A legtöbb vállalkozásnak megéri online hirdetésekkel népszerűsíteni a szolgáltatásait és termékeit. De hogyan érdemes elindulni az online hirdetések világában? Milyen eszközök fognak a legjobban működni? A cikkben ehhez adunk támpontot minden olyan cégnek, amely digitális marketinggel szeretne új vásárlókat szerezni.

Online hirdetések

Az alábbi listába a legnépszerűbb online hirdetési megoldásokat gyűjtöttük össze, azonban ahhoz, hogy személyre szabott javaslatot tudjunk adni, meg kell ismerkednünk a vállalkozás sajátosságaival is. Ha szeretnél részt venni egy konzultáción, kérj ajánlatot tőlünk, és hamarosan felkeresünk a javaslatainkkatl!

A legjobb online hirdetések toplistája

1. Az online hirdetések előtt kell egy arculat és weboldal

Digitális hirdetésekkel nagyon jó eredményeket lehet elérni, mivel rengeteg lehetőség adott a cégek számára. Azt azonban érdemes tudni, hogy a hirdetés azért felel, hogy a cég üzenete, a termékei és szolgáltatásai eljussanak a célközönséghez. A hirdetési szakaszt viszont meg kell előznie a vállalati márkaalapok lefektetésének.

Első lépésként érdemes rendbe tenni az arculatot, ami az arculati kézikönyv készítésével kezdődik. Megújítható benne a logó, a színek, a betűtípusok, pattern minták és az ikonok. Az arculati kézikönyv azt szabályozza, hogy hogyan kell megjelennie a vállalati márkaelemeknek a marketing tartalmakon. Ebből a dokumentumból indul ki minden további márkaelem, és ettől lesz egységes a vállalat megjelenése. Például a hirdetések képei, a weboldal vagy az ajánlati sablon és levélpapír egységesítésére is szolgál.

Az arculat véglegesítése után érdemes a weboldal készítést időzíteni. Az arculathoz igazodhat így a webdesign, és a márkaüzenetek is ezt tükrözhetik. A weboldalra már csak azért is hatalmas szükség lesz, mert az online hirdetések többsége ide fogja irányítani a látogatókat. Egy minőségi weboldal gyorsan betölt, minden képernyőméreten jól jelenik meg és profi megjelenést kölcsönöz a cégnek. Ha egy minőségi és releváns céloldalra lehet irányítani az online hirdetéseket, akkor magasabb lesz a konverziós ráta (100 látogatóból több fog ajánlatot kérni, vagy megrendelést leadni).

Digitális arculat

Ha jól sikerül az arculat és a weboldal, az online hirdetések megtérülése (ROI) magasabb lesz, ezért érdemes marketinges gondolkodással elkészíteni ezeket.

2. Mérések nélkül nem szabad online hirdetéseket indítani

Az arculat és a minőségi weboldal szükséges, de nem elégséges feltétele az online hirdetések elindításának. A következő lépés a webanalitika, a hirdetési mérőkódok és pixelek beállítása. A hirdetési megoldások akkor fognak jól működni, ha kellő mennyiségű adatot kapnak a weboldal látogatók tevékenységéről, és mérni lehet az eredményességüket. Ezek a kódok fognak azért is felelni, hogy a korábbi látogatók remarketing listákba kerüljenek.

Mi a Marketing21-nél az online hirdetések előtt grátisz beállítjuk az ügyfeleink webanalitikáját. Ennek részét képezi a Google Consent Mode v2 (felugró süti elfogadó ablakok kalibrálása), a Google Analytics 4 fiók, és a különböző hirdetési platformok mérőkódjainak elhelyezése (Meta, TikTok, LinkedIn, Taboola pixel például). Ezután a hirdetések eredményeit egy adatvizualizációs technológiával készülő riportba egységesítjük, hogy az ügyfeleinknek egy kattintással elérhetők legyenek a kampányeredmények.

Online hirdetések toplista

A jó méréseknek köszönhetően lehet optimalizálni a kampányokat. Ha azt látjuk, hogy egy-egy hirdetési megoldás nagyon jól működik, akkor a büdzsét abba az irányba tudjuk átcsoportosítani. Az optimalizálás során folyamatosan teszteljük a kampánytípusokat, hirdetéskreatívokat, marketing üzeneteket, és megtaláljuk az adott cég esetében legjobban működő kombinációkat.

3. Rövidtávú sikerek Google Ads online hirdetések segítségével

Minden cégnek, minden szolgáltatásnak eltérő marketing rendszerek hoznak jó eredményeket. A Google Ads viszont szinte mindig része a marketing mixnek, mivel olyan egyedülálló képességei vannak az online hirdetési típusnak, amivel szinte minden cég tud új vásárlókat szerezni. A Google Ads keresőhirdetés az egyik leggyakrabban alkalmazott formátum: ilyenkor a keresési találatok elején jelenik meg a weboldal. Előnye, hogy a legjobbkor a legjobb helyen érjük el a felhasználót. Akkor látja a hirdetést, amikor épp szüksége van arra, hiszen rákeresett a termékre vagy szolgáltatásra.

A Google Ads viszont ma már sokkal több mint egy keresőhirdetési platform. A Google hirdetés szolgáltatásunkban a teljes elérésre törekszünk minden elérhető csatornán. Néhány kampánytípus, amivel eredményeket hozunk ügyfeleinknek:

  • Google Display PPC hirdetések (banner kampányok)
  • Videó (Youtube) kampányok
  • Google Shopping hirdetés (e-commerce vállalkozásoknak)
  • AI vezérelt Demand Gen és PMAX kampányok

Azért is kedveljük a Google hirdetéseket, mert már rövidtávon tudunk új ügyfeleket és vásárlókat hozni segítségével ügyfeleinknek. Ha a márkaalapok rendben vannak, gyorsan megérkeznek a releváns látogatók a honlapra. Hátránya ugyanakkor az eszköznek, hogy a hirdetési költségek magasak lehetnek, és hónapról hónapra számolni kell a CPC alapon fizetendő díjakkal.

Szeretnél profi segítséget kapni az online hirdetésekben? Írj nekünk!

4. Hosszú távú fejlődés keresőoptimalizálással

A Google Ads hirdetések mellett az egyik legjobb megtérülési rátával bíró marketing eszköz a keresőoptimalizálás. Előnye, hogy az organikus találatok között juttatjuk előre az ügyfeleink weboldalát, így nem kell kattintásonként fizetni a Google-nek. Hátránya viszont, hogy egy-egy SEO projekt megtérülési ideje hosszabb, jellemzően 6-12 hónap. Viszont ha sikerül előre kerülni egy-egy kulcsszóval, akkor folyamatosan érkezni fognak a látogatók a weboldalra.

A keresőoptimalizálás egy összetett szakma, könyveket lehet írni róla. A célja, hogy jobb minőségű weboldala legyen az ügyfeleinknek mint a versenytársaknak, mert így meg lehet előzni őket a találati listán. Az alábbi három szempontrendszer szerint értékeli a Google a honlapokat tehát ebben kell fejlődést elérni:

  • Technikai SEO: ide tartozik például a honlap felépítése, a betöltési sebesség, reszponzivitás és a Google robotokkal információt közlő meta adatok elhelyezése a weboldalon.
  • Tartalmi SEO: minél jobb és részletesebb tartalom van egy weboldalon, annál valószínűbb, hogy a Google előre fogja sorolni a találati listában. Részletesen le kell írni a termékek és szolgáltatások működését, blogbejegyzésekkel tanácsokat kell adni a téma iránt érdeklődőknek, és vizuális, audióvizuális tartalmakkal is érdemes színesíteni az üzenetet.
  • Off-Site SEO vagy linképítés: a Google azt is mérlegeli a találati lista összeállítása során, hogy egy honlapra hány hivatkozás mutat, vagy hogy hány közösségi média posztnál található meg.

A SEO szolgáltatást úgy építettük fel, hogy 360 fokos megoldást nyújtson. Elemezzük a weboldalt, megnézzük miben kell fejlődni, és elvégezzük a szükséges módosításokat az ügyféllel együttműködve. Így hónapról hónapra azt fogjuk látni a rank tracking riportokban, hogy a honlap előre kerül a találatok között és megelőzi a versenytársakat. Ha pedig beérünk a top10 találat közé, növekedni fog az ingyenesen érkező látogatók száma is.

5. Facebook: a közösségi média marketing alapja

Sokat lehet olvasni arról mostanában, hogy a Facebook egyre inkább veszít a szerepéből. Talán már kijelenthető, hogy nem számít egyeduralkodónak, de ettől függetlenül még ma is a legnépszerűbb közösségi média oldal 5,6 millió magyar felhasználóval. Ráadásul a Facebook-on hatékony online hirdetéseket lehet indítani.

Legjobb online marketing hirdetések

Az eszköz különlegessége, hogy a hagyományos online hirdetésekkel ellentétben nem egyoldalú a kommunikáció. Amikor egy Facebook posztot készítünk, vagy hirdetést indítunk, akkor interakcióba lépünk a célközönséggel. Az online hirdetésre azonnal válaszolni is tudnak a felhasználók, ami hatalmas kihívást jelent, de nagyon jó lehetőségeket is tartogat.

A közösségi média esetében emiatt két különböző szolgáltatással lehet találkozni az ügynökségek körében:

  • Oldalkezelés
  • Hirdetéskezelés

Oldalkezelés esetén a kommunikációban is segítjük az ügyfeleket: folyamatosan tartalmakat gyártunk (posztok, reels-ek, story-k) és kezeljük a kommenteket is. Hirdetéskezelés esetében viszont csak a kampányokkal foglalkozunk, és az ügyfeleink házon belül tartják a kommunikációs feladatokat. Mindig a megbízótól függ, hogy milyen a jó ügynökség-ügyfél együttműködés, de egy biztos: ha egy vállalkozás soha nem tesz közzé tartalmakat a közösségi médiában, rombolja a márkáját. Nem kell feltétlenül napi aktivitásra készülni, elég lehet havi néhány poszt is ahhoz, hogy a célközönséget meggyőzd a márka értékeiről. Azt viszont el kell kerülni, hogy láthatatlan legyél a közösségi médiában.

6. További közösségi média oldalak

A Facebook-on túl is nagyon sok jó közösségi média oldal van. Mindegyiknek más-más előnyei és hátrányai vannak. El kell dönteni, hogy vajon melyik illik leginkább a cég profiljához.

  • Youtube: a statisztikai adatok alapján 7,4 millió felhasználónál jár a platform, azonban hagyományos közösségi média oldalnak nem tekinthető a felület. Viszont ha egy cég képes érdekes és hasznos videós tartalmakat előállítani, a legjobb felület a közzétételhez a TikTok mellett. Hirdetni pedig a Google Ads rendszerén keresztül lehet, így érdemes bevenni a marketing mixbe.
  • TikTok: 2023-as adatok alapján 2,64 millió user-nél jár a TikTok itthon, de jogosan feltételezhető, hogy ez a szám mára (2024 szeptember) jelentősen növekedett. A hirdetési költségek alacsonyak, így online hirdetésekhez márkaépítés esetében nagyon hatékony. Tapasztalataink alapján forgalomterelés és konverzió fókusz esetében csak akkor működik jól, ha nagyon érdekes tartalommal hirdethetjük.
  • Instagram: 2,5 millió felhasználójával meghatározó platformnak tekinthető. A vizualitásra érdemes a kommunikációban hangsúlyt fektetni. Hirdetni a Meta hirdetéskezelőn keresztül lehet hasonlóan mint a Facebook és a Messenger esetében, így szinte mindig teszteljük a hatékonyságát.
  • LinkedIn: 1,4 millióan használják jelenleg a LinkedIn-t itthon, ami kifejezetten magas számnak tekinthető, ha figyelembe vesszük, hogy a döntéshozók és magasan képzett munkavállalók felülreprezentáltak a platfromon. Az online hirdetések költségei azonak jóval magasabbak, mint amit itthon megszokhattunk, ezért csak különleges esetekben szoktuk javasolni (például B2B célközönség, fehérgalléros toborzás).
  • Pinterest: 1,76 millió felhasználó érhető el a platformon, ami az internettel rendelkezők 19,6 százaléka. Akkor érdemes erősen mérlegelni, ha női célközönségnek szólnak a kampányok (78,8 százalék a nők aránya).

Az adatok forrása: https://datareportal.com/reports/digital-2023-hungary

Nem érdemes minden közösségi média platformon jelen lenni. Priorizálni kell, és inkább kevesebb oldalt kijelölni, de ott rendszeres és minőségi tartalmat közzétenni. A marketing büdzsé tervezése során meg kell találni az egyensúlyt a hirdetési büdzsé, a tartalomgyártás és a közösségi platformok között, így maximalizálni lehet a ráfordítások megtérülését.

7. Online hirdetések e-mail üzenetben

Egyre ritkábban lehet hallani az e-mail marketingről napjainkban, pedig nagyon jó kiegészítője bármely online marketing stratégiának.

Érdemes felvetni a saját lista építését olyan esetekben, amikor gyakori az újravásárlás, vagy érdemes rendszeres időközönként elérni a célközönség egy-egy tagját. Szűk értékesítési ablakú termékeknél is lehet használni az eszközt (például B2B megkeresésekhez), de ebben az esetben a hírleveleknek a hatásossága alacsonyabb, és a személyre szabott email outreach-re kell fókuszálni.

Hatalmas előnye az e-mail marketingnek, hogy a hirdető nem függ a hirdetési platformoktól, saját célközönsége van, akiket bármikor elérhet. A legnagyobb nehézsége viszont, hogy komoly technikai tudást igényel egy jól működő e-mail marketing stratégia kiépítése. Figyelni kell rá, hogy ne idegesítsük túl a célközönséget, különben könnyen leiratkozhatnak, vagy SPAM bejelentést tehetnek. Akár az is előrofrulhat rosszul felépített kampányok esetében, hogy a céges domain-en elérhetetlenné válik a levelezés, ezért érdemes szakértői segítséget kérni.

8. Videóhirdetések

A videóhirdetések előnyei között tartja számon a szakma a magasabb elköteleződést, mivel a mozgóképek és hangok könnyebben megragadják a figyelmet. Továbbá erősebb érzelmi kapcsolatot is teremtenek a közönséggel. A videók könnyen fogyasztható formában közvetítenek komplex információkat, és jó hatással lehetnek egy-egy weboldal SEO-jára is. A TikTok térnyerésével és a Youtube népszerűségének köszönhetően pedig nagyobb elérést biztosíthatunk a közösségi médiában.

Hátrányként említhető a videók magasabb gyártási költsége és a technikai kihívások, például a megfelelő minőség elérése. Emellett hosszabb időbe telhet a videó elkészítése, és nem minden platformon működnek ugyanolyan jól. A felhasználók figyelmét is könnyebb elveszíteni, ha a videó nem elég érdekes vagy túl hosszú.

Az viszont biztos, hogy 2024-ben a videó formátum egyre nagyobb teret nyert, ezért érdemes kísérleteznie vele minden marketing csapatnak. Nem kell a büdzsé 100 százalékát átirányítani ebbe az irányba, de fokozatosan meg kell jelennie ebben a formátumban is a cégeknek.

9. PR kampányok a digitális térben

Minden márka ismertségét és megbízhatóságát növeli, ha gyakran szerepel a médiában. A PR kampányok lehetőséget adnak arra, hogy a márka története, üzenete hiteles médiumokon keresztül jusson el a célközönséghez. Egy nagy eléréssel rendelkező hírportálon megjelent cikk, vagy egy podcast szereplés nagyon jó lehetőség a szakmaiság kommunikálására. Ezzel a márka magasabb polcra kerül a fogyasztók szemében, és pozitív irányba hat a vásárlási döntés meghozatala során.

Hátrányként említhető a kampány hatékonyságának nehéz mérhetősége, különösen, ha a cél a közvetlen konverziónövelés (például lead generálás vagy vásárlás ösztönzés). A digitális PR kampányok időigényesek, hiszen folyamatos tartalomközzétételt és kapcsolatépítést igényelnek. Az erejét viszont nem szabad alábecsülni az eszköznek, mert egy erősebb márkától könnyebben fognak vásárolni a fogyasztók.

10. Influencer marketing

Az influencer marketing az elmúlt években nagy népszerűségre tett szert, de a hátulütői is jelentkezni kezdtek. Az előnyei közé sorolhatjuk a hitelességet és a közvetlen kapcsolatot a célközönséggel. Az influencerek gyakran személyes kapcsolatot ápolnak követőikkel, így ajánlásaik megbízhatóbbnak tűnnek, mint a hagyományos reklámok. Ezzel a módszerrel könnyen elérhető egy releváns, elkötelezett közönség, és növelhető a márka ismertsége.

Hátránynak tekinthető, hogy egy fizetett online hirdetésnél magasabbak a költségei, különösen nagyobb követőtáborral rendelkező influencerek esetén. Ezen kívül az eredmények kiszámíthatatlanok lehetnek, és nehéz mérni a pontos hatékonyságot. Egy nem hiteles influencer megbízása pedig negatív hatással lesz a márkára.

Útmutató az online hirdetések kiválasztásához

Az online hirdetések nagyon jó lehetőségeket tartogatnak a cégeknek, de könnyen el lehet veszni az eszközök útvesztőjében. Minden cég, minden termék más marketing megoldást igényel. Nem kell minden platformon jelen lenni, és nem szükséges minden online hirdetési módszert alkalmazni. Meg kell találni a legjobban teljesítő eszközöket, és fókuszálni az erőfeszítéseket.

A tesztelés sajnos sok időt és pénzt felemészthet, ezért érdemes együtt dolgozni egy szakértő csapattal. A Marketing21-nél szívesen segítünk minden érdeklődőnek megtalálni a vállalathoz leginkább passzoló marketing eszközöket, amiben támogat minket a piaci tapasztalat, és az évek során felgyűlt iparági benchmark adatok.