ki lehet szűrni a figyelmeztetések közül azokat a felhasználókat, akikkel együtt dolgozunk a fiókon, így tényleg csak akkor jön email, amikor szükséges.

Link: https://nilsrooijmans.com/google-ads-script-change-history-alerts/

Adatalapú költségkeret módosítás automatizáltan (Francesco Cifardi)

Francesco Cifardi kódja abban segít, hogy adatalapú módosításokat hajtsunk végre a költségkereten. Könnyebben és gyorsabban lehet azonosítani a túlteljesítő és az alulteljesítő kampányokat, ráadásul a szkript arra is kísérletet tesz, hogy javaslatot adjon az ideális napi büdzsére. Mint minden automatizált megoldásnál, a végső döntés itt is a PPC hirdetéskezelő kezében van, de a megérzés helyett adatalapon lehet dönteni.

Link: https://docs.google.com/document/d/1xNdwgPVosfQ5crmCFdp2RKopZwU2pjUl9vk06EW_Ab4/edit

Google Ads szkriptek

A felsorolásból is látszik, hogy a kedvenc Google Ads Script-ek többségét elemzéshez és javaslattételhez használjuk. Ennek az oka, hogy a Marketing21-nél igyekszünk óvatosan bánni az ügyfél büdzséjével, és ritkábban merünk automatikus módosításokat elvégző kódokat használni. Bármilyen jól is van egy kód megírva, szeretjük mi meghozni az optimalizálási döntéseket, nehogy egy automata az ügyfél igényeivel ellentétes módosítást hajtson végre.