40 azonnal bevethető keresőoptimalizálás tipp

Remek helyen jársz, ha azonnal bevethető keresőoptimalizálás tippek érdekelnek. Ebben a cikkben kizárólag működő, azonnal kivitelezhető javaslatokat gyűjtöttünk össze, amelyek segíteni fognak előre kerülni a keresőben. Mielőtt belevágnánk a listában két dolgot fontos leszögezni: a SEO nem egy azonnal megtérül online marketing eszköz és nem is egy “Rocket Science”. A keresőoptimalizálás tippek és trükkök segítenek megtalálni a jó irányt, de nem spórolják meg a kemény munkát. A SEO-t bárki meg tudja tanulni, de eredményeket csak azok fognak elérni, akik beleteszik a hosszú munkaórákat is.
Kiegészítés: tartozom egy vallomással. A cikk írásakor pontosan 25 SEO tippek és trükköt akartam leírni. Időközben nem tudtam megállni, hogy kitérjek olyan szempontokra is, amelyek nem férnek bele egy ilyen listába. Végül úgy döntöttem, hogy ez lesz az a bejegyzés, amit folyamatosan frissíteni fogok és alkalmanként ki is egészítek. A 25 tipp így lett először 30, majd 35, végül pedig 40. Nem kizárt, hogy pár hét múlva még tovább kell bővítenem. 🙂

Szeretnél sikereket elérni a keresőben, de nincs időd foglalkozni a SEO-val?

Ismerd meg a havidíjas keresőoptimalizálás szolgáltatást!

1. Kulcsszókutatás SEO tippek

Minden keresőoptimalizálási kampány alapja a kulcsszókutatás. Meg kell határozni, hogy milyen szavak hozhatnak nekünk eredményeket (például egy webshop esetében vásárlást, szolgáltató cég esetében megrendelést). Nem mindegy azonban, hogy az emberek milyen szavakra keresnek, amikor a terméked vagy szolgáltatásod megrendelésén gondolkodnak. Hiába kerülünk előre egy mélyen szakmai keresőszóra, ha a potenciális ügyfelek nem is ismerik azt, így nem is ütik be a Google keresőbe. A kulcsszavakat leggyorsabban a Google AdWords kulcsszótervező funkciójával lehet megtalálni: itt teszi közzé a Google, hogy mekkora a keresési gyakoriság és a versenyintenzitás egy-egy szóra.

1.1. Bizonyosodj meg arról, hogy a megfelelő kulcsszót céloztad meg

Nem elég megtalálni egy-egy jó nagy keresési gyakorisággal rendelkező szót. Sokkal fontosabb, hogy valóban releváns legyen a megtalált keresési kifejezés. Érdemes minél több kulcsszóból álló Excel táblázatot készítened, majd mérlegelni a várható eredményességet a keresési gyakoriság és versenyintenzitás alapján. Minél értékesebb egy szó, általában annál erősebb konkurenciával számolhatsz.
Nem jó irány azonban az se, ha túl sok kulcsszóval szeretnél elindulni: érdemes kiválasztani a prioritás szavakat, majd egy-egy URL-t (oldalt) azoknak a kulcsszavaknak szánni. Ökölszabály alapján egy oldalnak legfeljebb egy fő kulcsszóra és további max 2-3 szorosan összefüggő SEO kulcsszóra kell céloznia.
Érdemes elkerülni azt is, hogy ugyanarra a kulcsszóra vagy kulcsszó csoportra egynél több oldallal célozz. A Google általában weblaponként csak egy oldalt fog előre sorolni.

1.2. Kerüld el a lehetetlen kihívásokat

Néha a SEO szakemberekkel is előfordul, hogy olyan szuper kulcsszavakat találnak, amelyeken azonnal meg akarják szerezni a top pozíciókat. Érdemes azonban átgondolni, hogy valóban megéri-e olyan versenytársak legyőzését kitűzni célul, akik a mi erőforrásaink sokszorosával rendelkeznek. A végeredmény ilyenkor szinte mindig kudarcélmény és elmaradó bevételek. Jobban járunk, ha merünk kicsiben gondolkozni: egy-két tucat long tail kulcsszó (alacsonyabb keresési gyakoriság, kisebb verseny, de magas relevancia) is hozhat sokat a konyhára.

1.2.1. Milyen erős a jelenlegi oldalad?

Teljesen más keresőoptimalizálási stratégiát érdemes követni egy új és egy régi oldal esetében: ha nagyon alacsony az oldal DA pontjai (linkereje), akkor várhatóan csak kis versenyhelyzetben lesz esélye. Ilyenkor a long tail kulcsszavak kiválasztása erősen ajánlott.

1.3. Tegyél fel magadnak néhány kérdést mielőtt kiválasztanál egy keresőszót

Amennyiben a következő kérdések közül bármelyikre is NEM a válasz, biztos lehetsz benne, hogy ki kell zárnod az adott keresőszót és nem szabad használnod keresőoptimalizáláshoz.

  • A keresőszót beütő emberek várhatóan szeretnének vásárolni a termékeidből? (relevancia)
  • Van elegendő keresési lekérdezés ahhoz, hogy megérje foglalkozni a kulcsszóval? (gyakoriság)
  • Rendelkezel elegendő erőforrással ahhoz, hogy eredményes legyen a keresőoptimalizálás? (versenyintenzitás)
  • Megfelelő volt a lekérdezés a Kulcsszótervezőben? (földrajzi hely és nyelvi beállítás például)

1.4. Derítsd ki, hogy az iparági SEO versenytársaid milyen kulcsszavakat használnak

Fontos tudnod, hogy általában nem te vagy az első, aki keresőoptimalizálás segítségével akar eredményeket elérni az iparágadban. Mindig vannak olyan cégek, akik már korábban elkezdték és rengeteg tapasztalatot gyűjtöttek. Miért kezdenél mindent az elején, ha hasznosíthatod az ő tapasztalataikat is? Érdemes megnézni a legjobban teljesítő versenytársakat és átgondolni a SEO-zást azokra a szavakra, amelyeket már ők is sikerrel használnak.

2. Tartalmi SEO trükkök

Ma már nem lehet sikereket elérni a keresőoptimalizálásban akkor, ha nincs minőségi tartalom a weblapodon. Rengeteg szövegírás és tartalomkreálás (például fotózás, grafikai munkák, stb.) eredményeképp lehet előre jutni. A legjobb, ha azzal kezded, hogy felteszed magadnak a kérdést: milyen tartalomra lennék kíváncsi, ha az adott témakörben keresgélnék az interneten? Értékes információkat, cikkeket és más tartalmakat kell kreálni az oldalon, így a SEO megtérülése biztosan gyorsabb lesz.

2.1. Meg kell találni a tartalmi réseket (content gap)

Ha a versenytársaid sikeresen jutnak előre bizonyos, iparágba tartozó kulcsszavakra, amelyekre te még nem készítettél tartalmat, akkor biztos lehetsz benne, hogy találtál egy úgynevezett content gap kulcsszót. Elképzelhető, hogy ezek a szavak nem fognak azonnali bevételhez juttatni – például oktató jellegű cikkek, mint ez a bejegyzés – de szükséged lesz ilyen aloldalakra is. Sokszor használunk például úgynevezett GyIK oldalakat, ahol a felhasználók által gyakran ismételt (és keresőbe beütött) kifejezések szerepelnek.

2.2. Jobb tartalmat nyújtani mint a versenytársak

Érdemes feltérképezni, hogy pontosan milyen cikkeket, bejegyzéseket írtak a kiválasztott szavakra a versenytársak. Ha azt látod, hogy nagyon jó munkát végeztek, akkor nehéz dolgod lesz: még alaposabb kutatást kell végezned és a feltárt adatok és információk alapján részletesebb, olvasmányosabb cikkeket kell írnod. Ezzel a módszerrel biztosíthatod, hogy előnybe kerülj a régi, jól bejáratott oldalakkal szemben is. A minőségi tartalomnál nincs jobb cégér egyébként se.

2.3. Hogyan lehet még jobb tartalmat írni?

Esettanulmányok Magyarországon ugyan még kevésbé bevett gyakorlat, de külföldi SEO projektek esetében erősen ajánlott: érdemes valós esettanulmányokkal bővíteni az összeállított lexikális anyagot. Az esettanulmányok sokkal plasztikusabbak és olvasmányosabbak, mint az elméleti háttér. Magyarországon valószínűleg azért nem ennyire elterjedt ez a módszer, mert nincs akkora verseny a keresőszavakra. Szuper bevezető szöveg Nem elég arra rávenni a látogatókat, hogy kattintsanak a cikkedre. Fontos, hogy ott is tudd tartani őket az oldalon és végigolvassák a cikket. Egy jól megírt bevezetőszöveg rávezeti az olvasókat arra, hogy miről fognak olvasni, felkelti a kíváncsiságukat és további olvasgatásra ösztönöz. Érdemes rövid, tartalmas és érdekes bevezetőt írni, ami nem lövi le a poént. Miért olvasna tovább bárki egy cikket, ha már az elején megtud minden lényeges információt? Könnyű olvashatóság A szövegnek nem csak hasznosnak, érdekesnek kell lennie. Fontos, hogy átlátható is legyen. Az interneten nem szoktunk 10-20 soros bekezdéseket olvasni. A jól tagolt szöveg segít a felhasználónak tájékozódni és megtalálni a leghasznosabb részeket. Hogyan tudod ezt elérni?

  • Rövid, tömör bekezdések
  • Egyszerű, lényegre törő mondatok
  • Használj képeket és videókat is
  • Felsorolások pontokba szedése 😉

Rendszeres frissítés Az oldalon elhelyezett tartalmainkat érdemes rendszeresen frissíteni. Ha sikerült jó pozíciót elérni egy tartalommal, akkor néhány havonta ki lehet egészíteni aktualitásokkal, extra információval. A Google imádja a naprakész oldalakat!

2.4. Hivatkozások használata

Minden tartalomnak van előzménye: több cikk, tanulmány, konferencia során jutunk el addig, hogy megszülessen egy jó SEO tartalom. Ezeket nem csak azért érdemes lehivatkozni, mert segíti az olvasókat, hanem azért is, mert a Google szereti a releváns külső hivatkozásokat. Ebben a cikkben például sokat merítettünk a ahrefs.com cikkéből, valamint a searchenginejournal.com bejegyzéséből.

3. Oldalbeállítás keresőoptimalizálás tippek

Hiába a jó tervezés és a minőségi tartalom. A megfelelő oldalbeállítások nélkül a legjobb tartalmad is elbukhat. Az úgynevezett On-Page SEO trükkök azonban segítenek abban, hogy ne csak a felhasználóknak nyújts jó élményt, hanem a keresőmotorok elvárásainak is maradéktalanul megfelelj. Ha WordPress weblapot használsz, akkor mindenképp ajánljuk a Yoast SEO plugin telepítését. Nem elég azonban telepíteni a bővítményt, meg kell érteni azt is, hogy mikor milyen funkciókat érdemes használni.

3.1. Helyezd el a megcélzott kulcsszót a Title-ban

A Youast SEO csak SEO címnek említi az oldal címét. Ez lesz az a sor, ami általában megjelenik a Google találatok között nagy betűkkel. Itt mindenképp érdemes feltüntetni a megcélzott kulcsszót egyszer. Nem érdemes felsorolásszerűen belegyömöszölni rengeteg keresőszót vagy egynél több alkalommal használni egy-egy kulcsszót. A Title feladata nem csak az, hogy beleírd a kulcsszót: az itt szereplő tartalom erősen meg fogja határozni azt is, hogy mekkora átkattintási arányt ér el weboldalad. A legjobb best practice ha használod a megcélzott kulcsszó egyszer, valamint írsz pár szót azokról az előnyökről, amiért téged érdemes választania a keresgélő felhasználónak.

Keresőoptimalizálás tippek

3.2. Jelenjen meg a megcélzott kulcsszó a címsorokban

Érdemes a kulcsszót elhelyezni a címsorokban is: ha nagy verseny tapasztalható egy szegmensben, akkor a H1-ben mindenképp érdemes feltüntetni. (Megjegyzés: egy weboldalon lehetőleg csak egy H1 címsor legyen!). A kulcsszóhalmozás itt se cél, de érdemes lehet még legalább egy-két címsorba belefogalmazni a kulcsszavunkat (pl: H2, H3). Minél több címsor szerepel egy oldalon, annál jobban csökken egy-egy címsor fontossága. Érdemes a szövegeinket címsorokkal jól strukturálni és kerülni a túlzott Heading használatot. Ha egymás után rengeteg H1, H2 vagy H3 címsor szerepel, édemes mérlegelni az oldal átalakítását.

3.3. Töltsd ki a Meta Description-t

A meta leírás megszerkesztése nem egyszerű feladat. Itt is hasonlóan kell gondolkodni, mint az oldal címének meghatározásakor:

  • a meta leírás tartalmazza a megcélzott kulcsszót
  • a leírás legyen hasznos a felhasználónak
  • tartalmazzon clickbait szöveget

A meta leírást is gyakran átfutjuk a Google találatok tanulmányozása során, ezért ez is hatással van az átkattintási arányra. Ha a leírás természetes szövegkörnyezetben tartalmazza a kulcsszót – lehetőleg csak egyszer – akkor a relevanciáért megdolgoztunk. Ezután el kell érni azt is, hogy a a felhasználók úgy érezzék, hogy érdemes kattintaniuk. A magas átkattintási arány garantáltan növelni fogja oldalunk pozícióját is.

3.4. A SEO cím és leírás hossza

A SEO címsor és leírás hossza gyakran változik: más mutat jól mobilon, más mutat jól PC-n. Ráadásul időben is eltérő, hogy mikor melyik hosszúság a nyerő. Ebben a bejegyzésben így nem írom le, hogy maximum hány karaktert kell használni. Egy azonban biztos: a túl hosszú címsor és leírás csúnya és rontja a minőséget. Minden karaktert patikamérlegen érdemes itt megtervezni, mert közvetetten és közvetlenül is hatással lesz eredményeinkre a keresőben. A Marketing21 kezdőlapját például így állítottuk be, azonban érdemes megemlíteni, hogy ez is egy hosszú tesztelés és próbálgatás eredménye lett: keresőoptimalizálás tippek Marketing21 A célunk az volt, hogy a felhasználó azonnal tudja, hogy mire számíthat, ha erre az oldalra kattint. Nem árulunk zsákbamacskát, kiderül, hogy mivel foglalkozunk és miben tudunk segíteni. Ráadásul a Title szép és rendezett, a Description pedig tartalmaz cselekvésre ösztönzést (call2action).

3.5. Fókuszban a tartalom

Ha egy felhasználó kattint a weboldaladra, akkor azonnal azt akarja látni, amiért érkezett: egy cikket, termékeket és árakat, videót, esetleg egy programot. Nem szabad elterelni a látogató figyelmét idegesítő felugró ablakokkal, túl sok hajtás feletti reklámmal vagy oldalsávban megjelenő hirdetésekkel. A legjobban akkor jársz, ha a felhasználót a következők fogadják:

  • Releváns címsor
  • Releváns néhány soros lead (leírás arról, hogy miről fog szólni az oldal)

Ez a SEO trükk rengeteget segít abban, hogy csökkenjen azoknak a száma, akik kattintás után azonnal elhagyják a weboldalt.

3.6. Mobilra és táblagépre optimalizált felépítés

Ezt a pontot talán ma már nem érdemes túlmagyarázni: sokat és egyre többet internetezünk okoskütyükről. A PC/laptop használata lassan 50 százalék alá szorul Magyarországon is. A Google és a felhasználók is elvárják, hogy minden eszközön használható legyen a weboldal. Azonnal bevethető SEO tipp ugyanakkor, hogy ma már mérni is tudjuk, hogy megfelel-e az oldalunk a Google elvárásainak. A Google mobilbarát teszt segítségével néhány másodperc alatt megtudhatjuk, hogy értékeli-e a reszponzivitásért érdekében tett erőfeszítéseinket a kereső. A mobilbarát tesztet itt lehet kipróbálni: https://search.google.com/test/mobile-friendly Ha minden rendben, mobilbarát oldal eredményt kaptál, akkor itt az idő, hogy a “Küldés a Google-nak” gombra kattints. Már jelezted is a keresőnek, hogy megéri a te oldalad előnyben részesíteni a gyengébb versenytársakkal szemben. mobilbarát teszt SEO trükkök

3.7. A képek megfelelő kezelése

A legtöbb felhasználó ma már jól tudja, hogy a feltöltött képeket megfelelően kell elnevezni. Utalni kell benne arra, hogy mi található a képen és érdemes a márkához köthető szavakat is használni. Fontos azonban látni a hátterét is a történetnek: a Google jelenleg nem elég “okos” ahhoz, hogy meg tudja mondani, mit ábrázol egy-egy kép. El kell magyarázni a keresőnek, hogy mi található a képen. Ezzel elérhetjük, hogy képeink megjelenjenek a képkeresőben, valamint további támpontokat adunk a Google-nek arról, hogy miről szól az oldalunk. Nem elég azonban a fájlnevekre hagyatkozni. Minden feltöltött képnél végig kell gondolni a következőket:

  • A fájlnév utal a kép tartalmára és a megcélzott kulcsszóra?
  • Megfelelően tömörített a kép? Nem fogja túlterhelni a betöltési sebességet?
  • Sikerült megfelelően kitölreni az “Image alt text” mezőt? (a Google nagyban hagyatkozik az alt text-ben megjelenő információra, nem szabad kihagyni a kitöltést)

Ha WordPress oldalt használsz, érdemes lehet telepíteni egy képoptimalizáló programot is, például a Smush Image Compression and Optimization plugint. Töltsd le, próbáld ki ezt az azonnal használható SEO tippet és pillanatok alatt a versenytársak előtt fogsz járni!

3.8 Rövid, lényegre törő URL címek

Ha a weblapodon bonyolult, kódhoz hasonlító URL címek vannak, akkor biztosan rossz úton jársz. Nem kiemelten fontos ugyan, de érdemes rövid, oldaltartalomra utaló URL címeket használni. Például: https://marketing21.hu/reklamugynokseg/

3.9 Gyomláld ki a duplikált tartalmakat!

A SEO tippek közül talán ez az, amit leggyakrabban hagynak ki még a tapasztalt ügynökségek és webfejlesztők is. Hajlamosak vagyunk a weblapok design-os kialakítása során megfeledkezni a SEO szempontokról és bent maradnak duplikált tartalmak szerte a weboldalon. Sok webshop például leírja az oldal fix részein (oldalsáv, címsor alatti bekezdés) a szállítással kapcsolatos fontos információkat. Felhasználói szempontból ez hasznos ugyan, de a Google duplikált tartalomnak fogja érzékelni, ha számtalan URL-en megtalálja. Természetesen vannak esetek, amikor úgy döntünk maradhat a duplikált tartalom. Néha azonban érdemes végigfutni a weboldalon és átgondolni, hogy megoldható-e duplikálás nélkül is egy-egy szövegblokk.

4. Domain név választás SEO szempontból

Minden nap találkozok olyan weblapokkal, ahol a domain névben a kulcsszót erőltetik. Régen ennek jelentős szerepe volt, ma viszont kevésbé lényeges. Érdemes egy jól hangzó brand nevet használni, amire emlékezni fognak a felhasználók. Ezzel elérjük, hogy néhány hónap működés után a felhasználók elkezdik beütni a Google keresőbe a márkanevet. A Google ebből is tudni fogja, hogy érdemes megbízni a weblapodban!

5. SEO Tipp: Webhely sebesség

Soha nem volt még olyan fontos egy weblap betöltési ideje mint ma. A felhasználók nem fognak várni 5-10 másodperc alatt betöltődő weblapokra. Rákattintanak a vissza gombra és mennek a következő találatra. A Google is tisztában van ezzel a trenddel, ezért minden weblap tulajdonost arra ösztönöznek, hogy gyors betöltési időt biztosítsanak. A legtöbb ügyfelünk ilyenkor egyből a tárhelyszolgáltatóhoz rohan számon kérni a lassú betöltési időt. Valóban a szerver sebességétől is függ a gyors betöltési idő, de a webfejlesztés talán még fontosabb. Az első pillanattól arra kell törekedni, hogy gyors honlapokat készítsünk. Összeszedtünk ehhez néhány tippet:

  • Kisméretű, oldalhoz igazodó képek használata
  • Cache beállítása (WordPress oldaltulajdonosoknak például az egyszerűbb WP Super Cache vagy az összetettebb W3 Total Chache)
  • Ismerd meg a tárhelyszolgáltató által kínált lehetőségeket: egy-egy konstruktív telefonhívás a szolgáltatóhoz sokat segíthet, többször kiderült hogy évi párezer forintért gyorsabb szerverre lehet költöztetni az oldalt. A legolcsóbb tárhely általában pontosan annyit tud amennyibe kerül. Ráadásul sokszor egy-egy apró cPanel beállítással fel lehet pörgetni a sebességet.
  • Ha lehet, kerülj el minden kívülről beolvasott tartalmat: gyakran használunk olyan scripteket, amelyek külső tárhelyről olvasnak be adatokat. Néhány példa:
    • Facebook oldal
    • Külső oldalról behúzott betűtípus (Font Awsome, Google Fonts)
    • Komment bővítmény
    • Webanalitika szoftverek
  • WordPress oldalak esetében gyakori hiba a túl sok plugin telepítése és használata. Érdemes néha átnézni és tisztítani a listát
  • HTML, CSS, JS optimalizálás hardcore felhasználóknak

A betöltési idő mérésére több eszköz is használható. Leggyakrabban a Google Pagespeed Insights rendszert használjuk, de érdemes kipróbálni a Pingdom névre keresztelt ingyenes alkalmazást is. Elsőre talán bonyolultnak tűnhet ez a rengeteg megoldás. Pedig legtöbbször elég néhány apró lépés is ahhoz, hogy a weboldal mérete elfogadható szintre csökkenjen.

6. Accelerated Mobile Pages (AMP) készítése

Az AMP a weboldalaknak egy lebutított, kisebb méretű változata, ami szuper gyorsan tölt be bármilyen mobil készüléken. A Google lekezdte címkézni is ezeket a weboldalakat, megjelenik a találati listában az AMP jelölés, ami garantálja a mobilon böngésző felhasználóknak a remek mobilos felhasználói élményt. Ami talán még ennél is fontosabb: a Google előnyben részesíti azokat a honlapokat, amelyek rendelkeznek AMP verzióval. Az AMP egy nagyon hosszú téma. Ha mélyebben érdekel, itt lehet többet megtudni róla.

7. Rich Snippets és Structured Data

Az organikus találati lista helyeiért egyre keményebb verseny van. Külföldön, különösen angol nyelvterületen nagyon fontos, hogy kitűnjön vállalkozásunk a találati listából. A rich snippet egy HTML kód, ami segít a Google keresőnek jobban megérteni, hogy miről szól valójában az oldalunk. Ráadásul ezek a tartalmak keresés során meg is jelenhetnek a találati listában, így kiemelik az oldalunkat a tömegből. A magasabb átkattintási arány (CTR) pedig indirekt módon növeli az oldalunk helyezését is. Milyen tartalmakat emelhetünk ki?

  • Értékelések (például hotelek, mobilapp-ok esetében nagyon hasznos)
  • Emberek, személyek leírása
  • Termékek
  • Árak
  • Cégadatok
  • Események
  • Videók
  • Stb.

8. Linképítés

A linképítés még ma is elengedhetetlen része a keresőoptimalizálásnak. Kutatások bizonyítják, hogy a linkerő és a találati helyezés között még ma is nagyon szoros a korreláció. Néhány szempont amit érdemes szem előtt tartani linképítés során:

  • Releváns oldalakról érdemes linket szerezni
  • Figyelni kell a horgonyszövegekre, de nem szabad túloptimalizálni se
  • Ha a bejövő linkek 404-es oldalra vezetnek, érdemes átirányítani a releváns céloldalra (301 redirect)
  • Olyan linkeket érdemes szerezni, ahol már a versenytársaink is jelen vannak (link intersection linképítés)
  • A linkeket ne mindig csak a Google-nek építsük: a legjobb linkekről forgalom is érkezik
  • Kerülni kell a spam gyanús linkeket: például a gyenge katalóguslinkeket és az alacsony minőségű linképítő oldalakon elhelyezett PR cikkeket
  • A régi, spam-gyanús linkek beküldése a Google-nek egy disavow txt fájlban
  • A vendégblogolás mindig nagyon jó ötlet, még kicsi és új blogokon is

A linképítés ma gyakorlatilag egy külön iparág, így terjedelmi okokból nem tér ki erre mélyebben ez a cikk. Ha szeretnél komolyabban foglalkozni a linképítéssel, ebben a bejegyzésben jó alapokat találsz: 10 egyszerű linképítés trükk.

9. SEO Tipp: Technikai beállítások

9.1. Weblap hierarchia

A weblapkot érdemes már az első pillanattól úgy felépíteni, hogy támogassa a keresőoptimalizálást. A tartalmak herarchikus rendezése egy olyan SEO előfeltétel, amit a honlap tervezésekor is érdemes figyelembe venni. De mit is jelent ez pontosan?

  • A legfontosabb tartalom kerüljön ki a kezdőlapra
  • A további fontos tartalmak legyenek elérhetőek már a kezdőlapról
  • A kevésbé lényeges, támogató tartalmak mélyebben is lehetnek

Gyakori túloptimalizálási hiba ilyenkor, hogy a honlaptulajdonosok elérhetővé tesznek minden egyes aloldalt már a kezdőlapról. Ez se jó megoldás, hiszen így a Google nem fog tudni különbséget tenni az igazán fontos oldalak és a lényegtelen tartalmak között.

9.2. Kell-e www.?

Az ügyfelek gyakran megkérdezik, hogy szükséges-e a www. a domain elé. SEO szempontból a válasz az, hogy teljesen mindegy, csak egységes legyen az egész oldalon. Személy szerint elavultnak és feleslegesnek tartom a www. használatát a domain előtt, de ez már inkább ízlés kérdése. A cél mindenképp az, hogy minden egyes aloldal egységesen jelenjen meg.

9.3. Alacsony minőségű tartalmak tiltása

Minden weblapon vannak olyan oldalak, amelyek duplikált tartalmat okoznak. Tipikusan ilyenek lehetnek a kategória és címke gyűjtőoldalak (ha túl sok van belőle). Ezeket érdemes noindex címkével ellátni, így a Google robot tudni fogja, hogy nem kell feltérképeznie. Tapasztalataim szerint egyébként nem gond, ha a Google indexel néhány gyűjtő oldalt. A probléma akkor jelenztkezik, ha a weblapunk legtöbb oldalát emiatt nem érzékeli önálló és egyedi tartalomnak.

9.4. Eltávolított oldalak átirányítása (301)

Néha kénytelenek vagyunk egy-egy oldalt törölni: véget ér egy promóció, szüneteltetünk egy szolgáltatást, kifut egy termék a webshopból. Gyakran olyan oldlakat is törölni kell viszont, amire korábban linket építettünk vagy ahová érkezett organikus forgalom. Ezeket az oldalakat érdemes 301 permanent redirect használatával átirányítani egy-egy hasonló és releváns oldalra.

9.5. SSL beállítás (https://)

A Google elkötelezett a biztonságos online böngészés támogatásáért, ezért előnybe részesíti a titkosítást használó, biztonságos oldalakat. Érdemes beállítani legalább egy ingyenes Let’s Encrypt SSL-t az oldalunkon, így jelezhetjük felhasználóinknak és a Google-nek is, hogy megadott adataik biztonságban vannak.

9.6. A Google javaslatainak megvalósítása

A Google igyekszik a SEO szakembereket és honlaptulajdonosokat segíteni a Search Console rendszerén keresztül. Bármely weblap ingyenesen létrehozhatja a Search Console fiókját, majd a Google adatait és javaslatait felhasználva javíthat a SEO esélyein. A rendszerben emg elhet nézni a weblapunkrta mutató linkeket, a keresési forgalmat, a találati listán való megjelenés számait, a feltérképezési hibákat, valamint be lehet állítani az előnyben részesített webhely változatokat is. Ráadásul a rendszert folyamatosan fejlesztik is, így egyre több lehetőséghez jutnak használóik. Extra tipp: a search console-ban lehet beküldeni a Google-nek a disavow txt fájlt és a Sitemap (oldaltérkép) URL-t is itt lehet beállítani.

9.7. Google Search Console és Google Analytics összkötése

Érdemes mindig összekötni a két fiókot: rengeteg hasznos információhoz jut így a Google Analytics és robosztusabb SEO elemzéseket lehet készíteni. Megjelenik például a Google/Organic forgalmi forráson belül a keresési kifejezések listája is.

9.8. Egyszerű tartalom megosztás

Érdemes úgy felépíteni az oldalon elhelyezett tartalmainkat, hogy azok könnyen megoszthatóak legyenek. Be lehet állítani egy borító képet (amit a Facebook megosztásnál olvas be az üzenőfalra), címet, leírást, továbbá el lehet helyezni egy megosztás gombot is az oldalon. Ezáltal elérhetjük, hogy linkeket szerezzünk a közösségi médiából és organikusan terjedjenek a tartalmaink.

10. SEO Trükk: Mérés és elemzés

A beállításokat követően se lehet hátradőlni. A SEO egy szemléletmód, egy folyamatos befektetést igénylő marketing eszköz. Folyamatosan figyelni kell az adatokat a Google Analytics-ben és reagálni kell a kiugró értékekre. Ha változik a Google algoritmusa, könnyen hátrányba fordulhat egy olyan eszköz, ami korábban még a siker záloga volt. A tartalmainkat rendszeresen frissíteni kell, a technikai beállításokon pedig mindig lehet egy kicsit még javítani. A honlapok kersőoptimalizálása valóbjában sose fejeződik be. A sikerhez kitartó munka kell, de a jól tervezett és akaposan megvalósított SEO mindig megtérül.

Szeretnél sikereket elérni a keresőben, de nincs időd foglalkozni a SEO-val?

Ismerd meg a havidíjas keresőoptimalizálás szolgáltatást!

Keresőoptimalizálás (SEO) tippek és trükkök