Szolgáltatások
Hirdetéskezelés
Content & SEO
Rólunk
Hasznos
Marketing alapok
Online marketing
Ajánlatkérés
Mai, COVID utáni világunkban a szállodák sikerének egyik nélkülözhetetlen összetevője a megfelelő online marketing stratégia megválasztása. A pontosan meghatározott célok, a helyesen beállított mérések és a vendégigényeket követő marketingtevékenységek összehangolása segít a márkaépítésben és a direkt, jutalékmentes foglalások számának növelésében. Cikkünkben összeszedtünk 5+1 alapvető hotel marketing eszközt, amelyek segítenek elérni ezeket a célokat.
A szálloda honlapjának tükröznie kell saját, házon belüli szolgáltatásai színvonalát és a hotel arculatát is. Közhely, de a vendégek ma már általában nem utazási irodák katalógusaiból válogatnak, hanem okostelefonjuk segítségével online tájékozódnak.
Amennyiben honlapunk lassan tölt be, nem mobilbarát a kialakítása, nehézkes vagy bonyolult a foglalási folyamat, az oldal nem tartalmaz megfelelő mennyiségű és minőségi releváns információt, akkor a látogatók megszakítják a böngészést és másik szállodát fognak keresni. A teljesség igénye nélkül csak néhány pont, amire érdemes figyelni:
A keresőoptimalizálás egy hosszú távú marketingeszköz, hiszen míg a megadott kulcsszavakra és kifejezésekre egy-egy PPC kampány néhány nap alatt már foglalásokat tud hozni, addig a keresőoptimalizálás 6-12 hónap alatt éri el a megtérülési szintet a megfelelő tartalmak, beállítások és linkek segítségével. Ez nem jelenti azt, hogy ebben az időszakban nem lesz eredménye a tevékenységnek, de igazán nagy változást csak az első fél év után remélhetünk. Cserébe viszont egy olyan marketing eszközzel gazdagodik a szálloda, amelynek nincs párja megtérülés tekintetében.
Mivel egy-egy foglalást akár 10-20 látogatás is megelőzhet a honlapon, érdemes több aloldalt létrehozni és számos olyan keresőszót megcélozni, amire rákeresnek a potenciális vendégeink.
Szálláshelyként a Google My Business fiók talán majdnem olyan fontos elem, mint maga a honlap. Amint a látogató rákeres egy szálloda nevére a keresőben, azonnal megjelenik a jobb oldalon az üzleti Google fiókon beállított kiemelt képpel, térképes megjelenítéssel, valamint elérhetőségekkel.
A helyes beállításokkal és a foglalási rendszereken keresztül elérhető kampányok segítségével azonnal foglalható a szálloda, de a Szoba Foglalása gomb is a Google által létrehozott aloldalra viszi a látogatót, mely szintén az üzleti fiókba feltöltött tartalomból építkezik.
Bármely keresési vagy közösségi média felületet veszünk alapul, a hirdetések megjelenítése előnyt élvez az organikus tartalmakhoz képest. A megváltozott utazási és foglalási szokások miatt a turisztikai szereplők közül is sokkal többen vannak jelen a hirdetési piacon. Hatékony hirdetési stratégiával, egymást kiegészítő kampányokkal és ügyesen megválasztott kulcsszavakkal alacsony költségvetés mellett is nagyon rövid idő alatt lehet kimagasló eredményeket elérni akár a Google Ads kereső, display vagy remarketing hirdetései segítségével, akár közösségi média hirdetésekkel.
A sikeres közösségi média jelenlét alapja a minőségi, rendszeres tartalomközlés, mely segítségével nem csak bizalmat és aktív követőtábort lehet építeni, de a szállodai honlap látogatottságára és a közvetlen foglalások számára is pozitív hatást gyakorol.
Nem elég csak az akciók és a szálloda stock fotóinak közlése: interaktív, érdekes és a látogató számára hasznos információt is kell nyújtani. A témák száma szinte végtelen: lehet írni a szálloda új szolgáltatásairól, a közeli látnivalókról, programlehetőségekről, de praktikus utazási tippek is részét képezhetik a tartalom stratégiának. A szórakoztató és edukatív tartalmak közé pedig be lehet sorolni a promóciós üzeneteket is.
Mindezek mellett a közösségi média a márkaépítésnek is kiváló terepe. Tökéletes helyszíne az új akciók, szakmai és közönségdíjak megosztásának, és emberileg közelebb tudja hozni a szállodát például az ott dolgozó kollégák vagy a vállalat CSR-tevékenységének bemutatásával.
Az egyik legfontosabb része a kommunikációs stratégiának az, ahogy az online térben (is) kommunikálsz vendégeiddel. Az értékelési lehetőségeknek köszönhetően vendégeid azonnal megírhatják tapasztalataikat, megoszthatják fotóikat a legkülönbözőbb felületeken a Tripadvisortól az OTA felületeken át egészen a közösségi média és a Google Cégem oldalig.
A vélemények kezelését nevezzük összefoglalóan online reputáció managementnek, amelyet sok esetben pont a szálloda marketing vagy quality managere tud leghatékonyabban elvégezni. Ez első hallásra talán meglepően hangzik, de még a negatív kommentek korrekt megválaszolása is pozitív hatással van a szálloda megítélésére, hiszen az online térben az adott probléma megválaszolása mellett a még bizonytalan, döntési fázisban levő vendégeket győzzük meg arról, hogy ha ott-tartózkodása során bármi balul sül el, akkor is számíthat a hotel támogatására.
Több éves szállodai marketing tapasztalattal rendelkezünk, az egyéni szállásadóktól a nemzetközi szállodaláncokig dolgoztunk már együtt online marketing területen. A bemutatott eszközök és megoldások tapasztalataink alapján mind működőképesek és segítik a kitűzött célok elérését.
Természetesen nem minden szálláshelynek van szüksége minden eszközre, de vannak olyan esetek, amikor még több hirdetési megoldásra is szükség lehet. A lista nem teljes, de olyan erős, stabil alapokat tud adni a turisztikai szektor vállalkozásainak, amellyel a jelenlegi, kiélezett piaci helyzetben is versenyelőnyhöz tudnak jutni a konkurenciához képest.
Szerző: Szijjártó Péter, Account Manager