Idővel minden cégvezető elgondolkodik a külföldi piacra lépésen. Ahogy egyre nagyobbra nő a vállalat, úgy fokozatosan egyre kisebbnek lehet érezni Magyarországot. Ráadásul a belterjes hazai környezetből azért is jó kilépni, hogy még több tapasztalatot és tudást szerezzen a cég. A nemzetközi versenyben nagyobb az innovációs kényszer, és ez jót tesz a vállalati kultúrának és fejlődésnek.

Nemzetközi CPC adatok

Ügyfeleink gyakran megkérdezik tőlünk, hogy tudunk-e segíteni a külföldi piacra lépés online marketing részében. Az első kérdések közé tartozik ilyenkor, hogy mekkora marketing büdzsét érdemes felhasználni egy-egy célországban. Ebben a cikkben segítünk eligazodni a nagyságrendek között, hiszen nagyon eltérők a PPC marketing kampányok költségei országonként.

Átlagos CPC költségek Európában

Az összes nagy hirdetési platform aukciós rendszert alkalmaz, ami azt jelenti, hogy a kereslet és a kínálat határozza meg a kattintási költségeket. Jelentős eltérések alakulnak ki emiatt országonként. A következő táblázatban azt mutatjuk be, hogy mennyi az átlagos Google Ads CPC Európában.

A táblázat első oszlopa a kattintási költséget mutatja USD-ben, a második forintban, a harmadik pedig abba ad betekintést, hogy az adott ország átlagos CPC-je hányszorosa a magyarnak. Nagyon leegyszerűsítve azzal lehet számolni a táblázat alapján, hogy azonos forgalomszerzéshez, mint Magyarországon, ennyivel kell többet fizetni az adott országban.

Az adatok a 2023 májusi árszintet tükrözik, forrás statista.com:

OrszágCPC USDCPC HUF
(USD/HUF=354)
Helyi CPC / magyar CPC
Egyesült Királyság1.22431.884.07
Svájc1.13400.023.77
Írország1.01357.543.37
Hollandia0.95336.303.17
Dánia0.91322.143.03
Belgium0.91322.143.03
Németország0.90318.603.00
Málta0.89315.062.97
Luxemburg0.86304.442.87
Franciaország0.84297.362.80
Izland0.83293.822.77
Norvégia0.81286.742.70
Svédország0.79279.662.63
Spanyolország0.77272.582.57
Finnország0.76269.042.53
Olaszország0.74261.962.47
Ciprus0.71251.342.37
Ausztria0.70247.802.33
Albánia0.65230.102.17
Portugália0.56198.241.87
Montenegró0.55194.701.83
Észtország0.52184.081.73
Lettország0.49173.461.63
Moldova0.47166.381.57
Görögország0.43152.221.43
Csehország0.39138.061.30
Bosznia és Hercegovina0.37130.981.23
Litvánia0.35123.901.17
Románia0.34120.361.13
Szlovénia0.34120.361.13
Szlovákia0.33116.821.10
Lengyelország0.30106.201.00
Bulgária0.30106.201.00
Magyarország0.30106.201.00
Horvátország0.30106.201.00
Szerbia0.2795.580.90
Fehéroroszország0.2588.500.83
Ukrajna0.1553.100.50

A külföldi piacra lépést tervező cégeknek jó kiindulási alap ez az összehasonlítás, mivel megmutatja, hogy nagyságrendileg mennyibe fog kerülni, ha forgalmat szeretnének terelni a weboldalukra. Fontos ugyanakkor megjegyezni, hogy ezek az adatok csak a Google Ads hirdetésekre vonatkoznak, valamint szektoronként és kulcsszavanként eltérhetnek.

Az átlagos érték nem jelenti azt, hogy egy-egy termék esetén ne lehetnének ennél nagyobb különbségek. Például ha Németországban erősebb a piaci verseny a vállalatirányítási rendszereket áruló cégek között, mint Magyarországon, akkor a kattintási költségek között nem háromszoros, hanem magasabb különbség lesz. Piacra lépés előtt érdemes egyeztetni marketing ügynökségekkel, és egy kulcsszókutatással pontosabb adatokhoz jutni.

Külföldi piacra lépés

Érdekesség, hogy az adatokból jól látható, hogy bármilyen gyorsan is növekednek a CPC költségek itthon, még mindig sereghajtók vagyunk szerencsére ebből a szempontból. Arra lehet tehát következtetni, hogy a CPC költségek dinamikusan fognak növekedni a következő években is.