Szolgáltatások
Hirdetéskezelés
Content & SEO
Rólunk
Hasznos
Marketing alapok
Online marketing
Ajánlatkérés
A vállalkozások évről évre szembenéznek azzal a problémával, hogy hatékony csatornákat találjanak az ügyfeleik és vásárlóik elérésére. 2022-ben pedig az online marketing eszközök a leghatékonyabb hirdetési módszerek a legtöbb iparágban.
Természetesen ez nem jelenti azt, hogy az offline marketing eszközökkel nem érdemes foglalkozni, mégis azt látjuk, hogy a marketing költések folyamatosan terelődnek az online térbe (idén már 100-bó 55 forintot digitális hirdetésekre fordítanak a vállalatok).
2022-ben számtalan online marketing eszköz között válogathatnak a cégvezetők és marketingesek. A Marketing21 marketing ügynökség pedig összegyűjtötte a leghatékonyabbak toplistáját. Ezeket az eszközöket mindenképp érdemes mérlegelni.
Megjegyzés: a toplista nem tekinthető reprezentatívnak. Minden cég és termék esetében mérlegelnie kell az alábbi eszközök várható megtérülését előzetesen. Ha cégre szabott segítségre van szükség, a marketing tanácsadást ajánljuk.
Mielőtt rátérünk a marketing eszközökre, érdemes kitérni arra, hogy mit jelent az online marketing és milyen részterületei vannak? Ahhoz, hogy tudjuk milyen eszközökről beszélünk, érdemes pontosan meghatározni a fogalmat.
Online marketing definíció: Az online marketing az a gyakorlat, amikor webes csatornákat használnak a vállalkozások arra, hogy eljuttassák üzeneteiket a termékükről vagy szolgáltatásukról potenciális ügyfeleik részére.
Az online marketing legfontosabb részterületei a szakirodalomban:
Az online marketing hihetetlen gyorsan fejlődik, ezért az eszközök népszerűsége is évről évre változik. A cikk következő részében bemutatjuk, hogy melyek jelenleg a TOP online marketing eszközök.
A 21. században minőségi weboldal nélkül nem lehet sikereket elérni. Függetlenül attól, hogy egy kis pizzériáról van szó vagy egy nagy termelő cég weboldaláról, a felhasználók elvárják, hogy gyorsan és kényelmesen információhoz jussanak. Ráadásul a legtöbb kattintás alapú fizetett hirdetés a vállalat honlapjára tereli a látogatókat, így nagyon sok múlik azon, hogy sikerül-e jó benyomást kelteni. Ha egy cég tanácsért fordul hozzánk, a weboldal audit mindig az első feladataink között szerepel.
Azt tapasztaljuk, hogy a keresőhirdetéseket manapság kezdik unalmas, maradi eszköznek tekinteni. Nem érdemes bedőlni ezeknek a tévhiteknek. A keresőhirdetések (idehaza 99%-ban a Google Ads keresőhirdetések) még ma is a legjobban célzott online marketing eszközök. A lehető legjobb forgalmat terelhetjük így honlapunkra: hirdetéseink kizárólag azoknak jelennek meg, akik éppen a mi szolgáltatásunkat keresik. A Marketing21-nél azt látjuk, hogy ezeknek a kampányoknak rendkívül magas a megtérülési rátája abban az esetben, ha professzionálisan felépített kampányokkal és minőségi céloldalakkal dolgozhatunk.
A Facebook hihetetlen változásokon ment keresztül az elmúlt időszakban: folyamatosan dráguló elérésről olvasni, adatvédelmi botrányok (például a Cambridge Analytica ügy) vágták vissza a tech óriás részvényindexeit. Ennek ellenére még mindig nagyon jó eszköz a marketingesek kezében: remek célzási lehetőségek adottak ügyfeleink megtalálására. Érdemes addig kiaknázni az eszközben rejlő lehetőségeket, amíg nem vezetnek be további szigorításokat. (további infó itt)
Meta Searchengine-nek nevezünk minden olyan oldalt, ami más keresőoldalakról merít adatokat. Máshogy fogalmazva: keresőoldalak, amelyek összehasonlítanak más keresőoldalakon található ajánlatokat. Hotelek esetében nagyon jó kis forgalmi forrás lehet például a Trivago vagy a Google Hotel Ads.
Hasonlóképp hasznos az árösszehasonlító oldalak használata is. Elektronikai termékeket értékesítő webshopoknak egyenesen kötelező a katalógus megosztása. Magyarországon a legelterjedtebb az arukereso.hu.
A SEO egy nagyon régi, de folyamatosan fejlődő online marketing eszköz. Segítségével olyan látogatókhoz juthat weblapunk, amelyekért egy fillért se kell fizetni a tech óriásoknak. Látni kell azonban azt is, hogy nagyon kemény munkát és rengeteg időt igényel egy-egy weblap keresőoptimalizálása. Az online marketingre is igaz, hogy így vagy úgy, de fizetni kell a vásárlók megszerzéséért. Ha szeretnél belevágni, olvasd végig a SEO tippek és trükkök gyűjteményünket!
Sokszor temettük már az e-mail marketinget. Mégis nagyon úgy tűnik, hogy még jó ideig velünk lesz. A profin kialakított értékesítési tölcsérek legfontosabb eleme lesz 2020-ban is az e-mail marketing. A kérdés inkább az, hogy képesek vagyunk-e minőségi tartalommal kényeztetni feliratkozóinkat. Az unalmas reklámlevelek ideje már régen lejárt.
Az átkattintási arányok csökkennek évek óta a Display hálózaton. Ettől függetlenül remek ismertséget építő eszköz és forgalmi forrás egyaránt a banneres hirdetés. A Marketing21 a Google Display hálózati hirdetéseket használja, illetve ezt kínáljuk ügyfeleinknek is. Jól célzott, minőségi tartalmakkal és profin felépített landing oldalakkal jó eredményeket lehet elérni a display hirdetésekkel.
A Google ráadásul nagyon kifinomult célzási beállításokat kínál: megjeleníthetjük hirdetéseinket a weboldalunk korábbi látogatóinak (remarketing) vagy azoknak a felhasználóknak, akik érdeklődnek a konkurencia weboldalai iránt. Ezek a beállítások ráadásul csak a jéghegy csúcsát jelentik: a lehetőségek és célközönség kombinációk száma közel végtelen.
A fogyasztók elvárják, hogy releváns hirdetéseket lássanak. Ebben pedig a dinamikus remarketing a legjobb. Az online marketing eszközök között talán nincs is hatékonyabb hirdetési forma webshopok számára.
A dinamikus remarketing hirdetés során tanulmányozni tudjuk a fogyasztók érdeklődését. A böngészési előzmények alapján megtudhatjuk, hogy milyen termékeket tekintettek meg egy-egy webshopon. Ezt követően kizárólag olyan termékeket reklámozhatunk nekik, amelyek valóban érdeklik őket.
Ha előző héten nyomtatót keresgéltek a webshopon, akkor nyomtatókkal fognak találkozni a Facebook timeline-on is. Ha fürdőruhákat nézegettek a strandszezonra, akkor a hírportálon olvasott cikk mellet fürdőruhákat kell reklámozni nekik.
Az igazán ügyes marketingesek tudják, hogy a milliós marketing büdzsé is feleslegesen elégetett pénz szórakoztató, oktató vagy elgondolkodtató tartalom nélkül. Minden cégnek ki kell használni a blogolásban rejlő lehetőségeket. Tudjuk, hogy sok vállalkozásnak nincs erre ideje, vagy egyszerűen nincs content marketing specialistája. Szerencsére manapság sok online marketing cég kínál content marketing szolgáltatást, így ez se jelent akadályt.
Ha egy vállalkozásnak sikerült körülhatárolni a célcsoportját, akkor tudhatja azt is, hogy milyen típusú oldalakat, újságokat vagy bloggereket követnek a vásárlói. Érdemes felvenni a kapcsolatot a média tulajdonosokkal (vagy egy ügynökséggel), majd elhelyezni a saját tartalmainkat a felületen. Ha a szakmád sztárjává akarsz válni, a PR cikkek igazi aranybányát jelentenek. Sokszor azt hisszük, hogy a PR cikkek eszméletlen drágák – néha tényleg azok – pedig vannak költséghatékony megoldások, média együttműködések is.
Az online marketing ügynökségek még csak most kezdik el igazán felismerni ennek a nagyszerű online marketing eszköznek az erejét: könnyedén megszólíthatók a Waze közösségi navigációs appal a közelben autózó felhasználók. Nem érdemes azonnali forgalombővülést várni a Waze-től, hiszen vezetés közben nem kattintunk át egy honlapra. A lokális márkaépítésnek viszont hatékony eszköze lehet, ha a célközönség jelentős része autóval közlekedik.
Ha kíváncsi vagy mélyebben is a Waze-ben rejlő lehetőségekre, ismerd meg szolgáltatásunkat!
Az Instagram egy gyorsan bővülő marketing eszköz: a felhasználószám növekszik, gyorsan tanul és napról napra meg tudja lepni a marketingeseket. Érdemes időben kitanulni az Instagramban rejlő lehetőségeket, mert nem lennénk meglepve, ha néhány év múlva csökkenő organikus eléréssel és növekvő PPC költségekkel találkoznánk ezen a felületen is. Ma viszont egy igazi aránybánya azoknak, akik minőségi tartalmakat tudnak készíteni.
Évről évre egyre kevesebbet olvasunk a neten, amit jól mutat, hogy az átlagos oldalon töltött idő szinte minden kategóriában csökken. Egyszerűen annyira felgyorsult az élet, hogy nincs idő hosszú értekezéseket böngészni, mindenki a gyors válaszokra kíváncsi.
A videós tartalmaknak talán ezért van akkora népszerűsége. A TikTok pedig nagyon jól felült erre a trendre és mostanra meghódította a magyar emberek okostelefonjait is.
Egy-két éve talán még lehetett azzal viccelődni, hogy a tinik használják csak a TikTok-ot, de mára ezt megcáfolták az adatok: a felhasználók többsége a gazdaságilag aktív korosztályba tartozik.
Több mint kétmillió elérhető felhasználó vár ránk a felületen alacsony hirdetési költségekkel és végtelenül pontos célzási beállításokkal. Ráadásul a tartalomgyártás se annyira összetett, mint sokan gondolják: egyszerű, rövid animációkkal és videókkal is jó eredményeket lehet elérni. TikTok hirdetéseink megtérülési aránya mostanra a Facebook-al vetekszik, de gyakran meg is haladja azt.
A Youtube, mint marketing eszköz sokkal hamarabb bekerült a hazai marketing csapatok fegyvertárába, mint a TikTok. A videómegosztó oldal töretlen népszerűsége nem véletlen: nagyon könnyen el lehet kalandozni az érdekes, hasznos vagy csak szórakoztató tartalmak rengetegében.
Hirdetőként a legfontosabb, hogy a reklám jó helyen és jó időben jelenjen meg. A Google pedig tökélyre fejlesztette az algoritmusát ennek érdekében. A megtekintett videóhoz és a felhasználó érdeklődési köréhez leginkább illeszkedő kampányok jelennek meg, így nagyon jó márkaépítő eszköz lehet a cégek kezében.
Személyes tippünk, hogy a remarketing stratégiának mindenképp legyen része a videóhirdetés, és a branding célok esetében is számolni kell a felülettel. Performance kampányoknál sajnos még nem látunk olyan megtérülési adatokat, mint az alternatív hirdetési megoldásnál, de ez nem annyira meglepő. Egy hosszabb, 10 perces oktatóvideó közepén kevesen kattintanak egy termékhirdetésre, hisz be szeretnék fejezni a videót először.