Szolgáltatások
Hirdetéskezelés
Content & SEO
Rólunk
Hasznos
Marketing alapok
Online marketing
Ajánlatkérés
Az AI megjelenése óta rengeteg cikk született arról, hogy mire használható az AI a marketingben. A gyakorlat azonban azt mutatja, hogy egészen másra számított a szakma korábban, mint amire valójában használják a szakértők. A Marketing21 ügynökségnél összegyűjtöttük, hogy mi mindenben könnyíti meg a mesterséges intelligencia az életünket, és hogyan teszi hatékonyabbá a munkánkat.
A nagy nyelvi modellek - különösen a ChatGPT - megjelenése óta az AI marketing egyfajta hívó szó lett a startup világban és az üzleti marketingben. Ugyanakkor azt látjuk, hogy elég nagy különbség van aközött, hogy mire terveztük használni, és hogy hogyan épült be a mindennapjainkba. Arra vállalkozunk, hogy bemutassuk a gyakorlatot: körbekérdeztünk a Marketing21 ügynökség különböző pozícióban dolgozó kollégáinál, hogy ki milyen formában használja a mesterséges intelligenciát. Nézzük hogyan néz ki 2024-ben az AI marketing a gyakorlatban!
A web és design csapat 90 százalékban az Adobe termékeivel dolgozik grafikai tervezés során, így nem meglepő, hogy az Adobe MI termékeit használják leginkább, de a weboldalak szerkesztésénél és kódolásnál is nagy hasznát vesszük.
Adobe Generative Fill: a Photoshopba épülő funkció segítségével ki lehet jelölni egy kép egy részét és AI-al generálni új tartalmat. Például retusálásnál a háttér eltüntetésére vagy módosítására alkalmas.
Adobe Firefly: a modell segítségével például szövegből képeket lehet generálni, de ennél gyakrabban használjuk a generatív alakzatkitöltést vagy az eltávolítás funkciót. Amit korábban hosszú percekig kellett körberajzolni, most pár pillanat.
Vektorgrafika és AI: érdekesség, hogy ma már az Adobe Illustrator-al vektoros AI képgenerálásra is lehetőség.
Freepik Pikaso és Envato AI Labs: más ügynökségekhez hasonlóan mi is dolgozunk fizetős stock adatbázisokkal. A Freepik-nél és az Envato-nál már AI képgeneráló funkció is elérhető. Néha kísérletezünk vele, ha nagyon nem találunk olyan képet, amit ideálisnak gondolunk.
Kódolás: mind a ChatGPT, mind a Google Gemini egész jó minőségű kódokat tud generálni legyen szó CSS-rő, JS-ről, PHP-ról vagy egy sima HTML kódról.
A legtöbb képgeneráló eszközt nem használjuk gyakran a napi munka során. Elsősorban csak akkor, ha valami lazább dologról van szó, ahol nem annyira fontos a precíz képi világ. Azt látjuk, hogy ezekben az eszközökben sok olyan hiba van, amiből kiderül, hogy AI generált fotóról van szó. Jobb minőséget és vizuális világot tudunk teremteni valódi stock fotókkal, és így hitelesebb a végeredmény. Az AI elsősorban nem a képgenerálással könnyítette meg az életünket, hanem a képszerkesztést tette gyorsabbá. Persze ez idővel még könnyen változhat.
A kódolásnál is hasonlók a tapasztalatok: nagyon sokat tud gyorsítani a munkán, ha nem kell soronként bepötyögni a kódot. Végleges, jól működő eredményre viszont még nem lehet számítani az AI kódoktól. Általában egy-egy kódrészletet íratunk meg a generatív MI-vel, ezután pedig átnézzük és módosítjuk az eredményt. A programozó tudást se tudja még kiváltani az AI.
A PPC csapat elsősorban Google Ads és Facebook hirdetés létrehozása során használja az AI-t, de adatelemzés esetében is kísérletezünk vele, így könnyen lehet, hogy a webanalitika munkánkat is segíteni fogja a jövőben. A leggyakrabban elvégzett AI marketing feladatok a PPC csapatnál:
Viszont a hirdetéskezelő csapatnál az AI marketing legerősebben nem az ilyen napi feladatoknál jelentkezik, hanem a kampánytípusokon, amivel dolgozunk. Ma már a fiókok 90 százalékában olyan AI vezérelt kampányok futnak, mint a PMAX, DemandGen vagy Advantage+. Ezekben a kampányokban a PPC hirdetéskezelő tanítja fel a mesterséges intelligenciát például Signal-ok és Asset-ek megadásával.
A SEO és tartalomgyártó csapatunk chatGPT fanatikus. Kipróbáltuk ugyan a Geminit is, de egyelőre a chatGPT hozza a legjobb ererdményeket. Az alábbi feladatokhoz használjuk leggyakrabban:
Természetesen mi is próbálunk - különösen egyszerűbb témák esetében - hosszabb szövegeket íratni a chatGPT-vel, de ezek minősége nagyon elmarad az copywriter-ek munkájától. A legjobb eredményeket akkor lehet elérni, ha megírjuk a vázlatot, a főcímeket és információs sarokpontokat, majd megkérjük, hogy írjon belőle összefüggő szöveget. Ezután ezeket is át kell olvasni, és újra is kell írni. Emiatt sokszor jobban megéri chatGPT nélkül dolgozni. Összességében itt is azt látjuk, hogy a részfeladatok elvégzésében hatékony ma az AI.