A keresőoptimalizálás (SEO) bemutatás

A SEO ugyanúgy előfeltétele a sikeres online marketing kampányoknak, ahogyan egy jól konvertáló marketinges szemmel felépített honlap is. A keresőoptimalizálás (SEO – Search Engine Optimization) a keresőmarketing (SEM – Search Engine Marketing) azon részterülete, amikor a weblapot a keresőmotor organikus (fizetés nélküli) találatai között kívánjuk előrébb juttatni. Gyakorlatilag keresőoptimalizálás közben a honlapokat a keresőmotorok elvárásaihoz igazítjuk.

A SEO tevékenység leginkább ahhoz hasonlítható, amikor egy utcai bolt igyekszik minél szebb és figyelemfelkeltőbb kirakattal becsalogatni a vásárlókat: minél könnyebben megtalálhatóvá egy üzletet, annál több vásárló látogatja. Ha egy kirakatban olyan terméket látunk, amire már régóta vágyunk, akkor valószínűleg benézünk az üzletbe. Egy honlapnak nem elég “csak” a fogyasztót meggyőzni, a közvetítő keresőmotorok elvárásainak is meg kell felelni.

Felkeltette érdeklődését a keresőoptimalizálás?

Kérjen ajánlatot SEO szolgáltatásokra!

Ajánlatkérés
Keresőoptimalizálás (SEO): Google keresőrobot illusztráció - Marketing21

Miért kell keresőoptimalizálni a weboldalakat?

A honlapok a keresőoldalakról szerzik a látogatók jelentős részét, mivel a keresőmotor az internet korzója. Az emberek rákeresnek bizonyos kulcsszavakra, majd kiválasztják azt az oldalt, ahol úgy látják, számukra hasznos tartalmak vannak. Ahhoz, hogy egy honlapot megtaláljanak a Google keresőben, az oldal tartalmát keresőbaráttá kell tenni. Általános elvként elmondható, hogyha egy honlap előrébb kerül a keresési listákon, akkor több látogatót fog vonzani. A SEO-ban az egyik legfontosabb fogalom a relevancia. Minél több értékes, a szolgáltatások szempontjából releváns tartalmat kell feltölteni a honlapra, így a Google számára egyértelművé válik a weblap célja. A keresőoptimalizálás elválaszthatatlan része a tartalomkészítés (content marketing) is, hiszen a jó tartalomnál nincs hatásosabb SEO eszköz. Tartalom alatt pedig nem csak szöveges leírásokat kell érteni, hanem képeket, videókat és multimédiás információkat is.

A keresőoptimalizálás (SEO) néhány fontos lépése

A keresőoptimalizáláshoz meg kell érteni, hogy a keresőmotorok milyen módszerrel rendezik sorba a weblapokat. A Google rengeteg szempontot mérlegel a másodperc tört része alatt, mielőtt megjeleníti a találatokat. A teljes képlet ugyan hétpecsétes üzleti titok, de adnak azért támpontot a SEO szakembereknek. A Google rangsort befolyásoló szempont például, hogy milyen gyakran jelenik meg a felhasználó által keresett kifejezés a honlapon, hogy milyen mennyiségű és minőségű tartalmat talál ott a kereső és milyen felhasználói élményt nyújt az oldal. A keresőmotor azt is figyelembe veszi, hogy könnyen kezelhető-e a weblap, gyors-e a betöltési sebesség és megfelelően jelenik-e meg mobiltelefonon vagy táblagépen is a PC mellett.  A túloptimalizált szövegek azonban ugyanúgy károsak lehetnek, hiszen ha egy keresési kifejezés gyakorisága túl magas, akkor marketingszemétnek minősíti azt a Google.

Linképítés és közösségi média

A SEO során figyelembe kell venni azt is, hogy milyen a weblap linkszerkezete. Hány értékes link mutat az oldalra, illetve a honlapon belül milyen mennyiségben találhatóak kereszthivatkozások. A linképítés a keresőoptimalizálási folyamatnak az a része, amikor felmérjük a linkszerkezetet, majd a haszontalan (vagy egyenesen ártalmas) linkeket eltávolítjuk, valamint a hasznos linkek számát növeljük. A közösségi média szolgáltatás szintén kapcsolódik a linképítéshez és keresőoptimalizáláshoz, hiszen a közösségi médiában elhelyezett linkek és aktivitási pontszámok is értékelési szempontnak számítanak. Az egyes weboldalak értékét az alapján is rangsorolja a Google, hogy milyen aktív a közösségi médiában: minél több megosztás, kommentelés és lájkolás mérhető egy-egy oldalon, annál értékesebbnek tartja azt a keresőmotor.

Technikai SEO követelmények

A keresőmotorok technikai követelményeket is támasztanak a weblapokkal szemben. Ilyenek például a honlap számunkra nem látható egyes részei, mint az “XML sitemap”, a “robots.txt” vagy a .htaccess helyes beállítása. A tartalom, a linkek és a technikai követelmények együttesen határozzák meg a weblapok Google helyezését és így a vállalkozások bevételeit is. A keresőmotorok ráadásul állandóan változnak: a képleten csavarnak egy kicsit és máris módosul a találati sorrend. A keresőoptimalizálás nem csak egyszeri, hanem rendszeresen ismétlődő feladat így. Jó hír viszont, hogy az organikus találati oldalakról érkező kattintásért egy fillért se kell fizetni a Google-nek és a befektetett energia is könnyebben megtérül.

Mennyi idő a keresőoptimalizálásba fektetett energia megtérülése?

A megtérülési idő egy összetett kérdés: egyrészt függ a piaci sajátosságoktól, a versenytársaktól, az indulási állapottól, a megcélzott kulcsszavaktól és minden egyéb olyan szemponttól, amit a Google mérlegel. Ha gyors eredményekre van szükség, akkor inkább a keresőhirdetést érdemes választani. A SEO egy hosszútávú befektetés. Ebben a bejegyzésben lehet bővebben olvasni arról, hogy mi történik a weblappal, ha a SEO szolgáltatás elkezdődik és mikor lehet eredményekre számítani.

Fontos azonban azt is tisztázni, hogy a SEO gyakorlatilag előfeltétele a sikeres online marketingnek. Az AdWords, Facebook és más hirdetési hálózatok is figyelembe veszik a weboldalak tartalmát a hirdetésaukciós rendszerekben. Ha egy weboldal SEO állapota gyenge, akkor csak magas kattintásonkénti költséggel lehet ellensúlyozni a hiányát.

Felkeltette érdeklődését a keresőoptimalizálás szolgáltatás?

Kérjen ajánlatot SEO audit és keresőoptimalizálás szolgáltatásokra!

Ajánlatkérés