Szolgáltatások
Hirdetéskezelés
Content & SEO
Rólunk
Hasznos
Marketing alapok
Online marketing
Ajánlatkérés
Ha erre a cikkre kattintottál, valószínűleg Te is a Facebook marketing iránt érdeklődsz és észrevetted már, hogy egyre nehezebb organikusan elérni az embereket. Ha nem akarsz csak a hirdetésekből követőket szerezni, vagy csak szeretnéd fenntartani az érdeklődést az oldalad iránt, akkor növelned kell az úgynevezett engagement számokat. Ez röviden azt jelenti, hogy egy organikus poszt minél több reakciót kap, annál több emberhez fog eljutni.
Kíváncsi vagy, hogyan tudod ezt elérni? Néhány apró trükkel meglepően nagy számban növelheted kattintás, reakció és a komment számokat. Olvass tovább és csavard az ujjad köré Facebook követőid!
Az egyik legegyszerűbb és leghatásosabb módja annak, hogy párbeszédet kezdeményezz a követőiddel, ha felteszel nekik egy kérdést. Mivel a legtöbb ember szereti kifejteni a véleményét, viszonylag könnyű őket válaszadásra bírni. Csupán arra figyelj, hogy olyan témakört találj, amihez a célközönséged könnyen tud kapcsolódni és passzol az érdeklődési körükhöz. Ha ez megvan, szinte nyert ügyed van.
Mutatunk néhány kérdés fajtát, amik mindig beválnak:
A követőiddel való kapcsolatkialakítás egyik legszórakoztatóbb módja, ha „Te melyiket választod?” típusú bejegyzést posztolsz. Kérd meg, hogy válasszanak két, vagy akár több dolog között. Ezt megírhatják kommentben is, de a reakciógombokkal is letehetik a voksukat.
Például:
Az ilyen jellegű posztoknak hatalmas előnye, hogy mivel különböző válaszok fognak érkezni, remek párbeszédindító lehet a komment szekcióban.
Egy kép sokszor többet mond, mint egy hosszú bekezdésnyi szöveg. Arról nem is beszélve, hogy egy vizuálisan jól összerakott kép milyen figyelemfelkeltő tud lenni, amin garantáltan nem pörgetnek tovább.
Különösen akkor lehet hatásos egy képes poszt, ha történetet tudunk vele elmesélni, esetleg személyes mondanivalója van, vagy érzelmileg tudnak hozzá kapcsolódni.
Az sem baj, ha nem vagy egy Photoshop guru, ma már több ingyenes, könnyen kezelhető képszerkesztő is elérhető, amivel Te is készíthetsz érdekes, jó minőségű képeket.
A más márkákkal való együttműködés nem csak azért menő, mert így változatossá teheted a bejegyzéseid, de ez a legegyszerűbb módja annak, hogy elérj új embereket. Mindezt úgy, hogy közben ugyanezzel segítheted a másik oldalt is.
Keress egy olyan brandet, akinek hasonló a célközönsége, de nem ugyanazzal foglalkozik, mint Te. Vedd fel vele a kapcsolatot készítsetek olyan bejegyzéseket, amiben megjelölitek a másik oldalt is, esetleg megosztjátok egymás bejegyzését.
Ez kölcsönösen előnyös lendületet biztosít mindkettőtöknek, hiszen sok új embert érhettek így el, ráadásul teljesen organikusan.
A marketing egyik alapszabálya, hogy ha azt szeretnéd, hogy a követőid csináljanak valamit, akkor fogalmazz világosan és kérd meg rá őket. Nincs ez másképp a Facebook marketingben sem.
Használj cselekvésre ösztönző mondatokat a posztokban. Legyen szó megosztásról, kattintásról, feliratkozásról, kedvelésről vagy válaszadásról. A lényeg, hogy mindig legyen egyértelmű, hogy mit szeretnél tőlük.
Még a leghűségesebb követőid is valószínűleg követnek más oldalakat is, hasonló témában. Ahhoz, hogy minél jobban magadhoz csábítsd őket, arra van szükség, hogy megmutasd nekik, hogy nem csak a vállalkozásod népszerűsítése a cél, hanem az ő tájékoztatásuk is. Keress megbízható forrásból olyan cikkeket, amik a te tevékenységeddel kapcsolatos témában újdonságnak, vagy érdekességnek számítanak, és oszd meg! Sőt, kérdezd meg, hogy ők mit gondolnak erről, osszák meg veled a véleményüket. Hidd el, követőid hálásak lesznek érte, és reagálni fognak.
Mindenki szeret nevetni. Tedd vidámabbá a követőid napját és mutasd meg nekik, hogy van egyéniséged. Nem kell túl gondolni, csak posztolj valami vicceset, amitől az olvasóid felnevetnek. Vigyázz arra, hogy ne legyen sértő, ne ess túlzásba és legyen releváns a közönséged számára.
Ha sokáig nem reagálsz, vagy nem válaszolsz a követőid kommentjeire, akkor egy idő után úgy érzik, hogy magukra hagytad őket, túl elérhetetlen vagy és nem fognak foglalkozni veled.
Ha napi szinten csekkolod a kommenteket, csupán néhány percet vesz igénybe, és sokkal nagyobb hasznot hoz számodra. Légy szellemes és kedves és meglátod, hogy követőid értékelni fogják, így a jövőben is szívesen reagálnak majd a bejegyzéseidre.
Az aktuális ünnepek és világnapokról szóló bejegyzések remek kapaszkodók lehetnek, ha már kifogytál a poszt ötletekből. Persze arra azért figyelj, hogy valahogy kapcsolódjon a vállalkozásodhoz. Ha pedig nem annyira egyértelmű a kapcsolat, vicces és kreatív módon keress köztük.
Amennyiben egyértelműen kapcsolható hozzád az aktuális ünnep, akkor is megközelítheted lazább, vicces oldalról, hogy ne csak egy újabb „Kellemes ünnepeket kívánunk mindenkinek!” bejegyzés legyen.
Ha igazán egyedivé és sikeressé szeretnéd tenni, akkor találj ki egy kisebb akciót. Például, ha egy kávézód van, a magyar költészet napja alkalmából, mindenki, aki elmond egy verset a pultnál, fél áron kapja a rendelését, vagy kap egy ingyen presszót. Erről az akcióról pedig természetesen értesítsd követőidet Facebookon is.
A videós tartalom szuper ötlet, mert ugyanolyan figyelemfelkeltő, mint a kép, viszont tovább fenntartja a figyelmet, hiszen, ha kellően érdekes anyagot posztolsz, akkor végig nézik a követőid, nem csak átfutnak rajta.
Ha pedig videót teszel közzé, akkor azt ne a YouTube felületéről oszd meg, hanem töltsd fel saját videóként. Bizonyított ugyanis, hogy a Facebook platformján keresztül feltöltött videó sokkal több like-ot, kommentet és önmagában nagyobb elérést kap, mint a YouTube-on keresztül megosztott társai.
Nincs rosszabb egy kezeletlen Facebook oldalnál. Ha már vannak követőid, tiszteld meg őket azzal, hogy folyamatosan szolgáltatsz nekik tartalmat. Ha nincs rá kellő időd, vagy úgy érzed, hogy ez nem a Te világod, akkor pedig nyugodtan kérj segítséget profiktól, akik átvállalják tőled a Facebook oldal kezelést. A közösségi média, mint marketing eszköz rengeteg lehetőséget rejt magában, kár lenne nem kihasználni ezeket.
Szerző: Bondici Bea, content marketing szakértő