Szolgáltatások
Hirdetéskezelés
Content & SEO
Rólunk
Hasznos
Marketing alapok
Online marketing
Ajánlatkérés
A keresőhirdetés (SEA: Search Engine Advertising) egy alapvető online marketing eszköz. Segítségével a vállalkozások megjelenhetnek a Google kiemelt találatai között, például az első pozícióban. A Google Ads (korábbi nevén AdWords) hirdetéskezelő rendszerét eredetileg a keresőhirdetések menedzselésére hozták létre.
A rendszer a kezdetek óta rengeteget fejlődött, és ma már számtalan lehetőséget tartogat kis- és nagyvállalatoknak egyaránt: hirdethetünk keresőszó alapján, banner felületeken (Google Display), Google Shopping kampányokkal, YouTube-on, Gmail-en, Google Térképen, Android applikációkban és számtalan további funkcióval.
Napjainkban a Google hirdetés már jóval többet jelent a kereső kampányoknál, mivel egy nagyon széles választék áll a hirdetők rendelkezésére.
Google hirdetés segítségével bármely weblap azonnal a Google találatok elejére kerülhet. A cég termékeire és szolgáltatásaira kereső ügyfelek így gyorsan megtalálják az ajánlatokat. A kattintásokért CPC (cost-per-click) alapon kell fizetni.
A Google hirdetés egyik legnagyobb előnye, hogy kizárólag akkor kell fizetni érte, ha valaki rá is kattint a hirdetésre. Ráadásul a hirdetés jókor van a legjobb helyen: kizárólag akkor jelenik meg, ha az ügyféljelölt épp a termékre vagy szolgáltatásra keres.
A Google Ads kampányoknak köszönhetően nem kell idegesítő reklámokkal bombázni az embereket, hiszen épp akkor jelenik meg a hirdetés, amikor szükségük van a termékre. Kevés ilyen pontos hirdetési megoldás van jelenleg az online marketing piacon, így szinte minden vállalkozás profitálhat a Google hirdetésekből.
A hagyományos szöveges keresési kampányok segítségével bármely kulcsszóra a Google találatok élére lehet kerülni.
Képi alapú PPC hirdetések a Google Display hálózaton. Bannerek, natív elhelyezések, HTML hirdetések, és dinamikus remarketing kampányok is indíthatók.
AI alapú termék-hirdetések elsősorban webshopoknak. Ügyfeleinknek 20% CPC árelőnyt tudunk biztosítani partnerünknek köszönhetően (Shopping CSS).
A YouTube-on megjelenő videóhirdetések, melyek garantáltan megragadják a figyelmet és építik a vállalkozás márkáját.
Keresletfokozó kampánytípus mesterséges intelligencia segítségével, amely megjelenhet Youtube-on, Discover elhelyezésekben és Gmail-en is.
A Marketing21 a Google által ajánlott, hivatalos Google Partner: ha ránk bízod a Google Ads kampányokat, biztos lehetsz benne, hogy a lehető legjobb teljesítményt hozzuk ki a reklámbüdzséből.
A Marketing21 Google Ads hirdetéskezelés szolgáltatása kizárólag havidíjas konstrukcióban működik. Ügyfeleinkkel közösen kiválasztjuk a hirdetéshez használt Google eszközöket és összeállítjuk tételes árajánlatunkat.
Az ajánlat összeállítása során figyelembe vesszük a vállalat piaci helyzetét, az elérni kívánt célokat, az elérhető havi költségkeretet és javaslatot dolgozunk ki az ideális együttműködési formára és marketing eszközökre.
Célunk, hogy az egyeztetések során kölcsönösen előnyös együttműködések szülessenek. Ezzel biztosítjuk, hogy hosszú távon együtt tudjunk dolgozni.
A Google Ads kampány költségei két részre oszthatók:
A Marketing21 egyszeri kampánytervezési költséget és rendszeres havi kampánymenedzsment díjat számít fel, ami a kampány összetettségétől és a hirdetési kerettől függ (fix díj + százalékos díjazási modell).
A Google reklámelhelyezés kattintásonként fizetendő díja rengeteg változótól függ: egy-egy kattintás 1 forinttól akár 1-2 ezer forintig is terjedhet Magyarországon, de külföldön 40 USD feletti kattintási költségek se ritkák.
A Google Ads (AdWords) egy hirdetési platform, ahol megadhatjuk – egyebek mellett – a célzási beállításokat, a keresési kulcsszavakat és a CPC ajánlatot. A kulcsszavak lesznek azok a kifejezések, amelyek begépelése esetén azt szeretnénk, hogy kiemelt helyre kerüljön a weblapunk.
A Google kampányok egy összetett hirdetésaukciós rendszert használnak, ami figyelembe veszi az oldalunkon található információ minőségét, a hirdetések relevanciáját és azt is, hogy mennyit vagyunk hajlandóak fizetni egy-egy kattintásért (CPC ajánlattétel). A Google Ads (AdWords) kampány egyik előnye, hogy abban az esetben kell csak fizetni a szolgáltatásért, ha valaki rákattint a hirdetésre.
A Google találati oldal felső részén helyezkednek el a fizetett keresőhirdetések. A weblapunk azonban megjelenhet a lap alján, vagy a második oldalon is. Ha a keresési partnerek hálózatban is hirdetünk, akkor például a Google Térkép kiemelt pozíciója is megszerezhető. Webshopok esetében pedig gyakran a Shopping hirdetéseket látjuk.
A Google Ads rendszerében rengeteg lehetőség rejlik, azonban legalább annyi apró buktatót is tartalmaz. A rosszul beállított kampányok általában csalódáshoz és a várt eredmények elmaradásához vezetnek. A hirdetéskezeléssel megspórolhatod a tesztelésre szánt időt és pénzt, így azonnal a céged igényeihez leginkább illeszkedő kampányok fognak futni.
A Google hirdetéseken elsősorban a Marketing21 PPC csapata fog dolgozni, valamint a kreatívok elkészítésében a grafikusaink segítik őket. Emellett a hirdetések szövegezését, az üzenetek megfogalmazását szövegíróink is támogatják.
A Marketing21 nem szervezi ki a hirdetéskezelést: minden szakterületen belsős kollégák dolgoznak, így egy összeszokott csapat biztosítja a reklámbüdzsé megtérülését.
A Google Ads fiókot nem kell létrehozni a Marketing21 megbízása előtt, ezt a feladatot is szívesen elvégezzük. Sőt, új hirdetőknek 120.000 Ft értékű hirdetési kupont is tudunk biztosítani jelenleg, amennyiben az első 60 napon legalább 120.000 Ft valós költés lesz a fiókban, és korábban nem hirdetett a cég. Ugyanakkor előfordulhatnak olyan speciális esetek, amikor a kedvezményt nem adja meg a Google.
Természetesen meglévő fiókok menedzselését is át tudjuk venni. Ilyenkor auditáljuk a meglévő beállításokat, létrehozzuk a szükséges fiókösszekapcsolásokat és új kampányokat indítunk. A korábbi historikus adatok is megmaradnak a fiókban.
A Google Ads hirdetés rendkívül jól skálázható, így gyakorlatilag bármekkora hirdetési költséggel elindítható.
Ahhoz viszont, hogy látványos eredményeket tudjunk hozni, azt szoktuk javasolni, hogy legalább 150-200 ezer forintos havi reklámbüdzsé álljon rendelkezésre. 150e Ft alatt várhatóan nagyon kevés kattintást tudunk vásárolni, és nem fog elegendő vásárló és ajánlatkérő érkezni a weboldalra. A pontos költségkeretre ugyanakkor javaslatot is adunk az együttműködés elindítása előtt, hogy előrelátható legyen a költségigény.
Teljeskörű Google hirdetés kezelés szolgáltatást nyújtunk, ami azt jelenti, hogy az elérhető Google hálózatok közül minden olyan eszközt alkalmazni fogunk, amely hozzájárulhat az üzleti célok teljesítéséhez. A kampánytípusok tervezése során figyelembe vesszük a rendelkezésre álló marketing büdzsét, az elérendő célokat, és javaslatot teszünk az ideális kampánystruktúrára.
Kampánytípusok a Google Ads hirdetéskezelés csomagban:
Tudjuk, hogy minden hirdető szeretné kihozni a lehető legtöbbet a marketing büdzséből, ezért a transzparens együttműködésekben hiszünk. 24/7/365 elérhető, 4 óránként frissülő riport rendszert biztosítunk, így folyamatosan látni lehet a kampányeredményeket. Néhány adat a dinamikusan frissülő jelentésből:
Az ajánlatadást követően a mérési rendszert egy videóhívásban vagy személyes találkozón is szívesen bemutatjuk. Abban hiszünk, hogy az online marketing együttműködések akkor igazán jók, ha az ügyfél is átlátja a folyamatokat és adatokat.
A Google Ads kampányokért csak akkor kell fizetni, ha rá is kattint a felhasználó a hirdetésre. A kattintási költségek (CPC) viszont eltérőek iparáganként. Bizonyos kulcsszavakra 20-30 forint egy-egy kattintás, más iparágakban pedig akár 1000 forint felett is lehet.
A Google hirdetés árak egy összetett aukciós rendszerben dőlnek el: ebben a videóban jól bemutatja a rendszert a Google vezető közgazdásza.
A hirdetések rangsorát a megadott licit, a céloldali élmény, a hirdetés relevancia és a várható átkattintási arány is befolyásolja. Ezek együtt adják ki az Ad Rank értéket a megadott licittel. A profi PPC hirdetéskezelők így olyan kampányokat tudnak készíteni, amelyek alacsonyabb kattintási költséggel működnek, mint a versenytársak hirdetései.
A Marketing21 folyamatosan teljesíti a Google Partner program ügynökségi kritériumait: a hirdetéskezelő kollégáknak meg kell újítaniuk a vizsgákat minden évben, a fiókokban fenn kell tartanunk magas optimalizálási pontszámokat, valamint a költési kritériumokat is teljesítjük.
Google hirdetés esetében az ügynökségi díjjal és a reklámvásárlás költségével kell kalkulálni. A reklámvásárlást közvetlenül a Google-nek fizeti az ügyfél, mi pedig tanácsot tudunk adni benne.
A Marketing21 árazási modellje három részből áll:
Az együttműködés elején a fiókstruktúra kialakítását fedezi az egyszeri költség. Majd egy alacsony összegű folyamatos havidíjat számítunk fel, valamint egy reklámvásárlással arányos jutalékot. Utóbbit az indokolja, hogy a nagyobb fiókokkal több munkaidőt kell foglalkoznia PPC szakértő kollégáinknak.
Összességében elmondható, hogy a Marketing21 nem tartozik a legolcsóbb ügynökségek közé, de árazásunk drágának se tekinthető. Az a célunk, hogy ár-érték arányban a lehető legjobb ajánlatot adjuk ügyfeleinknek.
A Marketing21-el szerződő ügyfelek a Google hirdetési fiókok adminisztrátorai maradnak a legtöbb együttműködés esetében, mi pedig külsős szakértőként dolgozunk a rendszerben.
A hirdetés során folyamatosan lesz hozzáférésed a fiókhoz, és ha véget ér az együttműködés, a hozzáféréseket átadjuk.
Az elkészített kampányokat, hirdetéscsoportokat és hirdetéseket korlátozás nélkül használhatod az együttműködés után is, azonban további optimalizálást már nem végzünk a fiókban.
Természetesen, ha az együttműködés előtt kiderül, hogy vállalatodnak eltérő igényei vannak, akkor előfordulhatnak a normáltól eltérő esetek is, de ezeket minden esetben szerződésben rögzítjük, hogy ne legyen félreértés.
Jelenleg a Google 120.000 Ft hirdetési kupont biztosít új hirdetőknek. Ez azt jelenti, hogy amennyiben új Google Ads fiókot nyitunk a Marketing21 ügynökségi fiókján keresztül, 120.000 forint kredit kerülhet jóváírásra.
Fontos feltétel, hogy a Google akkor írja jóvá ezt az összeget, ha 60 napon belül legalább 120000 forint költés megvalósul a fiókban, így gyakorlatilag a második 120000 forint lesz ingyenes.
Nem tudjuk garantálni, hogy ez a promóció a jövőben is elérhető lesz. Ez mindig a Google aktuális promóciós szabályzatától függ. Mivel nem látunk rá arra se, hogy korábban a cég vett-e igénybe promóciós kódokat, garantálni nem tudjuk a jóváírást. Az ügynökségi fiókunkon keresztül elérhető promóciókról viszont mindig értesítjük az ügyfeleinket, és ha lehetséges, igényeljük azokat.