Szolgáltatások
Hirdetéskezelés
Content & SEO
Rólunk
Hasznos
Marketing alapok
Online marketing
Ajánlatkérés
A keresőoptimalizálás (SEO – Search Engine Optimization) a keresőmarketing (SEM – Search Engine Marketing) részterülete. A SEO tevékenység célja, hogy az ügyfél weboldalát a keresőmotor organikus (fizetés nélküli) találatai között előrébb juttassuk és növeljük a keresőből érkező látogatók számát.
Gyakorlatilag havidíjas keresőoptimalizálás közben a honlapokat a keresőmotorok és a felhasználók elvárásaihoz igazítjuk. A SEO ugyanúgy előfeltétele a sikeres online marketingnek, ahogyan egy jól konvertáló marketinges szemmel felépített honlap is.
A Marketing21 SEO ügynökség tevékenysége leginkább ahhoz hasonlítható, amikor egy utcai bolt igyekszik minél szebb és figyelemfelkeltőbb kirakattal becsalogatni a vásárlókat: minél könnyebben megtalálható egy üzlet, annál több vásárló látogatja. Ha egy kirakatban olyan terméket látunk, amire már régóta vágyunk, akkor valószínűleg benézünk az üzletbe is. A nehézség viszont az, hogy egy honlapnak nem elég “csak” a fogyasztót meggyőzni, a közvetítő keresőmotorok elvárásainak is meg kell felelni.
A Marketing21 nagy tapasztalattal rendelkezik SEO projektek lebonyolításában. Részt veszünk B2B honlapok, webshopok és B2C szolgáltatók weboldalainak a keresőoptimalizálásában is.
Ügyfeleink között megtalálható multinacionális nagyvállalat és hazai tulajdonú KKV cég is. Szolgáltatásunk legnagyobb előnye, hogy nem csak a hagyományos SEO feladatok kivitelezésben segítjük ügyfeleinket, hanem a webanalitika rendszerek kiépítését is elvégezzük. Az eredmények így transzparensek és mérhetőek.
Feltérképezzük a weboldal szerkezetét, hiányosságait. WordPress CMS és más ismert keretrendszerekben elvégezzük a javításokat is.
Ma már a minőségi tartalom is a siker kulcsa. Szolgáltatásunk keretében rendszeresen szállítjuk az egyedi, marketinges szemmel megírt SEO szövegeket.
Feltérképezzük, hogy ügyfeleink weboldalait milyen keresőszavakra érdemes optimalizálni, majd a kulcsszókutatást havonta frissítjük és kiegészítjük.
Minden hónapban elküldjük a weboldal aktuális helyezéseit kulcsszavanként lebontva, így látható, hogy mennyit fejlődött a honlap. Továbbá folyamatosan elérhető webanalitikát is biztosítunk, hogy a látogatószám emelkedése is mérhető legyen.
Manapság sokat olvasni a linképítés veszélyeiről, de egy biztos: a sikeres SEO projektekhez továbbra is nélkülözhetetlenek. Kizárólag biztonságos, a márkát is építő PR linképítéssel foglalkozunk. A linképítés nálunk kéz a kézben jár a marketing-kommunikációval.
A megtérülési idő függ a piaci sajátosságoktól, a versenytársaktól, a kiindulási állapottól és a megcélzott kulcsszavaktól. Pontos becslést így nem lehet tenni, de jellemzően a hazai piacon 6-12 hónap között szokott lenni.
Ha gyors eredményekre van szükség, akkor inkább a keresőhirdetés szolgáltatást érdemes választani. Ebben a bejegyzésben lehet bővebben olvasni arról, hogy mi történik a weblappal, ha a SEO szolgáltatás elkezdődik és mikor lehet eredményekre számítani.
Mi is szeretjük a konkrét számokat, ezért a pontos adatra vágyó cégvezetőkre is gondolunk:
Az első lépés a csomag kiválasztása, a szerződés megkötése, és a hozzáférések megadása.
Második lépésként 'kick-off' meetinget tartunk, ahol megismerjük a vállalkozás sajátosságait.
Ezután beállítjuk a SEO szoftvereinket és elkészítjük a kulcsszókutatást. Így látni lehet, hogy milyen pozícióban van a honlap az értékes kulcsszavakra.
Lefuttatjuk a technikai elemzéseket és végigvisszük az előkészítő SEO beállításokat a weboldalon. Ha szükséges, javaslatainkat továbbítjuk a webfejlesztő felé, hiszen lehetnek olyan beállítások, amelyeket csak a fejlesztő tud elvégezni.
Megkezdődik a tartalomépítés, linképítés és folyamatosan mérjük az eredményeket. Havonta rank tracking beszámoló készül, és folyamatosan elérhető analitikát is biztosítunk.
A megírt SEO tartalmakat és PR cikkeket előzetesen mindig elküldjük jóváhagyásra, így biztosítjuk, hogy csak olyan tartalom kerüljön fel a honlapra, amire büszkék lehettek
A honlapok a keresőoldalakról szerzik a látogatók jelentős részét, mivel a keresőmotor az internet korzója.
Az emberek rákeresnek bizonyos kulcsszavakra, majd kiválasztják azt az oldalt, ahol úgy látják, számukra hasznos tartalmak vannak.
Ahhoz, hogy egy honlapot megtaláljanak a Google keresőben, az oldal tartalmát keresőbaráttá kell tenni. Általános elvként elmondható, hogyha egy honlap előrébb kerül a keresési listákon, akkor több látogatót fog vonzani.
A SEO-ban az egyik legfontosabb fogalom a relevancia. Minél több értékes, a szolgáltatások szempontjából releváns tartalmat kell gyártani a honlapra, így a Google számára egyértelművé válik a weblap célja. A havidíjas keresőoptimalizálás elválaszthatatlan része így a tartalomkészítés (content marketing) is, hiszen a jó tartalomnál nincs hatásosabb SEO eszköz.
A SEO során figyelembe kell venni azt is, hogy milyen a weblap linkszerkezete. Hány értékes link mutat az oldalra, illetve a honlapon belül milyen mennyiségben találhatók kereszthivatkozások.
A linképítés a keresőoptimalizálási folyamatnak az a része, amikor professzionális SEO szoftverekkel feltérképezzük a linkszerkezetet, majd az ártalmas linkeket eltávolítjuk és a hasznos hivatkozások számát növeljük.
A közösségi média szolgáltatás szintén kapcsolódik a linképítéshez és keresőoptimalizáláshoz, hiszen a közösségi médiában elhelyezett linkek és aktivitási pontszámok is értékelési szempontnak számítanak. Az egyes weboldalak értékét az alapján is rangsorolja a Google, hogy milyen aktív a közösségi médiában: minél több megosztás, kommentelés és lájkolás mérhető egy-egy oldalon, annál valószínűbb, hogy előre sorolja az oldalt a Google keresőmotor. Az online marketing így alkot egységes rendszert: minden lépcsője összefügg egymással.
A keresőoptimalizáláshoz meg kell érteni, hogy a keresőmotorok milyen módszerrel rendezik sorba a weblapokat. A Google rengeteg szempontot mérlegel a másodperc tört része alatt, mielőtt megjeleníti a találatokat.
A teljes képlet ugyan hétpecsétes üzleti titok, de adnak azért támpontot a SEO szakembereknek. A Google rangsort befolyásoló szempont például, hogy milyen gyakran jelenik meg a felhasználó által keresett kifejezés a honlapon, hogy milyen mennyiségű és minőségű tartalmat talál ott a kereső és milyen felhasználói élményt nyújt az oldal.
A keresőmotor azt is figyelembe veszi, hogy könnyen kezelhető-e a weblap, gyors-e a betöltési sebesség és megfelelően jelenik-e meg mobiltelefonon vagy táblagépen.
Prémium havidíjas keresőoptimalizálás szolgáltatásunkkal elvégezzük a weboldal technikai elemzését, javítjuk a jó helyezést akadályozó hibákat, valamint folyamatosan szállítjuk a tartalmakat és PR cikkeket is. Ráadásul a rank tracking beszámolónak köszönhetően az eredmények folyamatosan lekövethetők.
A keresőmotorok technikai követelményeket is támasztanak a weblapokkal szemben. Ilyenek például a honlap számunkra nem látható egyes részei, mint az “XML sitemap”, a “robots.txt” és a .htaccess helyes beállítása. A havidíjas keresőoptimalizálás szolgáltatás keretei között ezeket a beállításokat is elvégezzük.
A tartalom, a linkek és a technikai követelmények együttesen határozzák meg a weblapok Google helyezését és így a vállalkozások bevételeit is. A keresőmotorok ráadásul állandóan változnak: a képleten csavarnak egy kicsit és máris módosul a találati sorrend. A havidíjas keresőoptimalizálás így abban is segíti ügyfeleinket, hogy a folyamatosan változó környezetben sikeresek tudjanak maradni.
A keresőoptimalizálás nem csak egyszeri, hanem rendszeresen ismétlődő feladat. Jó hír viszont, hogy az organikus találati oldalakról érkező kattintásért nem kell fizetni a Google-nek és a befektetett energia így könnyen megtérül.
A legtöbb vállalkozásnak érdemes SEO-val is foglalkozni, mivel a keresőoptimalizálás a legjobban megtérülő marketingeszközök között van. Segítségével nem csak az organikus látogatók számát lehet növelni, de hasznos tartalmakkal is fel lehet tölteni a weboldalt.
A minőségi tartalmak, a profi webdesign hozzá fog járulni a honlap konverziós rátájának javulásához is, így a PPC kampányok megtérülési rátája is javulni fog.
A keresőoptimalizálási tevékenység beéréséhez 6-12 hónap szükséges általában, de vannak példák rövidebb és hosszabb megtérülési időre is. Ez elsősorban a piacon jellemző verseny intenzitásán múlik.
A SEO-zás nem hoz azonnali látogatókat és vásárlásokat, ellenben amikor sikerül az organikus pozíciók élére kerülni, akkor hosszútávon meg lehet tartani az eredményeket. Ezért a keresőoptimalizálás napjainkban is a legjobban megtérülő online marketing eszköz, azonban türelmesnek kell lenni, hiszen a látogatók és a konverziók számában nem azonnal fog megmutatkozni a belefektetett munka hatása.
Mi a Marketing21-nél úgynevezett rank tracking riportokkal biztosítjuk az ügyfeleket, mivel a weboldal fejlődése ennek köszönhetően folyamatosan látható a befektetési időszakban is. Mivel látszik a helyes irány, biztos lehet benne minden ügyfél, hogy hamarosan az organikus látogatók is meg fognak érkezni.
A havidíjas SEO szolgáltatás lényege, hogy rendszeresen erősítjük a weboldalt hasznos, kulcsszavakra optimalizált tartalmakkal, új landing oldalakkal, blogbejegyzésekkel és külső linkekkel. Az eredményes keresőoptimalizálás nem egyszeri beállítás, hanem folyamatos munka gyümölcse. Ezért havidíjas SEO-t javaslunk azoknak, akik új látogatókat és vásárlásokat szeretnének szerezni.
Ügyfeleinknek kétféle riportot is biztosítunk keresőoptimalizálás szolgáltatásunkhoz: egy 4 óránként frissülő, átfogó online marketing jelentést, valamint egy havi rank tracking elemzést is. Így nemcsak az organikus pozíciók fejlődését, de az organikus kattintásokból érkező látogatók számát, a legnépszerűbb kulcskifejezések, legtöbbet kattintott landing oldalak is megfigyelhetők.
Ha már tudod, hogy milyen szolgáltatásra van szükséged, az első lépés az ajánlatkérés. Ezután két munkanapon belül felkeresünk, és egy rövid egyeztetést követően elküldjük az ajánlatunkat.
Ha segítséget kérsz a legjobb marketing eszközök azonosításában is, az első lépés egy előzetes konzultáció. A tanácsadás ára 30.000 forint, de megrendelés esetében egy 30.000 forint értékű kedvezményt írunk jóvá bármely szolgáltatásunkra, így a marketing tanácsadás gyakorlatilag ingyenes.
Keresőoptimalizálási csomagjainkat úgy állítottuk össze, hogy a SEO-zás minden részterületét lefedjék és minden vállalatméret mellett elérhetők legyenek. A csomagoknak szövegírás, linképítés, technikai beállítások és versenytárselemzés a tartalmuk. A különbség szövegírásban, landing page és blogcikk készítésben és a PR cikkek mennyiségében van.
Ajánlatadás előtt mindig megismerjük a kitűzött üzleti célokat, és a célpiacot is. Ezután megmutatjuk, hogy a projekthez igazítva milyen csomagokkal lehet a legjobb eredményeket elérni.
A keresőoptimalizálásnak a kulcsszavakra optimalizált tartalomgyártás csak egy része. A SEO egy összetettebb marketing eszköz, ami magában foglalja az oldalra mutató linkek erősítését, a weboldal sebesség optimalizálását és egyéb technikai tényezőket (pl. megfelelő technikai beállítások). Kivitelező cégként oktatással ugyan nem foglalkozunk, de ügyfeleinknek gyakran segítünk a kulcsszavak helyes használatában. A tényleges eredmények eléréséhez önmagában a tartalomgyártás viszont nem lesz elegendő.
Ebben az esetben a blogos kulcsszavakat felhasználva blog cikkeket készítünk a weboldalra, hiszen ezek - amellett, hogy az oldalra látogatók számára érdekes és értékes információkat tartalmaznak - jelentősen erősítik a többi aloldalt és összességében a weboldal SEO eredményeket is. A Google és a vásárlók szemében hitelessé válik a weboldal a szakmai cikkek által.
A megfelelő kulcsszavak felkutatásához több programot és szoftvert is használunk. A Google Ads KeyWord Planner nagyon jó kiindulási pont, de SEO eszközeinkkel a versenytrásak kulcsszavait és a kapcsolódó kifejezéseket is meg tudjuk találni.
Az együttműködés kezdetén gyakrabban szervezünk videóhívást vagy telefonos egyeztetést, hiszen akkor tudunk jól dolgozni, ha minden információ a rendelkezésünkre áll és megértjük a vállalkozás céljait és értékeit. Később, amikor a közös munka már gördülékeny, csökkentjük a megbeszélések gyakoriságát. Azonban ez nem jelenti azt, hogy nem tájékoztatjuk az ügyfeleket: kérdés esetén munkaidőben folyamatosan rendelkezésre állunk akár telefonon akár videóhívásban.