Tudtad, hogy Magyarországon a nagyvállalatok után a kis- és középvállalkozások is felismerték mára a Facebook marketing lehetőségeket? Ez azt jelenti, hogy mostanra szinte minden olyan cég, amelyik érdemi értékesítési tevékenységet folytat, rendelkezik Facebook oldallal. Ha egy cég 2016-ban azt gondolja, hogy hatalmas sikereket érhet el egy közösségi médiaoldal létrehozásával, akkor hatalmasat téved.

A Facebook marketing már nem lehetőség, hanem fogyasztói elvárás

Gyakran szokták mondani: ha nem vagy fent a Facebook-on, akkor nem is létezel. Privát profilok esetében ez az állítás inkább csak tréfa, de az online marketingben egyáltalán nem. A cégvezetők gyakran el is jutnak odáig, hogy elkészítsék a profilt, de ezután valamiért megragad a folyamat. Nem fordítanak megfelelő mennyiségű energiát arra, hogy rendszeres tartalmat osszanak meg és élő közösségé alakítsák kisszámú követőik táborát. Rengeteg olyan céges oldallal találkozok nap mint nap, amelyek hónapok sőt évek óta nem frissültek. A feltöltött képek minősége ráadásul gyakran nagyon alacsony és kontármunkáról árulkodik. Mindezek azt az üzenetet közvetítik a fogyasztók felé, hogy az adott cég nem ad magára. A céges Facebook pont olyanná vált, mint egy bolti eladó vagy egy kirakat külső megjelenése: ha rendezett és ápolt, akkor megbízunk a vállalkozásban, de ha ápolatlan és nem naprakész, akkor miért kellene hinnie abban a vásárlónak, hogy a termékek másmilyenek lesznek?

2016-ban Facebook marketing versenyelőnyre a minőség emelésével lehet szert tenni

Rengeteg olyan praktika létezik, amivel javítani lehet egy-egy oldal hatékonyságát. A marketingeszközök egy része valóban pénzbe is kerül, de vannak olyan eredmények, amiket némi odafigyeléssel is el lehet érni. Nem kell pénzt költeni arra, hogy legyen a vállalkozásnak egy megosztási terve, vagy hogy emberközeli módon kommunikáljon és használja az audiovizuális tartalmakat. Ráadásul a webanalitika teljes eszköztárát ingyen meg lehet kapni. Ha a minimumot hozza egy vállalkozás, akkor el tud jutni odáig, hogy már nem lesz „ciki” az oldala. Tagadhatatlan ugyanakkor, hogy a nagy eredményekhez befektetésre is szükség van. A tömegek megszólítása pénzbe kerül ugyanúgy a Facebook-on, ahogy bármilyen más platformon is.

A közösségi média marketinghez kitartás és befektetés is kell

Ha úgy döntesz, hogy a vállalkozásodnak szüksége van egy közösségi médiaoldalra, akkor azt csak tervezetten és odaadással szabad elkezdeni. Nincs kellemetlenebb annál, ha egy cég 2012-es karácsonyi akciója olvasható az oldalon 2016-ban. Az emberek rögtön arra fognak gondolni, hogy biztosan valami gond lehet a vállalkozással. El kell készíteni a közösségi marketing tervet, le kell fektetni a célokat, amiket a cég el szeretne érni és gondosan végre is kell hajtani azokat. A tervnek nem kell feltétlenül 45 oldalas eszmefuttatásnak lennie. Bőven elég az is, ha meghatározol néhány alapvető sarokszámot, például hetente legalább 5000 elérés legyen az oldalon, 300-an kattintsanak a call-to-action gombra és 1500 látogató érkezzen a weblapra.

Ha tudod, hogy mit szeretnél elérni, máris közelebb kerültél a végső célhoz: a bevételek növeléséhez. Ezután meg kell tervezni, hogy milyen eszközöket érdemes használni a célok eléréséhez. Hogyan kell kapcsolatba lépni a követőkkel? Milyen gyakran és milyen tartalmakkal érdemes jelentkezni? Milyen hirdetési típusokra érdemes költeni és mennyi pénzt kell szánni a célok elérésére? Ezeket a kérdéseket előre fel kell tenni, majd hosszú távon végre is kell hajtani mindent. Időközben pedig meg kell nézni, hogy mi az ami működött és min érdemes változtatni. Egy azonban biztos: ha kitartóan és ügyesen hajtod végre a tervedet és elég bátor vagy ahhoz, hogy változtass, amikor szükséges, akkor a befektetés minden centje meg fog térülni.