Szolgáltatások
Hirdetéskezelés
Content & SEO
Rólunk
Hasznos
Marketing alapok
Online marketing
Ajánlatkérés
Facebookon, Instagramon vagy LinkedIn-en posztolni nem olyan nagy ördöngösség, gondolhatnánk, hiszen ma már nagyon sokan osztanak meg bejegyzéseket heti, vagy akár napi rendszerességgel valamilyen közösségi oldalon.
Ma már alig akad olyan személy, aki ne lenne fent a ‘hálón’, így könnyen feltételezhetjük, hogy a posztolás mesterségét nem nehéz elsajátítani. Pedig ha tartalommegosztásról van szó, nem árt jól átgondolni, hogy mit, mikor és hogyan teszünk közzé – főleg akkor, ha egy vállalkozást, terméket vagy szolgáltatást szeretnénk népszerűsíteni. Cikkünkben bemutatjuk a közösségi média stratégia fogalmát, szerepét, és ütős tippeket adunk ahhoz, hogyan tűnj ki bejegyzéseiddel a közösségi médiában.
A közösségi média stratégia röviden azt jelenti, hogy tartalmakat állítasz elő, megjelenteted és megosztod őket a márkád hírnevének és ismertségének növelése, azaz márkaépítés céljából. Ez viszont nem egyenlő néhány Facebook poszttal vagy blogbejegyzéssel, ez ennél sokkal több. Egy olyan stratégiába rendezett tevékenységet jelöl, amely hosszú távon eladásokhoz vezet, és hozzájárul a vállalkozásod növekedéséhez. Ehhez pedig elengedhetetlenek az egyedi és minőségi tartalmak, ugyanis így tudod a legeredményesebben gyarapítani a közösségi média oldalaid látogatószámát és növelni a weboldalad forgalmát. A tartalom viszont nem csak szöveget jelent: ez lehet kép, videó, animáció vagy akár infografika is.
A tartalommarketing lényege az informálás és a közösségépítés. Ha a célközönség számára releváns, hasznos és értékes információkat osztasz meg, akkor egyre több ember keresi fel az oldalad, ismeri meg a szolgáltatásod, és kötelezi el magát a termékeid iránt. Rendszeres tájékoztatással és edukációval elérheted, hogy a potenciális vevőid választ kapjanak a kérdéseikre és megoldást a problémáikra – ezzel pedig maradásra készteted őket az oldaladon. Mi több, a következő felmerülő kérdés esetén lehet, hogy a te social media platformodra kattintanak először.
A közösségi médiában óránként több millió tartalmat osztanak meg. Belegondolni is nehéz ebbe a nagy mennyiségű információáradatba, ahol a felhasználókra csak úgy zúdulnak az üzenetek. A hatalmas információs zajból nem könnyű kitűnni a saját bejegyzéseinkkel, de azért nem is lehetetlen. Egy jól kidolgozott közösségi média stratégia segít abban, hogy megnyerd magadnak a felhasználókat:
Azok a bejegyzések, amelyek színtiszta reklámról szólnak, vagyis csak a terméked és a szolgáltatásod eladására ösztönöznek, nem fogják kellőképpen felkelteni a közönséged figyelmét. Sőt, egy idő után kifejezetten bosszantónak fogják tartani, ezért kikövetik az oldalad. Ahhoz, hogy ez ne forduljon elő, értékes és hasznos információkat kell közvetítened a célközönségednek.
Ne csak arról beszélj, hogy mit vásárolhatnak meg: mutasd is be nekik, hogy miként befolyásolja pozitívan az életüket az adott termék vagy szolgáltatás. Ossz meg velük izgalmas történetek és érdekességeket. Gondolkodj olyan témákban, amelyekkel összefüggésbe hozható a vállalkozásod. Nem utolsó sorban pedig igyekezz átadni egyfajta életérzést – az emberekre ugyanis az érzelmek útján lehet a leginkább hatni.
Sokan szórakozás és kikapcsolódás céljából használják a közösségi oldalakat, ezért érdemes figyelni arra, hogy mennyire bonyolult tartalmat közölsz a felhasználókkal. Ha túlságosan belemész a részletekbe, vagy sok szakmai kifejezést használsz a posztokban, akkor az emberek nehezen értik meg a mondanivalódat. Törekedj a rövid, tömör és könnyen érthető üzenetek átadására, mert ezeket könnyebb feldolgozni és megjegyezni. Természetesen ilyenkor is ajánlott figyelni a minőségre: attól, hogy valami rövid, még nem jelenti azt, hogy nem lehet jó és izgalmas.
A változatos tartalmakat nem csak a felhasználók, de a közösségi oldalakat működtető robotok is szeretik. Minél több típusú tartalom jelenik meg az oldalon, annál értékesebb és figyelemfelkeltőbb lesz az emberek és a robotok szemében. Tehát ne csak szövegben gondolkodj a saját közösségi média stratégiád kidolgozásakor: ossz meg képeket, videókat, animációkat vagy akár gifet is a követőkkel.
A legjobb, ha ezek a képek és videók saját készítésűek – ha folyamatosan ingyenesen felhasználható (stock) fotókat közölsz az oldalon, erőltetettnek és mesterkéltnek tűnhetnek a tartalmak. Szerencsére ma már a legtöbb okostelefon képes jó minőségi fotókat készíteni, így nem kell feltétlenül profi fotós vagy videós segítségét kérned.
A közösségi média rendszeres kommunikációt igényel. Ahhoz, hogy fenn tudd tartani az emberek figyelmét, meghatározott időközönként hírt kell adnod magadról. Azzal nem érsz el jó eredményeket, ha havonta csak kétszer-háromszor posztolsz valamit, és azt is véletlenszerűen. A túl hosszú kihagyások nem tesznek jót sem az üzletnek, sem az oldaladnak.
Tervezd meg jó előre a tartalmakat, gondold végig, hogy mit és mikor szeretnél közzétenni. Használj content calendart, ahol követhető módon tudod rögzíteni a témákat, posztokat és időpontokat. A legjobb, ha időzíted is a tartalmakat, így biztosan nem felejted el megosztani őket.
Ha már rendszeresség, akkor beszéljünk egy kicsit a posztsorozatokról. Ezek azok a tartalmak, amelyek heti vagy akár havi rendszerességgel kerülnek ki az oldalra, és egy adott téma, tematika köré épülnek. Gondold végig, hogy a te vállalkozásod esetében milyen posztsorozat indítása lenne a legrelevánsabb.
Vannak munkatársaid, saját csapatod? Akkor mutasd be őket a közönségednek, hadd tudják, kik állnak az adott szolgáltatás mögött. Tégy közzé személyes és ‘behind the scenes’ tartalmakat, mert ezek szinte mindenki kíváncsiságát felkeltik. De edukatív jellegű posztsorozatot is készíthetsz, ahol bevezetheted a követőidet a szakmád rejtelmeibe. Ha tudományos információkat használsz, hivatkozz megbízható forrásokra – ezzel növelheted a hitelességed.
Ma már rengeteg emotikonnal egészíthetjük ki a posztjainkat, ne félj feldobni ezekkel a bejegyzéseidet! Hidd el, ezt a követők is díjazni fogják. Nem csak figyelemfelkeltőbb, de könnyebben érthetőbb is lesz a tartalmad, ha beillesztesz néhány hangulatjelet egy-egy szó vagy mondat után. Ha merész vagy, helyettesítheted is a szavakat egy-egy hangulatjellel, hadd gondolkozzanak el a felhasználók, mit is szeretnél mondani nekik. Azt, hogy mikor és mennyi hangulatjelet használsz egy szövegben, saját magad döntheted el, de azért vigyázz, ne ess túlzásokba.
A közösségi média nem az egyoldalú kommunikáció csatornája. Az emberek hozzászólhatnak a bejegyzéseidhez, megkereshetnek üzenetben, te pedig válaszolhatsz nekik, interakcióba léphetsz velük. Ne szalaszd el ezeket a lehetőségeket. Ha valaki üzenetet ír neked, válaszolj neki, és ha kommentek érkeznek egy poszt alá, reagáld le őket egy lájkkal vagy egy hozzászólással. Fontos, hogy a követők érezzék, van kihez beszélniük, és ha kérdésük van, arra mielőbb választ is kapnak.
A szellemes megjegyzések mindig megmosolyogtatják az embereket. A felhasználók előszeretettel olvasnak olyan tartalmakat, amiben vicces, humoros kijelentések szerepelnek, így ezeket bármikor beépítheted a tartalomstratégiádba. Persze, ismerni kell az aranyközéputat, hogy mivel szabad viccelődni és mivel nem. Vigyázz arra, hogy ne vidd túlzásba a humorizálást, mert ezzel csorbát is ejthetsz a márkádon.
Ha szeretnéd sikerre vinni a vállalkozásodat, jobb, ha nem bízod a véletlenre a közösségi média tartalmaidat. Megéri tudatosan megtervezni a bejegyzéseidet és a posztolásaidat, ez a tevékenység a közösségi média stratégia. A fenti tippek segítenek abban, hogy felvedd a kesztyűt a versenytársakkal, és komoly platformot alakíts ki szolgáltatásod népszerűsítésére. Ha nyitott vagy az új ötletekre, trendekre, és nem félsz alkalmazni ezeket, akkor az már félsiker. Hajrá!
Szerző: Vadas Henrietta, content marketing szakértő