A webanalitika célja, a Google Analytics erősségei
Webanalitika alatt az internethasználat során keletkező adatok gyűjtését, mérését és jelentések készítését értjük. Az elemzés és értékelés pedig szervezés része minden fejlesztési folyamatnak. Az értékesítés és a marketing esetében pedig különösen nagy hangsúlyt kell fektetni a pontos adatokra. Webanalitika nélkül nem lennénk tisztában olyan alapvető kérdésekkel, hogy mennyien látogatták meg a weboldalunkat, hányan kattintottak rá a hirdetésünkre, mekkora volt a konverziós arány, vagy hány oldallátogatót sikerült rávenni arra, hogy vásároljon egy termékből. A Marketing21 a Google Analytics szolgáltatásait kínálja ügyfeleinek: az Analytics remekül integrálható a többi marketingeszközhöz, valamint teljes körű elemzési adatok és riportok készíthetőek segítségével.
Felkeltette érdeklődését a webanalitika és a látogatottság mérés?
Kérjen ajánlatot webanalitika riportok készítésére!

Az adatmérés és a fejlesztési folyamat
A fejlesztési folyamat első lépése mindig a cél meghatározása (konverziós cél), majd az ahhoz vezető út aprólékos megtervezése. Előzetesen nem lehet mindent számításba venni, így a marketingtevékenységbe egy állandó értékelési és fejlesztési folyamatot kell beépíteni. A Google Analytics testre szabható, részletes adatokkal támogatja az elemzést. Az adatok rendszerezésével pedig kideríthető, hogy mely kampányaink voltak sikeresek és hol kell finomhangolni az online értékesítési gépezetet. A marketingköltségeket az adatok alapján optimalizálni lehet és a nagyobb megtérülést biztosító reklámokra lehet összpontosítani.
Néhány példa a hihetetlen mennyiségű adatra, amit a Google Analytics és más webanalitika eszközök nyújtanak
- Látogatók földrajzi helyzete
- Vásárlók életkora, neme
- Látogatók érdeklődési körei
- A honlapmegtekintéshez használt eszközök (mobil-pc-tablet)
- Sikeres és sikertelen konverzió okainak vizsgálata
- A kurzormozgások lekövetésével kideríthető, hogy mi keltette fel a látogatók figyelmét a weblapunkon
- Honnan és melyik reklámeszköznek köszönhetően érkeztek a látogatók a honlapra (például hányan érkeznek a Facebook reklámra kattintva és hányan az AdWords hirdetésnek köszönhetően)
- Mennyibe került egy vásárló megszerzése és mennyi profitot hoz egy átlagos megrendelés
- A látogatók mennyi időt töltöttek az oldalon
- Milyen napokon és napszakban böngésznek a legtöbben
- Milyen eszközökön és mely oldalakon marad el a felhasználói élmény a fogyasztói elvárásoktól
Miért érdemes minden weblaptulajdonosnak használnia a Google Analytics programot?
A marketingesek soha nem voltak még ennyire könnyű helyzetben, mint a digitális korban. Az online marketingben majdnem minden mérhető. Egy-egy megfelelően integrált és beállított elemzési program – mint a Google Analytics – rengeteget információt elárul a weblapunk látogatóiról és a konverzióhoz vezető folyamat egyes állomásairól. Az adatok rendszerezésével kideríthető, hogy mely kampányaink voltak sikeresek és hol kell finomhangolni a gépezetet.
Egy jól kiépített elemzési rendszer segíthet eldönteni például, hogy a Display, a közösségi média, az Adwords keresőmarketing vagy valamelyik másik kampányba érdemes pénzt fektetni.
Felkeltette érdeklődését a webanalitika és a látogatottság mérés?
Kérjen ajánlatot riportok készítésére!