Szolgáltatások
Hirdetéskezelés
Content & SEO
Rólunk
Hasznos
Marketing alapok
Online marketing
Ajánlatkérés
Az e-mail marketinget sokan egy elavult eszköznek gondolják. Valóban nem a legdivatosabb eszköz, hiszen nem cseng olyan jól a neve mint például a közösségi média marketingnek. Ha lemegyünk a nyers tényekig és megpróbáljuk elfelejteni az előítéleteinket, akkor azonban kiderül, hogy még mindig az egyik leghatékonyabb reklámozási forma. Összeszedtem a kételkedőknek 10 olyan tényt, amivel nehéz lesz vitatkozni, de ha mégis, akkor várom a véleményeiteket a kommentek között! ?
Hatalmas sikereket ért el az elmúlt években a Facebook és a többi közösségi média platform, de a legelterjedtebb kapcsolattartási forma még ma is az e-mail. Elég csak arra gondolni, hogy a legtöbb közösségi média oldalra a regisztráció kelléke egy e-mail cím. Egy 2015-ös kutatás alapján az internetfelhasználók 95 százalékának van e-mail címe és közel 90 százalékuk meg is nézi a postafiókot legalább hetente egyszer.
Ha egy vállalkozásnak sikerül kiépítenie egy nagyméretű CRM adatbázist, akkor gyakorlatilag közvetlen költségek nélkül futtathat kampányokat a feliratkozóknak. Természetesen a közvetett költségekkel számolni kell, hiszen egy jó e-mail hírlevél nem csak ajánlatot, hanem hasznos tartalmat is szolgáltat (pl.: blogbejegyzések, cikkek) a magasabb konverzió érdekében.
Nagyon kevés olyan marketingeszköz van, ami gyakorlatilag egy félóra/óra alatt útjára indítható. A keresőmarketing esetében például hosszadalmas tesztelés és beállítás előzi meg az éles kampányt és lassabban érkeznek az eredmények. A Facebook beállítása ugyan egyszerűbb, de a hirdetéseket itt is hosszabban futó kampányokba érdemes rendezni. Ezzel szemben egy hírlevél és a hozzá köthető ajánlat kiküldése mindössze pár perc, és az ügyfelek azonnal megkaphatják az üzenetet mobilon.
Ha sikerült rávenni a fogyasztókat arra, hogy feliratkozzanak az EDM-re, akkor biztosan érdekli őket a tevékenységünk és szolgáltatásaink. Ráadásul, ha egy jól felépített CRM rendszerben szerepelnek az ügyféladatok, akkor a számunkra fontos tulajdonságok alapján válogathatunk a célcsoportok között.
Ha kitaláltál néhány remeknek tűnő marketingszöveget, akkor egyszerűen le lehet tesztelni az EDM segítségével. Egyszerűen hozz létre két-három csoportot az adatbázisban lehetőleg véletlenszerűen elkülönítve. Ha kiküldöd külön-külön az üzeneteket, akkor az analitika alapján hamarosan látni fogod, hogy milyen eredményeket érnek el. A legjobbat ezután alkalmazhatod más kampányokhoz is.
Nincs sok időd az e-mail marketinggel foglalkozni? Szerencsére ez az egyik legjobban automatizálható eszköz. Természetesen a gépek által összeállított hírlevél minősége közel se lesz olyan, mint a személyes hangvételű marketingszövegek, de legalább nem mondhatod azt, hogy nincs rá időd. ?
Észrevetted már, hogy mennyi kókler működik a piacodon? Itt az ideje szembeszállni a konkurenciával és szakmai imázst építeni. Ha a hírleveledben bizonyítani tudod, hogy jó vagy abban, amit csinálsz, akkor a piac is el fog ismerni Téged hamarosan.
Gyakori ellenérv a hírlevelekkel szemben, hogy alacsony a megnyitási arány. Valóban előfordul, hogy a címzettnek nincs ideje még az érdekes hírlevelek olvasására se, így nem nyitják meg az e-mailt. Azonban ha valakinek hetente landol a postaládájában egy levél Tőled, akkor legközelebb garantáltan eszébe fogsz jutni, ha szüksége van a termékedre.
Ha a vásárlási folyamat során megszerezted az ügyfél e-mail elérhetőségét, akkor a későbbiek során egyszerűen küldhetsz neki néhány kérdést a termék/szolgáltatás minőségével kapcsolatban. Az adatbázis használható minőségbiztosításhoz is, hiszen kiderülhet, hogy kedvesek voltak-e a kollégák és jó minőségű volt-e az áru. Jobb, ha egy e-mail segítségével tanulsz a hibákból, mintha az interneten hagynának negatív értékelést az ügyfelek.
Nincs még egy olyan marketing eszköz, ahol ennyire szabad kezet kapna a marketinges: nincs megkötött szöveghossz, forma, felbontás vagy időkeret. Kizárólag a kreativitás és a marketinges logika szab határt annak, hogy milyen üzenet érkezik a célcsoportnak.