Szolgáltatások
Hirdetéskezelés
Content & SEO
Rólunk
Hasznos
Marketing alapok
Online marketing
Ajánlatkérés
A plakátok, a rádióhirdetések és tévéreklámok többsége olyan emberekhez jut el, akiket egyáltalán nem érdekel a reklámozott termék. A múltban a nagy számok törvénye uralkodott a marketingben, hiszen korlátozott mértékben álltak rendelkezésre célzási lehetőségek. A marketing egy drága tevékenység volt, az elköltött összegek hatásfoka pedig alacsony maradt. Az internet azonban teljesen felforgatta a szakmát: az online PPC hirdetések megjelenése óta egyre összetettebb lehetőségei vannak a cégeknek arra, hogy megtalálják azokat, akik érdeklődnek a termékeik iránt.
A keresőmotorok teljesen átformálták az internet és a marketing világát. Naponta több milliárd keresést futtatnak le világszerte az internetezők miközben megoldásokra vadásznak a hétköznapi vagy speciális problémáik kapcsán. A keresőhirdetés különlegessége pedig éppen ebben van: akkor tudjuk hirdetni a termékünket és szolgáltatásunkat, amikor valaki éppen azt keresi. Akkor jutunk el a fogyasztóhoz, amikor szüksége van ránk és azzal a megoldással, amire éppen szüksége van. Nem kell többé több ezer embert megszólítani azért, hogy egy-két vásárlót megszerezzünk. A célzott keresőhirdetés a marketing költségeinek eséséhez vezetett, így a kisebb piaci szereplők is sikeres hirdetővé válhatnak az online térben.
A kérdés mindössze az, hogy lépést tartanak-e a korral a kisebb cégek vezetői is, valamint a felismerés után megtalálják-e a szükséges szaktudást a munkaerőpiacon vagy a Marketing21-hez hasonló online marketing ügynökségek között. Sokan sajnos csak odáig jutnak, hogy létrehozzák a Google Adwords fiókot, de a keresőhirdetés számtalan beállítási és elemzési lehetősége elbizonytalanítja őket. Az IT technológiák ismeretének hiánya miatt később inkább feladják a próbálkozást.
A keresések többsége olyan szolgáltatásokra irányul, amelyek a fogyasztóhoz közel találhatóak. Például beütjük a Google-be a fodrász, étterem, bár kifejezéseket és válogatunk a szimpatikusnak tűnő lehetőségek közül. Nélkülözhetetlen ilyenkor, hogy a keresőhirdetés tartalmazza az elérhetőséget is.
Ha olyan termékeink vannak, amelyekre kicsi és szűk kereslet mutatkozik, de akár utazni is hajlandóak érte, a keresőmarketing kiváló lehetőség. Automatikusan a keresőmotorokhoz fordulunk, ha szükségünk van valamire, amit nem tudunk, hogy hol szerezhetnénk be.
A keresőmarketingről sokan hiszik, hogy drága mulatság. Valóban rengeteg pénzt ott lehet hagyni a Google Adwords fiókban, de fontos azonban látni, hogy havi néhány tízezer forinttal is el lehet indulni. Természetesen az eredmények visszafogottabbak lesznek, de ne feledjük, hogy a SEM nem arról szól, hogy minél több embert megszólítunk, hanem arról, hogy pont azokat szólítjuk meg, akiket érdekel a kínálatunk. A jól kivitelezett keresőmarketing eredményességének esélye közel 100 százalék.
A keresőmarketing tevékenységnek számos célja lehet, de a legelterjedtebb a weboldalra irányítás. Ha egy cég rendelkezik egy jól működő, keresőoptimalizált, vásárlást ösztönző weblappal, a keresőmarketing konverziója magas lesz.
A Google Adwords szolgáltatás okostelefon hirdetési funkciókkal is rendelkezik. A mobilos hirdetés előnye, hogy azokat is elérhetjük akik épp úton vannak. Például egy gépkocsivontatással és helyszíni autószervizzel foglalkozó cégnek nagyon jól jöhetnek a mobilos hirdetések, hiszen szükség esetén a mobiltelefonon fognak rákeresni a potenciális ügyfelek. Egy bővítmény alkalmazásával egy telefonszámot tartalmazó gomb is megjelent a Google hirdetés mellett, hogy az ügyfelek azonnal kapcsolatba léphessenek a céggel.
Az Adwords keresési hálózaton nagyon sok olyan ügyfelet lehet megtalálni, akik céltudatosan keresik a termékeket. Ha a hirdetés megjelenik nekik, nagyon valószínű, hogy el fognak látogatni a meghirdetett weboldalra és mérlegelni fogják, hogy ott vásároljanak-e. A Shopping-hirdetések segítségével ráadásul olyan plusz információk is megjelenhetnek a Google keresőben, mint a termékek neve, ára, a terméket bemutató kép és a vásárlói visszajelzések. (Sajnos a funkció magyar nyelven egyelőre nem elérhető, de a külföldre is szállító webshopoknak ajánlott a használata.)
A keresőmarketing nagyon jól mérhető. Az eredmények szinte azonnal megjelennek az elemzési eszközön, így hatékonyan lehet módosítani a kampányokat úgy, hogy nagyobb konverziót lehessen elérni.
Összefoglalva tehát a keresőmarketing a legjobb módja a tudatos vásárlók megszólításának. Nem szükséges meggyőzni őket arról, hogy valóban hasznos a termékünk, hiszen többségük már a keresőszavak beütésével kifejezi, hogy vásárolni szeretne a termékből. A keresőmarketing kínálta lehetőségeket nem szabad elszalasztani egyetlen cégnek se.