Szolgáltatások
Hirdetéskezelés
Content & SEO
Rólunk
Hasznos
Marketing alapok
Online marketing
Ajánlatkérés
Sokakban felmerülhet a kérdés, hogy miért hallani egyre többet az online marketing fontosságáról. Az internet megjelenése előtt is léteztek hirdetések, reklámok. A cégeknek sikerült megtalálnia a vásárlókat már évtizedekkel ezelőtt is, így érdemes jobban körüljárni a kérdést. Ebben a posztban erre teszek kísérletet.
A kutatások rendre kimutatják, hogy egyre több időt töltünk internetközelben, egyre többet böngészünk és egyre több idő megy el a közösségi oldalak használatára. A legjobb példa talán, hogy korábban a családok leültek a tévé készülék elé és nézték a műsorszünet reklámjait, esetleg beszélgettek is a termékekről. Az internet drága mulatság volt, amit csak kevesen engedhettek meg maguknak. Az előfizetések ára azonban egyre alacsonyabb, így egyre többet használjuk. Ma tévénézés közben is kezünkben van a mobiltelefon, ami természetesen az internethez is csatlakozik. A buszon utazva, a munkahelyen, kávézás közben, reggel és este folyamatosan online vagyunk. Márpedig a cégek hirdetéseinek is ott kell lennie, ahol a fogyasztók vannak. Ez is tisztán mutatja, hogy a társadalmi változásoknak mekkora hatása van a marketingre.
A társadalom változása mellett a marketingpiac is teljesen átalakult. Korábban – mai szemmel már hihetetlen mértékben – a tömegmédia jelentette a marketing alfáját és omegáját. Alacsony számú tévé, rádió és nyomtatott lapkiadó cégek kezében volt az hirdetési monopólium és relatív drágán lehetett megjelenni az elérhető felületeken. Sajnos ez meg is tette a hatását: máig sok KKV tulajdonos gondolja azt, hogy a marketing a nagyok fegyvere. Jó hír, hogy ez már egyáltalán nem igaz, hiszen az online marketing eszköztára gyakorlatilag a legkisebb cégeknek is elérhető.
Az interneten sokkal nagyobb a verseny és sokkal több a hirdetési lehetőség is. Vannak olyan megoldások, ahol egyetlen fillért se kell elkölteni (ha a saját munkaidőnket nem számoljuk). A fizikai hirdetések költségei természetes módon magasabbak: nyomtatni kell plakátokat, elhelyezni azokat szerte a városban vagy bedobálni postaládákba. Fel kell venni rádióhirdetéseket, tv spot-okat kell készíteni, logisztikai költségeket fizetni, stb. A magas előállítási költség és a verseny hiánya egyaránt magasra tolta az árakat. Az interneten viszont alacsony költségek mellett is lehet minőségi marketingtevékenységet folytatni.
A digitális marketing rendkívül nagy előnye, hogy jól lehet válogatni a fogyasztói csoportok között. Olyan személyre szabott hirdetéseket lehet készíteni, ami csak azokat éri el, akik valóban kíváncsiak a termékünkre vagy szolgáltatásunkra. Gondoljunk csak bele: adott egy plakátkampány a város legnagyobb közterein és egy Google Adwords keresőhirdetés. Melyik hirdetés fog nagyobb arányban elérni olyan potenciális vásárlókat, akik érdeklődnek a termékünk iránt? Az Adwords hirdetés csak azoknak fog megjelenni, akik beütik a Google keresőbe azokat a kulcsszavakat, amiket előre rögzítettünk, míg a plakátot olyanok is látják, akiknek soha nem fordult meg a fejében a termékünk megvásárlása.
A legújabb trendek már nem csak azt mutatják, hogy el kell érni a fogyasztókat, hanem aktív kapcsolatot is kell ápolni velük. A közösségi média (például Facebook, Instagram) nem csak arról szól, hogy egyirányú kommunikációt folytatunk. A vásárlók visszajelzéseket hagynak, értékelik a termékeinket, beszélgetnek a szolgáltatásainkról. Az elkötelezett fogyasztó egyszerre számít vevőnek és a cég tiszteletbeli nagykövetének is. Természetesen vannak még előnyök, amire csak akkor lehet rálelni, ha mélyen belevetjük magunkat az online marketing világába. A Marketing21 pont ebben tud segíteni, ezért javaslom a legkisebb vállalkozásoknak is, hogy térképezzék fel lehetőségeiket a segítségünkkel! A marketing többé nem egy megfizethetetlen hóbort, hanem egy racionális, megtérülő befektetés. Ha eredményszemlélettel nézzük a költségeket, akkor hamar kiderül, hogy az online marketingnél sokkal drágább, ha nem vesz részt benne egy vállalkozás!