Szolgáltatások
Hirdetéskezelés
Content & SEO
Rólunk
Hasznos
Marketing alapok
Online marketing
Ajánlatkérés
A tartalommarketing fontos, sőt, megkerülhetetlen eszköz manapság, ha sikerre szeretnéd vinni a vállalkozásodat. Nagyon hatékony fegyver lehet a kezedben, de csak akkor, ha tudod, hogyan használd.
Az elmélet egyszerű: gyárts tartalmakat, és töltsd fel őket a megfelelő felületekre. Persze ha ez valóban ilyen könnyű lenne, akkor nem is lenne annyira hatékony, hiszen mindenki tudna élni vele. A hatékonyságát éppen az adja, hogy nem mindenki tudja kiaknázni a lehetőségeit.
Ennek fő oka, hogy a tartalommarketing sikere sok tényezőn múlik, amiket legalább nagyjából ismerned kell ahhoz, hogy elérd a várt eredményeket. A lista elég hosszú, mondhatni, végtelen, lehetetlen vállalkozás lenne az összes tényezőt felsorolni, ezért most csak egy részével fogunk foglalkozni: a tartalommarketing és a SEO kapcsolatával, illetve néhány alapszabállyal, amik betartása nélkül nem lehet sikeres a stratégiád.
A tartalommarketing egy stratégia, melynek lényege, hogy tartalmakat osztunk meg az emberekkel, annak érdekében, hogy minél többekhez eljussunk, minél nagyobb számú vásárlást elérve. Elég tág kategória, hiszen gyakorlatilag bármi belefér, ami tartalom: képek, videók, szövegek, utóbbin belül blogok, weboldalszövegezések, PR-cikkek, termékleírások, kategórialeírások stb. Gyakorlatilag minden, ami megjelenhet az interneten.
Ha nagy hangsúlyt fektetsz a tartalmaidra, annak hosszútávon lesznek előnyei. Ez nem az a módszer, amivel azonnal duplázhatod a bevételedet, inkább a „lassú víz partot mos” elven működik: idő, míg megtérül, de stabil növekedést hozhat, ezért megéri foglalkozni vele.
A recept tehát látszólag nem bonyolult: legyenek az oldaladon, a közösségi médiában tartalmaid. A dolog nehéz része az, hogy ezek a tartalmak milyenek legyenek. Ugyanis ez nagyon nem mindegy.
Sokan gondolják azt, hogy elég, ha rendszeresen posztolnak ’valamit’, a blogra rendszeresen kerül akármilyen új bejegyzés, a weboldalra sok szöveges tartalom kerül. Nos, ez még édeskevés. A kulcs a minőség, vagyis nagyonis számít, hogy ezek a tartalmak milyenek.
A tartalommarketinged akkor lesz sikeres, ha értékes tartalmakat gyártasz. Azaz releváns, hasznos információkat kell megosztanod, megfelelő köntösbe bújtatva. A keresőmotorok már egyre jobban ki tudják szűrni a nem minőségi tartalmakat, ezért erre nagyon fontos odafigyelni. És még egy dolog kell a sikerhez: a SEO.
Pár évvel ezelőtt, ha a SEO-t emlegettük, egyből a kulcsszavak fontossága jutott eszünkbe: minél többször szerepeljenek a szövegben, hogy a Google biztosan megtalálja. Mára tudjuk, hogy ez teljesen rossz taktika: a kulcsszóhalmozás kifejezetten káros, a Google bünteti, a felhasználói élményt pedig nagymértékben rontja, hiszen szinte élvezhetetlenné válik a szöveg a sűrűn szerepeltetett kulcsszavaktól.
A kulcsszavak mindazonáltal fontosak, de ésszel kell őket használni. Nem kell indokolatlan mennyiségben halmozni, ugyanis nem ez az egyetlen szempont, ami alapján rangsorol a kereső. Figyelembe veszi ráadásul a szinonimákat is, ezért teljesen fölösleges szóismétlésekkel elrontani a szöveget.
Ehelyett érdemesebb például arra koncentrálni, hogy a metákban megjelenjenek a megfelelő kifejezések, valamint arra, hogy a szöveg értékes, releváns információkat tartalmazzon – ez is egy olyan szempont ugyanis, aminek segítségével előrébb lehet jutni a találati listán.
Nagy előnyt jelent, ha más oldalak hivatkoznak a tiedre, főleg, ha ezek olyan oldalak, amik maguk is nagyon látogatottak, népszerűek. Ha értékesek a tartalmaid, ezt nem olyan nehéz elérni, de célszerű figyelmet szentelni a kapcsolatépítésre ebből a szempontból.
A SEO tehát bonyolultabb annál, hogy kulcsszavakat kell használni, ugyanakkor elválaszthatatlanul hozzátartozik a tartalommarketinghez – legalábbis, ha azt akarod, hogy a tartalmaid elérjék a kívánt célt. Ha a keresőoptimalizálásra nem figyelsz, hiába gyártod a tartalmakat, nem fogják beváltani a hozzájuk fűzött reményeket.
Ahogy minden, úgy természetesen a tartalommarketing is fejlődik. A fejlődéssel lépést kell tartani, ha nem akarsz lemaradni a versenyben. A jó hír az, hogy ha naprakész maradsz, új lehetőségeid is lesznek, amiket kiaknázva még közelebb kerülhetsz a marketingcéljaid megvalósításához.
Az új trendek esetében nagyon fontos, hogy minél hamarabb kezdd el alkalmazni őket, így ugyanis jelentős előnyt szerezhetsz.
A tartalommarketing a következő években is komoly fegyver lehet az üzleti életben, de csak akkor lesz hatékony, ha ismered a benne rejlő lehetőségeket, és ki tudod azokat használni. Ne félj újítani, maradj naprakész – ez sokszor már félsiker!
Szerző:
Tóth Róbert
Platform Manager, WhitePress