Szolgáltatások
Hirdetéskezelés
Content & SEO
Rólunk
Hasznos
Marketing alapok
Online marketing
Ajánlatkérés
Az online kereskedők szinte kivétel nélkül élnek alkalomadtán a kuponokban rejlő lehetőségekkel. Valóban nagyon erős konverziónövelő eszköz, hiszen mindenki imádja a kedvezményeket és olcsó(nak tűnő) ajánlatokat. Az igazi erénye azonban az, hogy csak abban az esetben kell a kedvezményt biztosítani, ha a vásárló eleget tesz az általunk meghatározott feltételeknek. Az apróbetűs részről nem szabad megfeledkezni, hiszen az alultervezett kampányoknak nagy veszélyei vannak.
Kezdjük annak a tisztázásával, hogy mit is jelent a marketingben a kupon: ezek olyan jegyek vagy dokumentumok, amelyeket árengedményként válthatnak be vásárlás során a fogyasztók. Egyaránt elterjedt eszköz az online és offline kereskedők körében is, hiszen egy gyors, olcsó és hatékony keresletnövelő eszköz.
A sor könnyen bővíthető további előnyökkel, hiszen kuponból is számtalan típus van. Például az ingyenes kiszállítást biztosító kupon, az első vásárlást követő lojalitásépítő kedvezmény vagy a hírlevél feliratkozásért járó bónusz mind-mind példa lehet arra, hogy milyen sokféle célra használható. Mielőtt elragadtatnánk magunkat, érdemes a hátrányokkal is szembenézni.
A kuponmarketing nem kevés veszélyt rejt! Rengeteg olyan vállalkozóval találkozok, aki az első sikeres kampány láttán annyi fellelkesül, hogy sorban következnek az újabbak. Végül pedig arra eszmél, hogy a kedvezmények lejárta után még az eredetinél is alacsonyabb a forgalma. A kereskedők igazi dilemmahelyzete ez, hiszen számos tényezőt kell mérlegelni.
Egy azonban bátran kijelenthető: az állandó árakcióknál százszor hatékonyabb, ha eseti, kupon jellegű akciókkal csábítjuk a vásárlókat. Itt az ideje megtervezni, hogy milyen feltételekkel és milyen fogyasztói szegmenseknek érdemes kedvezményeket biztosítani. Fontos, hogy a kupon megtervezése során legyél tisztában az adott kupon stratégiai céljával. Ha nem tudod megmondani, hogy mi az a közvetlen összefüggés, amely révén közelebb visz a stratégiai céljaidhoz, akkor biztosan tévúton jársz. Az eseti bevételnövekedés miatt érzett sikerélményt pedig gyorsan el kell felejteni, mielőtt tönkreteszed a fogyasztóidat és a cégedet!