Van egy sikeres vállalkozásod a KKV szektorban, melyet a legtöbb helyi lakos ismer és az üzlet által nyújtott szolgáltatásokat gyakran igénybe is veszik? Ha szeretnéd ezt az állapotot hosszútávon fenntartani és ha lehet, még népszerűbbé és jövedelmezőbbé tenni az üzletedet, akkor van néhány nagyon hasznos tippünk számodra.

Ha népszerű az üzleted, akkor biztosan igénybe vettél már néhány online marketing eszközt. Van egy weboldalad, indítottál egy Facebook oldalt, sőt, még a Google Cégem rendszerébe is regisztráltál, hogy minél több helyen felbukkanhass a világhálón. Azt kell mondjuk, ez egy tökéletes kiindulópont, innen már csak egy apró ugrás, hogy fényévekkel lekörözhesd a versenytársaidat.

Van honlapom és Google Cégem fiókom, ez nem elég?

Valójában azzal, hogy beindítottad a weboldaladat és regisztráltál a Google My Business rendszerébe, hatalmas előnyre tettél szert versenytársaiddal szemben. Azonban ez nem elég, hiszen ha nem tudatosan használod ezeket az online marketing eszközöket, akkor a konkurencia hamar utolérhet az online térben. Számodra már bizonyára nem idegen a helyi keresőoptimalizálás fogalma, amely egy nagyon hatékony és pénztárcakímélő online marketing megoldás. Azonban fontos, hogy ne csak laikusként használd, hiszen ezzel elveheted magadtól a legnagyobb előnyöket.

Milyen előnyöket tudok még kihasználni a local SEO-ban, ha a legjobb akarok lenni?

Számos olyan új lehetőség van, amire érdemes odafigyelni. Ebbe a körbe tartozik a vélemények kezelése, a folyamatos aktualizálás és a virtuális séta használata. Most segítünk neked megismerni ezeket!

Vélemények kezelése Google Cégem fiókban

Mikor bemegy hozzád egy vásárló, mosolyogsz és igyekszel kellemesen elcsevegni vele, hogy jól érezze magát nálad. Hasonlóan működik ez az online térben is. A vállalkozásoddal kapcsolatban érkezett értékelések és vélemények megválaszolása nagyon fontos. Egyrészt így kommunikálhatsz a vásárlóiddal, megköszönheted a pozitív visszajelzéseket, negatív kommentek esetén pedig reagálhatsz rájuk vagy megkérdezheted, mi volt a probléma. Lássuk be, szemtől szembe elég kevés ember mondja meg, ha valami elnyerte tetszését, de a hibákat sem feltétlenül teszik szóvá. A virtuális térben viszont más a helyzet, itt kvázi „arc nélkül”, a monitor mögé bújva fogalmazhatják meg a véleményüket, ami építő jellegű lehet számodra. A Google Cégem rendszerén keresztül viszont nem csak megnézheted, mi a véleménye az embereknek a vállalkozásodról, de válaszolhatsz is a beérkező visszajelzésekre. Fontos, hogy minden értékelésre adj választ akkor is, ha rosszul esnek. Ha megtudod, mi volt a probléma forrása, tudsz rajta változtatni és igazából még jól is kijöhetsz a dologból. Azt írta valaki, hogy lassú volt a kiszolgálás? Kérdezd meg, mikor járt nálatok és járj utána, hogy miért kellett sokat várakoznia a vendégednek!

Folyamatos aktualizálás

Az, hogy egyszer létrehoztad a Google My Business fiókodat, nem jelenti azt, hogy most már évekig rendben lesz minden és nem kell vele tovább foglalkoznod. Ahogy egy weboldalt, egy Facebook oldalt, egy Instagram oldalt vagy akár az üzleted kirakatát és a szolgáltatásaid listáját, folyamatosan aktualizálni és frissíteni kell. Tölts fel új fotókat, mutasd meg az újdonságokat, de figyelj oda arra is, hogy ha esetleg változik a nyitvatartás, azt is tedd közzé a Google Üzletem fiókban. Nincs annál idegesítőbb, mint mikor zárva talál az ember egy üzletet, pedig a világháló szerint még bőven nyitva kellene lennie. A lényeg, hogy nyújtsd vevőidnek azt, amit te is elvárnál a helyükben egy vállalkozástól.

Virtuális séta

A virtuális séta segítségével gyakorlatilag bárkit beengedhetsz az üzletedbe online. Még mielőtt megijednél ettől az egésztől, gondolj bele egy kicsit! Téged mivel tud a legjobban magával ragadni egy kávézó, egy panzió, egy étterem, rendelő, konditerem vagy akár egy szépségszalon? Egy üzlet hangulata azonnal megérint, amint belépsz a helyre. Látod a berendezést, a színeket és a stílust. Éppen ezért érdemes úgynevezett virtuális sétára invitálni a potenciális vásárlókat. Ez azt jelenti, hogy üzletedről belső 360°-os fotók készülnek, így legyen bármilyen nagy is a tér, az érdeklődők végig tudnak sétálni benne.

A virtuális túrának több előnye is van: egyrészt legutóbb 2013-ban jártak Magyarországon a Google kamerái, az utcaképeken ezért még az akkori homlokzat látszik. Ha akkor még egy másik bolt állt az üzleted helyén vagy azóta felújították a homlokzatot, érdemes minél előbb aktualizálni a Google Cégem fiókot. A másik nagy előny, hogyha valaki turistaként érkezik a városba, neked kell a leginkább meggyőzőnek lenned ahhoz, hogy ne a konkurenciához térjenek be. Lássuk be, néhány fotó nem tudja visszaadni azt az érzést, mint amikor online bejárhat az ember egy komplett belső teret. Ez egy olyan innováció, amely később bármilyen online marketing kampánynál felhasználható lesz. Felpakolhatod a közösségi oldalakra, ott lehet a weboldaladon, de még hírlevélbe is könnyedén beilleszthető.

Időpontfoglalás

Csörög a telefon, pittyen az e-mail, de a közeli ismerősök még messengeren vagy SMS-ben is írnak, hogy szeretnének időpontot foglalni és igénybe venni a szolgáltatásaidat. A naptárad kész káosz és folyamatosan azon gondolkozol, hogy lehetne áthidalni ezt a problémát, hiszen egy vendéget sem szeretnél elveszíteni, de lassan már nem tudod követni, kit hova írtál be. A Google most erre is megoldást nyújt! Amikor valaki keres egy éttermet vagy akár egy szépségszalont a közelben és megtalálja a számára szimpatikus szolgáltatót, akkor közvetlenül a Google-ből – amely egyébként egy weboldalba is integrálható felületet nyújt – gyorsan, egy kattintással tud bejelentkezni egy még szabad időpontra. A vendég egyszerűen kiválasztja a számára megfelelő időpontot, majd megadja a nevét, a címét és a telefonszámát és rögtön be is érkezik a foglalása. Ha befut hozzád egy ilyen foglalás, egyszerűen csak vissza kell igazolnod a vendég számára, hogy várod őt szeretettel. Nem kell aggódnod nem fog illetéktelenek kezébe kerülni sem a te, sem pedig a vásárlóid adatai. Így lesz egy online naptárad, amire egyszerűen néha csak rá kell frissíteni és már látod is, mikor érkezik a következő ügyfél.

Hogy tudom tudatosan használni ezeket az online marketing eszközöket?

Minden felsorolt eszköznek az alappillére, hogy megismerd a célközönséged és a hozzád betérő embereket. Az ügyféligényeknek megfelelően tudod így kialakítani az online tartalmakat és az üzleted. Az újdonság mindig vonzó az emberek számára, viszont ha ezt úgy vezeted be, hogy nem csak a vállalkozás profiljának, de a szolgáltatásokat igénybe vevők ízlésének is megfelel, annál jobb kombináció nem létezik. A Google Cégem segítségével megismerheted az üzleted iránt érdeklődők online szokásait és közzétehetsz olyan információkat, amelyeket hiányoltak. Például ha azt látod, hogy gyakran böngészik a feltöltött fotókat, készíts még többet!

Érdemes minél előbb kihasználnod ezt az innovációt, hiszen akár rögtön megelőzheted versenytársaidat. Olyan ez, akárcsak 2004-ben, amikor azok, akik azonnal kihasználták a keresőoptimalizálás előnyeit, hatalmas népszerűségre és bevételnövekedésre tettek szert.

Nagy László
Lokális keresőoptimalizálási szakértő, 360 Marketing

Azoknak a vállalkozásoknak nyújtok segítséget, akik a személyes kapcsolatfelvételek számát szeretnék növelni. Több éves marketing és SEO tapasztalattal segítem ügyfeleimet a bevételek növelésében.

Tetszett a bejegyzés? Akkor a megfelelő marketing cél kiválasztásáról szóló bejegyzésünket imádni fogod!