Szolgáltatások
Hirdetéskezelés
Content & SEO
Rólunk
Hasznos

Marketing alapok
Online marketing
Ajánlatkérés
A Marketing21-nél minden héten találkozunk olyan új érdeklődőkkel, akik szeretnék felpörgetni az online marketing folyamataikat. A legtöbb cégvezető vagy marketinges tanácsot vár tőlünk arra, hogy mivel kellene elindulnia, és milyen eszközök támogatják legjobban az üzleti céljaikat. A konzultációk alkalmával gyakran az értékesítési tölcsér és a túlcsordulásos technika bemutatásával világítjuk meg, hogy milyen stratégiát érdemes követnie egy olyan vállalatnak, amely az alapoktól szeretné újragondolni a digitális marketing folyamatokat.
Első lépésként nézzük meg, hogy mit is jelentenek ezek a fogalmak, utána pedig bemutatom, hogy hogyan használhatod vállalatod digitális marketing tervezése során az elméleti hátteret.
Az értékesítési tölcsér (sales funnel) egy olyan átlátható és könnyen értelmezhető vizuális modell, amely egy-egy ügyfél útját mutatja be a potenciális érdeklődőtől a vásárlóvá válásig, sőt akár a hűséges ügyféllé válásig is. Az elnevezés onnan ered, hogy a tölcsér formája jól szimbolizálja azt, ahogy a kezdeti széles érdeklődői kör fokozatosan szűkül a konkrét vásárlókra.
Az értékesítési tölcsér felső részén tehát nagyon széles fogyasztói tömeg helyezkedik el, de egyre lentebb haladva fokozatosan csökken a fogyasztók száma.
Jól látható, hogy a tölcsérben lentebb elhelyezkedő fogyasztók számossága alacsonyabb, tehát kisebb ráfordítással lehet elérni őket (nem kell annyi megjelenést vásárolni az online térben). Ráadásul a konverziós arányuk is magasabb, tehát 100 vásárolt kattintásból több vásárló várható.
A Marketing21-nél ezért mi mindig azt javasoljuk az új érdeklődőknek, hogy lentről felfelé építkezzenek: első lépésként építsük ki az értékesítési tölcsér alján elhelyezkedő fogyasztókat elérő marketing eszközöket.
A túlcsordulásos technika alatt azt értjük az online marketing kampányok során, hogy amikor kampány (vagy egy marketing eszköz) elsődleges célközönsége telített, tehát kimerült, akkor másodlagos közönségekre (vagy új marketing eszközökre) terjeszkednek tovább a kampányok.
Egy egyszerű példával szemléltetve: ügyfelünk fogászatot üzemeltet és kiemelt célja, hogy minél több fogimplantátum iránt érdeklődő páciens foglaljon időpontot.
Első lépésként meg kell értenünk, hogy egy termék vásárlása során milyen útvonalat követ a fogyasztó. Például megnézzük, hogy impulzív vásárlás a jellemző vagy tudatos tájékozódás előzi meg a döntést. Érdemes körbejárni azt is, hogy mennyire szűk vagy tág a termék értékesítési ablaka, tehát milyen gyakran vásárolják a terméket?
Ezután tapasztalt marketingesként már lehet becslést adni arra, hogy milyen eszközök lesznek a leginkább hatékonyak. Tudunk becsülni egy várható megtérülést egy-egy marketing eszközhöz vagy kampánytípushoz, ha használjuk az értékesítési tölcsér modelljét.
Végül pedig sorba kell rendezni a legjobb online hirdetéseket a várható megtérülés alapján, és érdemes megbecsülni a várható maximális költségeket is. Például így nézhet ez ki egy olyan cégnél, ahol a márka és a digitális eszközök alapja már rendben van (kész a weboldal, jó az arculat és természetesen versenyképes a piaci ajánlat is):
Eszköz | Becsült megtérülés | Becsült max költség |
Google Ads keresőhirdetés | 18x ROI | 500.000 Ft/hó |
Keresőoptimalizálás (SEO) | 14x ROI | 300.000 Ft/hó |
Meta hirdetések | 10x ROI | 300.000 Ft/hó |
TikTok hirdetések | 7x ROI | 450.000 Ft/hó |
Email marketing | 6x ROI | 250.000 Ft/hó |
Ha az ügyfelünk megosztja velünk, hogy jelenleg a marketing büdzsé mérete például 1.800.000 Ft/hó, akkor azt fogjuk javasolni, hogy Google Ads, SEO és Meta hirdetésekre koncentrálja a forrásait.
Később természetesen lehet mérlegelni további marketing eszközök bevonását is azzal, hogy el kell fogadni, hogy fokozatosan csökkenni fog a megtérülés (a termékkör és a célterület változatlansága esetében). Ha nagyobb büdzsé válik elérhetővé, és a kampányok a becsült várható megtérülés mellett is profitot termelnek, érdemes lesz később bővíteni az eszközlistát.
Ha szeretnéd, hogy neked is segítsünk megtalálni a legjobb marketing megoldásokat, vedd fel velünk a kapcsolatot!