A Google AdWords keresőhirdetés bemutatás

A keresőmarketing – angolul “Search Engine Marketing” (SEM) – egy alapvető online marketing eszköz, aminek a segítségével a honlapok a keresőmotorok találatainak az elejére kerülhetnek. A keresőmarketingen belül két részterületet különböztetünk meg: a keresőhirdetést és a keresőoptimalizálást (SEO – Search Engine Optimization). Utóbbi foglalkozik az organikus találati helyezéssel. Ilyenkor nem kell a hirdetések elhelyezéséért díjat fizetni, azonban rendkívül munka- és időigényes. A leggyorsabb eredményeket a keresőhirdetés hozza (SEA – Search Engine Advertising). A fizetett megjelenések segítségével bármely weblap azonnal a keresőmotorok elejére kerülhet. Magyarországon szinte kizárólag a Google keresőmotort használják az internetezők, ezért a keresőhirdetés gyakorlatilag a Google AdWords kampányokat jelenti.

Felkeltette érdeklődését az AdWords szolgáltatás?

Kérjen ajánlatot keresőhirdetés kampányokra!
Ajánlatkérés
Google AdWords keresőhirdetés - keresőmarketing - Marketing21

Az AdWords rendszer

Az AdWords egy összetett hirdetési felület, ahol megadhatjuk a célzási beállításokat és a keresési kulcsszavakat. Ezek azok a kifejezések, amelyek begépelése esetén azt szeretnénk, hogy kiemelt helyre kerüljön a weblapunk. A Google AdWords hirdetés egy összetett licitálási rendszert használ, ami figyelembe veszi az oldalunkon található információ minőségét (a keresés szempontjából mért relevanciáját), valamint azt, hogy mennyit vagyunk hajlandóak fizetni egy-egy látogatóért.

Az AdWords keresőmarketing egyik előnye, hogy abban az esetben kell csak fizetni a szolgáltatásért, ha valaki rákattint a Google hirdetésre. Az alábbi példában egy bio termékeket áruló webshopra kerestünk rá. A találati mező felső részén helyezkednek el a fizetett keresőmarketing hirdetések. A weblapunk azonban megjelenhet a lap alján, vagy a második oldalon is.

A Google hirdetés előnyei

  • A hirdetés jókor van a legjobb helyen: nagyon jól célozható hirdetés, hiszen kizárólag azoknak jelenik meg, akik épp a termékünket keresik.
  • A keresőmotorról érkező látogatók a vásárlási folyamatnak nem az elején járnak. A látogatók már tudják, hogy szükségük van a termékre, így többségében már nem kell meggyőzni őket a szolgáltatás előnyeiről. Elég a szolgáltató/gyártó előnyeit hangsúlyozni.
  • Nem kell hónapokat várni az eredményekre, a kampány beállítása után azonnal érkeznek a látogatók, érdeklődők.
  • Csak akkor kell fizetni, ha valóban rá is kattintanak a hirdetésre.
  • A keresőmarketing ára attól függ, hogy a licitáló versenytársak mennyit költenek erre a szolgáltatásra, tehát olcsóbb és drágább kulcsszavakat is lehet célozni.
  • Ha kevésbé népszerű keresőszavakra, kifejezésekre célzunk, akkor olcsóbban juthatunk egy-egy kattintáshoz, de kevesebb releváns forgalom is várható az oldalunkon. A költéseket azonban végig a hirető uralja.
  • A marketing szolgáltatások árához képest nagyon alacsony díjért lehet új megrendelőkhöz, vásárlókhoz jutni.

Az AdWords kampány kulcsszavainak kiválasztása

A kulcsszótervezés a keresőmarketing legösszetettebb része. Szerencsére a Google AdWords és a Google további szolgáltatásai sok segítséget nyújtanak ebben. Egy jól teljesítő kampányhoz gondos tervezés, folyamatos felügyelet és rengeteg tesztelés szükséges. Figyelembe kell venni, hogy milyen kulcsszavak relevánsak a termék szempontjából, milyen kulcsszavakra optimalizált a céloldal (lásd keresőoptimalizálás – SEO szolgáltatásunkat), mekkora a verseny egy-egy kulcsszó esetében és milyen kifejezéseket hajlamosak beütni a keresőmotor felhasználói. Az AdWords hirdetésbe megéri befektetni a pénzt és energiát, mert nagyon jó megtérülést lehet elérni a segítségével.

Felkeltette érdeklődését az AdWords szolgáltatás?

Kérjen ajánlatot keresőhirdetés kampányokra!
Ajánlatkérés

A keresőhirdetés ára és várható költségei

A kampány költségei két részre oszthatóak: egyrészt számolni kell a reklámelhelyezés árával, amit a Google automatikusan von le a megadott bankkártyáról; másrészt számolni kell az ügynökségi díjjal is. A Marketing21 egyszeri kampánytervezési költséget és rendszeres havi kampánymenedzsment díjat számít fel, ami a kampány összetettségétől és nagyobb költségvetés esetén a hirdetési kerettől függ (százalékos díjazás modell). A Google reklámelhelyezés kattintásonként fizetendő díja függ a hirdetés céloldalának minőségétől és a piaci versenytől is. Egy-egy kattintás 1 forinttól akár több száz forintig is terjedhet Magyarországon, de külföldön az 1000 forint feletti kattintási költség se ritka. A hirdetésaukciós rendszer megértésében ez az angol nyelvű videó tud segíteni.