Az E-mail marketing (EDM) bemutatás

Az EDM angol rövidítés, jelentése “e-mail direct marketing”, vagy “electronic direct marketing”. Amikor e-mail kampányokról beszélünk a legtöbb embernek sajnos a kéretlen levelek (spam) jutnak az eszébe. Jó marketinges természetesen nem használ ilyen eszközt, hiszen semmi értelme több ezer, vagy több tízezer embernek elküldeni olyan direkt marketing üzenetet, ami nem is érdekli a címzettet. Az e-mail marketing azonban professzionálisan is kivitelezhető és az egyik leghatékonyabb marketing eszköz lehet még ma is.

Miért érdemes foglalkozni az EDM kampányokkal?

Az e-mail marketinget már sokan leírták, azonban az okostelefonok megjelenésével újból egyre népszerűbb eszköz. A kiküldött levelek azonnal olvashatóak út közben vagy a tévé előtt ülve. A direkt marketing ma már többet jelent, mint reklámüzenetek küldését: a hatékony kampányok egyszerre osztanak meg érdekes tartalmakat és ösztönzik az ügyfelet vásárlásra. Egy érdekes hírlevélbe csomagolt reklámüzenetnél kevés hatékonyabb eszköz van.

Felkeltette érdeklődését az e-mail marketing szolgáltatás?

Kérjen ajánlatot EDM rendszerek kivitelezésére!

Ajánlatkérés
E-mail marketing ikon - Marketing21

Hogyan javítja az e-mail marketing más kampányok megtérülését?

Valamilyen formában minden online értékesítésre szakosodott honlap fizet a látogatóért: Adwords hirdetésekkel, a keresőoptimalizálásra fordított idővel vagy minőségi tartalmak generálásával. A honlapokra és webshopokra érkező látogató tehát hatalmas érték! A látogatók jelentős hányad sajnos nem lehet azonnal az első látogatásnál konvertálni, azonban pazarlás az is, ha nem teszünk meg mindent annak érdekében, hogy kapcsolatban maradjunk velük. Egy-egy ingyenes hírlevél, e-mail tanfolyam vagy kupon remek eszköz arra, hogy a látogatók elérhetőségét megszerezzük és kapcsolatban maradjunk velük a honlap elhagyása után is.

Az e-mail direct marketing előnyei

  • Alacsony közvetlen költségek
  • Lehetőség azonnali reakció kiváltására (call-to-action)
  • Személyre szabott üzenetek különböző fogyasztói csoportoknak
  • Az EDM kampányok eredménye remekül mérhető (megnyitás, kattintás, konverzió)
  • Tesztkampányt is lehet indítani és megismerhetjük a vásárlóinkat egy-egy minta megszólításával
  • Jól célzott eszköz: akik feliratkoznak, biztosan érdeklődnek a termék/szolgáltatás iránt

EDM adatbázisépítés

Az adatbázisépítés az egyik legfontosabb marketing feladat, hiszen adatbázis nélkül nincs direct marketing! Tudnunk kell, hogy kik a vásárlóink, kik érdeklődnek a termékeink iránt, valamint el kell tudnunk érni őket különleges ajánlatainkkal. Az e-mail marketing kampányok csak akkor lehetnek sikeresek, ha sok érdeklődőhöz eljutnak a levelek. Ezen a ponton kapcsolódik az EDM több online szolgáltatáshoz is: a honlapnak arra kell ösztönöznie a látogatókat, hogy iratkozzanak fel, valamint a közösségi média segítségével is lehet direkt marketing adatbázist építeni.

A tartalom és az e-mail kampányok

A Marketing21 kizárólag olyan EDM kampányokat készít, ahol a címzettek korábban kifejezték érdeklődésüket a termék vagy szolgáltatás iránt, valamint engedélyt is adtak arra, hogy a postafiókba levelek érkezzenek. Nagyon fontos, hogy az elküldött üzenetnek mindig hasznosnak, érdekesnek vagy újdonságnak kell lennie. Azt is el kell érni, hogy a potenciális vásárlók ne iratkozzanak le a listáról! Ezen a ponton kapcsolódik e-mail marketing termékünk a Szövegírás és content marketing szolgáltatáshoz, hiszen a jó tartalom az e-mail marketing sarokköve is.

Felkeltette érdeklődését az EDM szolgáltatás?

Kérjen ajánlatot e-mail marketing rendszerek kialakítására!

Ajánlatkérés