Szolgáltatások
Hirdetéskezelés
Content & SEO
Rólunk
Hasznos
Marketing alapok
Online marketing
Ajánlatkérés
Az Instagramnak szórakoztató funkciója mellett jelentős üzleti szerepe is van, ami csak akkor működik hatékonyan, ha profilod megfelelő követőszámmal rendelkezik. Az Instagram követők szerzése azonban nem egyszerű feladat. Fontos ugyanis, hogy ne csak a számuk növekedjen, hanem hogy ténylegesen érdekelje őket az általad megosztott tartalom, így terméked vagy szolgáltatásod is.
Arról, hogy ez hogyan érhető el, egy kisebb könyvet lehetne írni a különböző Instagram marketing tippekkel. Cikkünkben viszont most kifejezetten csak azokat gyűjtöttük össze, amelyek a releváns követők számának növelését segítik. Írásunk végén pedig egy olyan extra tippet is megosztunk veled, amivel hosszú távon megvédheted a felépített profilt.
Mindenekelőtt fontos tisztázni, miért is olyam fontos, hogy minél többen kövessék az oldaladat. Amikor megpróbálod felturbózni Insta követőid számát, nem csak arról van szó, hogy minél több emberrel megismertesd az oldalt. Először is sokkal hitelesebb az emberek számára egy olyan oldal, amit sok valós profil követ.
Másfelől a közösségi média világa a lájkokról, kommentekről, megosztásokról, egyszóval az interakcióról szól. Az algoritmus és az emberek is azokat az oldalakat szeretik jobban, amelyeken aktív a „közönség”. Ettől ugyanis hitelesebbnek, relevánsabbnak látják az adott profilt. Az algoritmus sokkal nagyobb eséllyel jeleníti meg a tartalmát, az emberek pedig sokkal nagyobb eséllyel lesznek érdeklődők, majd köteleződnek el mellette – legalább egy bekövetés formájában.
Most pedig lássuk, milyen trükkökkel érheted el, hogy releváns követőid száma növekedésnek induljon.
Ezen a lépésen talán már túl is vagy, de fontos megemlíteni, hiszen minden itt kezdődik. Egy megfelelően felépített és optimalizált oldalt sokkal szívesebben követnek be az emberek, mint egy hiányosat. De mitől nevezhető az oldal megfelelően felépítettnek?
Amikor interakciókról beszélünk, gyakran csak a tartalmainkra érkező visszajelzésekre gondolunk, miközben ez egy kétirányú folyamat. Nemcsak az fontos, hogy követőid lájkolják és megosszák profilod tartalmát, hanem az is, hogy te magad is részt vegyél az interakcióban. Szánj időt arra, hogy reagálj a kommentekre. Igen, a negatívakra is. Az embereknek éreznie kell, hogy törődsz velük. Az Instagram követők szerzése tehát a kommunikációval kezdődik.
A törődés érzése mellett bizalmat is kelt potenciális vásárlóidban, ha nem bújsz el, hanem jelen vagy mellettük. Meglévő követőidet maradásra készteti, míg újakat csábíthat az oldaladra, ha azt látják, hogy kérdésükkel, problémájukkal vagy szimplán csak bármilyen mondanivalójukkal bizalommal fordulhatnak hozzád.
Figyelj az üzenetekre is! A legtöbb követő nem szereti mindenkivel megosztani mondandóját, így üzenetét közvetlenül neked fogja célozni privát üzenet formájában. Törekedj arra, hogy ezeket is megválaszold!
A szponzoráció minden felületen hatékony reklámozási forma és nincs ez másként az Instagramon se. Ha sikerül összehoznod egy együttműködést valakivel, akinek sok követője van, vagy valakivel, aki hiteles – mai szóval élve – influenszer, akkor már nyert ügyed van. Ha készít egy képet vagy videót, amin a termékedet használja és ajánlja, biztos lehetsz benne, hogy a követők száma pillanatok alatt megugrik.
Az Instán is jelen lévő márkák imádják a nyereményjátékokat. No, meg az emberek is. De hogyan is működnek a nyereményjátékok?
Először is nagyon fontos, hogy kell egy hivatalos játékszabályzat, aminek minden apró részletet tartalmaznia kell. Ez a szabályzat gyakorlatilag olyan, mint egy szerződés közted és a résztvevők között, ami mindenkit véd. Ha valamelyik pontja nem teljesül, akár jogi útra is vihető. A posztban kötelező megjelölnöd, hogy hol érhető el a játékszabályzat. Az a lényeg, hogy legyen megnyitható, olvasható mindenki számára.
Mit kell tartalmaznia a szabályzatnak?
Az Instagram hivatalos oldalán a promóciós irányelveknél olvashatsz további részleteket.
A nyereményjátékok lényege, hogy egy adott termékedet nyerheti meg a kisorsolt szerencsés. Ehhez csupán annyit kell tennie, hogy például követi az oldaladat és lájkolja az adott posztot. Természetesen szubjektív, hogy milyen feltételeket szabsz meg a részvételhez, de gondold át jól! Csak olyanokat érdemes megadni, amiket könnyen tudsz ellenőrizni is. Például ne legyen feltétel a poszt megosztása Instagram story-ban, mert lehetetlen lesz bizonyítani a sorsoláskor, hogy teljesült-e.
Nagyon gyakran találkozhatunk olyannal, amikor a játékban való részvétel feltétele az is, hogy kommentben megjelöld két ismerősöd. Habár erre konkrétan nem tér ki az Insta szabályzata, a GDPR miatt nem tanácsos ezt alkalmazni.
A nyereményjáték tehát a szabályok betartásával az egyik legjobb megoldás, ha Instagram követők szerzése a cél. Az emberek lehetőséget kapnak egy ingyen termék megszerzésére, te pedig új követőket és akár vásárlókat szerzel a segítségükkel. Mondhatnánk, hogy ez egy win-win szituáció.
Azt már tisztáztuk, hogy fontosabb, hogy a követőket érdekelje a termékünk, mint az, hogy több ezer követőnk legyen. Itt jönnek képbe az úgynevezett hashtagek.
Tegyük fel, hogy egy olyan webshopod van, ahol gyönyörű és különleges virágcsokrokat, koszorúkat készítesz és árulsz. Aki imádja a virágokat, esetleg éppen ilyet készül venni, az a hashtagek segítségével szűkíti le a keresést: #virágcsokor #koszorú #flower #bouquet stb. Ha a posztjaid tartalmazzák ezeket a hashtageket, akkor már meg is jelenhetsz az Instagram találatai között.
Elérhető az Instagramon egy új fajta tartalommegosztási módszer, a Reels. Ezek a posztok gyakorlatilag videós tartalmak, de semmiképp se keverd össze a sima Insta videókkal! Míg a videók készítésénél korlátozottak a lehetőségeid, a Reels-en rendelkezésedre áll egy bőséges zenetár, különböző szerkesztő funkciók és sokkal több filter. A kettő közti különbség csupán ennyi, de ez pont elég, hogy a Reels tartalmak sokkal menőbbek legyenek, mint a sima videók. És persze ami a legfontosabb, hogy a követők imádják!
Ijesztően hangzik a szó, pedig egy nagyon egyszerű dologról van szó. Ahogy a példa fotón is láthatod, minden posztnál lehetőséged van megjelölni a helyszínt is, ahol a kép vagy videó készült. Javaslom, hogy a legtöbb tartalmadnál használd ezt a funkciót! Ezzel a módszerrel ugyanis sokkal nagyobb eséllyel jelennek meg posztjaid az Instagram ajánlásában.
Nem mellékesen a helyszín megjelölések kattinthatók, így hashtagként is működnek. Ha valaki helyszín alapján keres tartalmat, minden posztod megjelenik számára, amely ugyanazon a helyszínen készült.
Az érdekes témájú live-okat mindenki szívesen nézi és ha elnyered a tetszésüket, be is fognak követni. Íme, néhány tipp a live-oláshoz!
Hirdetések nélkül nehéz elég emberhez eljutni és eladni a közösségi média oldalakon. Az organikus módszereket érdemes fizetett hirdetésekkel is kiegészíteni, megtámogatni. Ez vonatkozik az Instagram hirdetésekre is: ha van kapacitásod, járj utána, hogyan is működnek a hirdetések, de megbízhatsz egy hozzáértő ügynökséget is. A lényeg, hogy különíts el erre egy bizonyos keretet, mert a jól kivitelezett hirdetések sokszorosan térülnek majd meg.
Extra tipp: Ne vásárolj követőket!
A követővásárlás semmiképp sem tartozik a jó megoldások közé. Egyrészt így valószínűleg számos kamu profilt is behúzol: ezek egyrészt semmilyen haszonnal nem járnak, hiszen még csak lájkolni vagy kommentelni sem fognak, nemhogy vásárolni. Így csak teljesen feleslegesen növelik követőid számát.
Másrészt az Instagram algoritmusa már elég fejlett ahhoz, hogy kiszúrja a fizetett követőket és lájkokat. Az ilyenekkel rendelkező oldalakat hátrébb fogja sorolni. Sőt, az app folyamatosan tisztítja és törli az ilyen profilokat, amivel már el is veszítetted újdonsült követőid egy részét.
A követővásárlás nem csak a kamu profilok miatt nem tanácsos. Még ha valós embereket szerzel is vele, senki sem szereti, ha valamit ráerőltetnek. Nem beszélve arról, hogy valószínűleg jó részüknek nem is lesz releváns a tartalmad.
Azokat a követőket, akiket nem érdeklődésük felkeltésével és a bizalom kiépítésével szerzel, egyáltalán nem fogja érdekelni az általad nyújtott termék vagy szolgáltatás. Az első dolguk lesz kikövetni az oldalt, amint észreveszik, hogy akaratuk ellenére követik azt. Ha hosszú távon szeretnél eredményeket elérni, a minőségi Instagram követő szerzési technikák lesznek csak sikeresek.
Szerző: Zoltán Eszter, content marketing szakértő