Szolgáltatások
Hirdetéskezelés
Content & SEO
Rólunk
Hasznos
Marketing alapok
Online marketing
Ajánlatkérés
A Business-To-Business (B2B) marketing egy speciális terület: ilyenkor egy vállalkozás olyan termékeket kínál, amelyekkel más vállalkozások és cégek igényeit szolgálja ki. A B2B marketing egy összetett kihívás, mivel szűk célközönséget kell hatékonyan megszólítani.
A Marketing21 számos B2B szolgáltató digitális reklámkampányaiért felel már évek óta, így az összegyűjtött tudással hatékonyan tudjuk segíteni ügyfeleinket. Az elmúlt években számos B2B iparágban dolgoztunk:
A pontos adatokban és a transzparens együttműködésekben hiszünk: mindent mérünk, így a legjobb helyre kerül a marketing büdzsé.
A hazai ügynökségek között rendszeresen az elsők között vezetjük be az elérhető új eszközöket, így a versenytársak előtt járhatnak ügyfeleink.
Folyamatosan bővülő csapatunkban a senior kollégák mentorálással segítik az ifjú titánokat. A tapasztalat hatalmas érték, ezért állandó, teljes munkaidőben dolgozó kollégák kezelik a kampányokat.
Sikeres B2B marketing projektekben több mint 7 év tapasztalatunk van számos iparágból. Hirdettünk szoftvert Jamaikától Dél-Koreáig, de a kis ügyvédi irodákat is teljes lelkesedéssel támogatjuk.
Google Partner ügynökségként rengeteg fiókot kezelünk, de a B2B marketing projektek mindig kifejezetten izgalmasak szakmai szemszögből. Legtöbbször nagyon szűk réteget kell megszólítani a kampányokkal, ráadásul – különösen szoftver szegmensben – magas kattintási költségekkel kell számolni.
Tudjuk, hogy rengeteg új ajánlatkérőre van szüksége ügyfeleinknek ahhoz, hogy elérjék céljaikat. Ráadásul a marketing büdzsé is gyakran korlátos, ezért arra törekszünk, hogy a lehető legalacsonyabb fajlagos költséggel (CPA) szállítsuk a leadeket.
B2B marketing ügynökségként viszont az is fontos feladatunk, hogy ne csak a rövid távú sikerekhez segítsük hozzá ügyfeleinket. A Google Ads számos lehetőséget tartogat a B2B márkaépítésre is, ezért szoros költségkeret mellett is arra ösztönözzük ügyfeleinket, hogy maradjon keret a márka erősítésére is.
A Display hálózaton ügyfeleink el tudják érni hatékonyan a célcsoportjukat. A remarketing kampányok elkészítése kötelező feladat, de olyan egyedi elhelyezésekkel is jó eredményeket lehet elérni, amelyek a célközönséget aktívan megtalálják.
Üzleti hírportálok, blogok reklámfelületei, YouTube hirdetések és DemandGen kampányok is erős támaszai lehetnek a B2B marketingnek.
A bannereket és vizuális tartalmakat belsős grafikus csapatunk tervezi, így biztosak lehetnek benne ügyfeleink, hogy ütős lesz a vizuális megjelenés.
A B2B marketing ügynökségek között ritka, hogy PPC és SEO szolgáltatással is rendelkezzenek. Nálunk mindkét szolgáltatás házon belül adott, mivel tudjuk, hogy a magas kattintási költségek miatt nem érdemes kizárólag fizetett kampányokra támaszkodni.
A keresőoptimalizálás (SEO) nagyon elhanyagolt marketing eszköz sok B2B cégek esetében, pedig kis kitartással sokkal jobb megtérülési arányszámokat lehet hozni vele, mint bármely PPC kampánnyal. Tény ugyanakkor, hogyha gyors eredményekre van szükség, akkor nem a SEO a megfelelő választás. Viszont, ha a marketing büdzsé már lehetővé teszi, érdemes azonnal belevágni: 1-2 év alatt több látogató és ajánlatkérő fog érkezni organikusan, mint fizetett hirdetésből.
A közösségi médiáról még mindig sokan gondolják, hogy csak B2C piacon érdemes foglalkozni vele. A réspiacokon, szűk célközönségeknél nehéz azonnali eredményeket hozni, de nagyon sok kampánytípus alkalmas B2B cégek támogatására is. A legújabb AI alapú kampányok pedig egyre hatékonyabban támogatják az üzleti szolgáltató cégeket is.
Jelenleg is számos olyan Facebook és LinkedIn hirdetésünk fut, amely meglepően jó eredményeket hoz: ki kell tapasztalni a megfelelő célközönséget, kommunikációt, és nem fognak elmaradni az eredmények.
Az üzleti életben nagyon fontos a megbízhatóság, ezért félkész weboldalakkal, nehézkes vásárlási és ajánlatkérési folyamatokkal nem lehet eredményeket elérni. Szolgáltatásaink keretei között átnézzük a weboldalak hiányosságait és megoldjuk azokat. A B2B szegmensben gyakran magasak a kattintási költségek, ezért mindent meg kell tenni, hogy a látogatók lehető legnagyobb részét bírjuk vásárlásra.
Előfordul azonban, hogy egy-egy régi weboldal megújítása már nem hatékony vagy nem is lehetséges. Ilyen esetekben a weboldal készítés szolgáltatásunkat ajánljuk fel ügyfeleinknek.
Igen, webdesigner és grafikus kollégáink tapasztaltak weboldal készítés, kreatívok készítése és márkaépítés, arculattervezés területén is. Ügyfeleinkkel közösen álmodják meg a márka vizuális megjelenését. A tervezés és kivitelezés után pedig egy teljes dokumentum csomagot adunk át, amely bármilyen reklámanyaghoz egyszerűen felhasználható. A B2B hirdetések sokkal jobban működnek, ha egy minőségi arculat és webdesign fogadja a látogatókat, ezért gyakran ez az együttműködés első lépése.
A SEO a "Search Engine Optimization" rövidítése. Ennek lényege, hogy a weboldal tartalmát kulcsszavakra optimalizáljuk, amivel célunk, hogy az oldalak organikusan minél előrébb - lehetőleg a Google első oldalára, az első három pozícióba kerüljenek. A SEO szolgáltatás részét képezi a tartalomgyártás mellett az oldal technikai optimalizálása is. Mivel a felhasználók a B2B marketing esetében nagyon hatékonyan érhetők el a Google keresőn keresztül, gyakran képezi részét a B2B lead generálási tervnek is.
A PPC a "Pay-per-click" rövidítése. Ahogy arra a neve is utal, ennél a marketing eszköznél a hirdető csak akkor fizet, amikor valaki rákattint az adott hirdetésre. A B2B marketing stratégiának is az egyik kulcs eszköze a PPC, ezért érdemes bevezetni a marketing eszköztárba. A hirdetések nem csak a keresőmotorokban, hanem közösségi média oldalakon és weboldal bannereken is megjelenhetnek. Magyarországon a legnépszerűbb hirdetési platformok a Google, Youtube, Facebook, Instagram, TikTok és Linkedin. Általában az adott célcsoporttól függ, hogy a számos platform közül melyeken éri meg hirdetni az adott terméket vagy szolgáltatást.