A webanalitika célja, a Google Analytics erősségei

Webanalitika alatt az internethasználat során keletkező adatok gyűjtését, mérését és jelentések készítését értjük. Az elemzés és értékelés  pedig szervezés része minden fejlesztési folyamatnak. Az értékesítés és a marketing esetében pedig különösen nagy hangsúlyt kell fektetni a pontos adatokra. A webanalitika nélkül nem lennénk tisztában olyan alapvető kérdésekkel, hogy mennyien látogatták meg a weboldalunkat, hányan kattintottak rá a hirdetésünkre, mekkora volt a konverziós arány, vagy hány oldallátogatót sikerült rávenni arra, hogy vásároljon egy termékből. A Marketing21 a Google Analytics szolgáltatást kínálja minden ügyfelének, mivel az Analytics remekül integrálható a többi marketingeszközhöz, ráadásul nem szükséges havidíjat fizetni érte a Google-nek.

Felkeltette érdeklődését a webanalitika és látogatottság mérés?

Kérjen ajánlatot webanalitika riportok készítésére!

Ajánlatkérés
Webanalitika I - honlapfejlesztés folyamata - Marketing21

Az adatmérés és a fejlesztési folyamat

A fejlesztési folyamat első lépése mindig a cél meghatározása (konverziós cél), majd az ahhoz vezető út aprólékos megtervezése. Előzetesen nem lehet mindent számításba venni, így a marketingtevékenységbe egy állandó értékelési és fejlesztési folyamatot kell beépíteni. A Google Analytics testre szabható, részletes adatokkal támogatja az elemzést. Az adatok rendszerezésével pedig kideríthető, hogy mely kampányaink voltak sikeresek és hol kell finomhangolni az online értékesítési gépezetet. A marketingköltségeket az adatok alapján optimalizálni lehet és a nagyobb megtérülést biztosító reklámokra lehet összpontosítani.

Néhány példa a hihetetlen mennyiségű adatra, amit a Google Analytics adni tud

  • Látogatók földrajzi helyzete
  • Vásárlók életkora, neme
  • Látogatók érdeklődési körei
  • A honlapmegtekintéshez használt eszközök (mobil-pc-tablet)
  • Sikeres és sikertelen konverzió okai
  • A kurzormozgások lekövetésével kideríthető, hogy mi keltette fel a látogatók figyelmét a weblapunkon
  • Honnan és melyik reklámeszköznek köszönhetően érkeztek a látogatók a honlapra (például hányan érkeznek a Facebook reklámra kattintva és hányan a fizetett keresőoldali reklámnak köszönhetően)
  • Mennyibe került egy vásárló megszerzése és mennyi profitot hozott a megrendelés
  • A látogatók mennyi időt töltöttek az oldalon
  • Milyen napokon és napszakban böngésznek a legtöbben
  • Milyen eszközökön és mely oldalakon marad el a felhasználói élmény a fogyasztói elvárásoktól
  • És számtalan további analitika

Miért érdemes minden weblaptulajdonosnak használnia a Google Analytics programot?

A marketingesek soha nem voltak még ennyire könnyű helyzetben, mint a digitális korban. Az online marketingben gyakorlatilag minden mérhető. Egy-egy megfelelően integrált és beállított elemzési program – mint a Google Analytics – rengeteget információt elárul a weblapunk látogatóiról és a konverzióhoz vezető folyamat egyes állomásairól. Az adatok rendszerezésével kideríthető, hogy mely kampányaink voltak sikeresek és hol kell finomhangolni a gépezetet. Egy jól kiépített elemzési rendszer segíthet eldönteni például, hogy a Display, a közösségi média, az Adwords keresőmarketing vagy valamelyik másik kampányba érdemes pénzt fektetni.

Felkeltette érdeklődését a webanalitika és látogatottság mérés?

Kérjen ajánlatot riportok készítésére!

Ajánlatkérés
Analytics adatok illusztráció
Google Analytics webanalitika illusztráció