Szolgáltatások
Hirdetéskezelés
Content & SEO
Rólunk
Hasznos
Marketing alapok
Online marketing
Ajánlatkérés
A Temu óriási térhódítást valósított meg mindössze néhány hónap alatt az egész világon, és így a magyar piacon is. A cég 2023-ban majdnem 700 milliárd forintnak megfelelő összeget költött hirdetésre világszerte, és messze beszerzési ár alatt kínál rengeteg terméket, így árversenyben minden esetben győztesként kerül ki.
A Temu óriási kihívást jelent a magyar e-kereskedőknek, ezért összeszedtünk néhány olyan kiugrási lehetőséget, amivel felveheted a versenyt a kínai óriással.
Bár a Temu olcsó, de személytelen: minden látogatót egynek tekint a sokból. A vásárlók viszont kifejezetten kötődni tudnak azokhoz a márkákhoz, amelyeket személyes, emberi szinten is közel éreznek magukhoz, és hajlandók ott jóval többet is költeni. Ezt a márkaélményt leginkább a kommunikáción – például köszönő, visszaigazoló emaileken, sms-ek, közösségi média - keresztül lehet megvalósítani:
Ezek viszonylag könnyen és gyorsan végrehajtható változtatások, amelyeknek a márkaélményre és márkahűségre jelentős hatásuk lesz. Fontos ugyanakkor, hogy a kommunikáció egységesen változzon.
A Temu szállítási ideje ugyan egyre gyorsabb, de még így is előfordulhat néhány hetes várakozási idő. Ebben nagyon könnyű vele versenyezni, de ez csak akkor tud érvényesülni, ha hangsúlyozzuk a saját raktárkészlet előnyeit. Ezért lényeges a weboldalon és a hirdetésekben egyaránt külön kiemelni a rövid szállítási határidőt, minél láthatóbban.
Az olcsó termékeket ugyan mindenki szereti, a legtöbb esetben azonban ez a minőség rovására megy, aminek hosszú távon lesznek érezhető következményei. Így nehezen alakítható ki stabil törzsvásárlói bázis. Ez igaz még akkor is, ha a Temu sokszor olyan agresszív kampányokkal próbálkozik, mint például: ha az első vásárlás után 5 percen belül a vásárló rendel még 2 terméket, akkor összesen 100 ezer (!) Ft értékű ajándék kupont fog kapni (természetesen ezeket csak rövid ideig és nagy összegű rendelésekhez lehet felhasználni).
Ezzel szemben megfelelő márkaélmény mellett - ha minőségi terméket is kap a vásárló -, jól felépített akciókkal viszonylag könnyű márkahű vásárlókat toborozni.
Az első vásárlásnál például ingyenes szállítást lehet kínálni, és ezzel automatikusan küldeni egy néhány ezer forintos kupont is, amit a másodiknál be tudnak váltani. Aajd a másodiknál kapnak egy újabb ajánlatot, például meghívót a hűségprogramba. Aki eljut a harmadik vásárlásig, az jó eséllyel fog további vásárlásokat is lebonyolítani az áruházban.
A Temu nagy hátránya a minőség mellett, hogy a garanciális feltételek is megkérdőjelezhetők az oldalon. Néhány ezer forintos termékeknél persze ez kevésbé tűnhet problémának, de nagyobb értékű eszközöknél sokat számít. Biztosítani kell a vevők számára a 14 vagy akár a kiterjesztett 30 nap garanciát és elállási lehetőséget. Ha ezt megfelelően kommunikáljuk is, az nagyban tudja növelni a bizalmat a webshop iránt.
A vállalkozásunk honlapján kifejezetten bátoríthatjuk a potenciális ügyfeleket, hogy kérdéseikkel, kéréseikkel forduljanak hozzánk bizalommal. Az ügyfélszolgálati megkeresésekre nem nyűgként kell tekinteni, hanem egy olyan pontra, ahol értékesíthetünk a vevőknek és bizalmat építhetünk. Egy jól képzett és profi ügyfélszolgálat ma már felér egy értékesítő csapattal.
A webshopon az alábbi fejlesztéseket érdemes elvégezni, ha a háttér már adott:
Mindez természetesen erőforrásigényes, de nagy versenyelőnyt jelent, így mindenképpen ajánlott elkezdeni a rendszer felépítését.
Jelentős bizalomépítő elem annak hangsúlyozása is, ha a cég magyar kézben van, és hazai raktárról közvetlenül kaphatnak minőségi terméket. Az lényegtelen, hogy oda honnan kerülnek a termékek, a raktár és a tulajdonos magyar voltának kiemelése automatikusan növelheti a bizalmat.
A Temu és a hasonló óriás webshopoknak (AliExpress, Shein) van egy gyakran előforduló hibája: elő-előfordul, hogy egészen mást kap a vásárló, mint amit megrendelt - a garancia és ügyfélszolgálat hiányosságai miatt pedig nehezen kap segítséget.
Ha kiemeljük a saját vállalkozásunk weboldalán és a kommunikációnkban, hogy nagyon ügyelünk arra, hogy a vásárló pontosan azt kapja, amit megrendelt, és a termékbemutatóink is 100% ellenőrzöttek, az szintén tovább emeli a cégünkbe fektetett bizalmat.
Némi befektetést igényel, de hosszú távon jelentősen megtérül, ha a fenti pontokat egy célirányos branding kampányban a felhasználók elé tárjuk. Expliciten kinyilvánító hirdetésszövegekkel és kreatívokkal felsoroljuk az egyedi előnyeinket, melyek szerint nálunk
Erre Google Ads-en egy kattintásokra optimalizált Demand Generation kampány, Facebook esetében pedig egy forgalomterelő kampány ötvözése remarketing kampánnyal rendkívül hatásos lehet.
Ha egy webshop kizárólag olyan tucat termékeket árul, amelyek más oldalakon is elérhetők, könnyen bele eshet az árverseny profitfaló csapdájába. A termékkör lecserélése nehéz lépés ugyan, de bizonyos esetekben elkerülhetetlen.
Olyan termékek eladására kell ráállni, amelyek hiányoznak a Temu portfóliójából, illetve amelyeknél a minőség annyira jelentős faktor, hogy az árverseny lényegtelenné válik. Érdemes bevenni a szortimentbe nagyobb méretű árucikkeket és drágább termékeket is, így bővíthető a kínálat olyan cikkekkel, amiben a Temu (és más nemzetközi versenytársak) soha nem lesznek versenyképesek. Ez egy hosszabb távú stratégia kidolgozását igénylő fejlesztés, de ezzel lényegében megkerülhető maga a probléma.